Zaslađivači

Zaslađivači se koriste u hrani i pićima, kao zamjena za šećer. Daju sladak ukus hrani i piću, ali daju manje energije od šećera. Sve donedavno, zaslađivači su se općenito nazivali „umjetni zaslađivači“, ali se to sada promijenilo. Zaslađivači se sada razvrstavaju na one bez kilodžula (ne-hranjivi) i sa kilodžulima (hranjivi).

ZASLAĐIVAČI – KOLIKO KILODŽULA?

Šećeri sadrže 17 kilodžula po gramu. Nehranjivi zaslađivači sadrže zanemariv iznos kilodžula. Mogu biti od 200 do 2000 puta slađi od šećera, pa se koriste samo male količine. Često se koriste u dijetalnim bezalkoholnim pićima, čaju/kafi, desertima i jogurtima.
Zaslađivači koji ne sadrže kilodžule se zovu šećerni alkoholi. Šećerni alkoholi se dodaju hrani kao nadomjestak za šećer i često se koriste u žvakaćim gumama i slatkišima. Šećerni alkoholi sadrže kilodžule, od 1kJ/gramu do 16kJ/gramu, još uvijek manje od šećera.

KOJE SU DOBRE STRANE ZASLAĐIVAČA?

Zaslađivači mogu biti korisni za svakog ko pokušava kontrolirati unos energije ili nivo šećera u krvi. Inače zaslađivače koriste dijabetičari, jer se smatralo da „šećeri“ podižu nivo šećera u krvi. Danas znamo da hrana sa ugljikohidratima podiže nivo šećera u krvi, ali su zaslađivači još uvijek korisni jer sadržavaju malo ugljikohidrata.
Zamjenom šećera zaslađivačem dobivamo slatku hranu bez dodatnih kilodžula iz šećera. Također, zaslađivači ne utječu na kvarenje zubi, budući da ih bakterije iz plaka ne razbijaju na kiseline.

MOŽE LI SE KUHATI S NJIMA?

Zaslađivači se koriste za zaslađivanje napitaka poput čaja i kafe ili za posipanje po žitaricama umjesto šećera.
Mnogo umjetnih zaslađivača se može koristiti i za kuhanje. Teško je dobiti isti ukus kolača i keksa samom zamjenom cijele količine šećera zaslađivačem. Neki zaslađivači nisu stabilni na vrućini, pa ih je najbolje koristiti samo u ohlađenoj hrani. Koristeći recepte koje predlažu firme koje proizvode zaslađivače ili kombinaciju šećera i zaslađivača je dobar način smanjivanja šećera i općenito kilodžula, i dalje zadržavajući dobar ukus.