Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Deset savjeta za uravnoteženu prehranu djece

Vaše dijete Vas treba da ga vodite u prvim godinama života. U ranom djetinjstvu, Vašem je mališanu potrebna podrška da bi se skladno razvijao i rastao. Uravnotežena prehrana pomaže mu da bude zdrav.

 

mama i kcerka
1. Ne odustajte kada odbije hranu
Ne bojte se uvesti nove namirnice u prehranu svog djeteta, čak i ako ono odbije. Naša istraživanja pokazuju da većina djece mora probati nešto novo sedam do deset puta prije nego što im se svidi. 
Možete uvjeriti svog mališana da proba novu hranu tako da mu kažete da će od nje postati velik. Drugo rješenje je povesti ga sa sobom u kupovinu i pustiti da sam odabere zdravu hranu koju će kod kuće poslužiti i pojesti s apetitom.
 
2. Naučite ga da se zaustavi
Djeca mogu prestati jesti kad su sita. Međutim, roditeljima je teško prepoznati je li dijete jelo dovoljno.
Iz tog razloga morate ga naučiti da kaže da je sit. Naučite ga da „sluša“ želudac i da si postavlja pitanja poput: „Je li mi trbuh pun?“, „Mogu li i dalje jesti ove kekse?“. Tako će shvatiti kada je sit, a Vi možete vjerovati njegovoj odluci.
 
3. Budite kreativni
Sve boje voća i povrća potječu od prirodnih tvari biljaka. Svaka boja ima specifičan utjecaj na tijelo pa je dobro djetetu svakodnevno davati šarenu hranu. Uvedite u prehranu zalogaje živih boja i atraktivnih oblika kako bi mu se hrana činila zanimljivijom.
 
4. Naučite ga da jede sporo
Jesti polako preporučuje se u bilo kojoj dobi. Potrebno je 20 minuta da poruka iz želuca, poput osjećaja sitosti, dođe do mozga. Koliko god željeli da dijete završi obrok za nekoliko minuta, mnogo je važnije naučiti jesti polako i žvakati hranu pravilno.
 
5. Zabavljajte se u kuhinji
Djeca više vole jesti ako učestvuju u pripremi hrane. Zabavljajte se dok zajedno kuhate. Dajte mu neki zadatak i dopustite mu da Vam pomogne. Dok odrasta, neka koristi maštu i kuha za sebe. Tokom školskih praznika možete ga upisati na kurseve kuhanja kako bi razvilo kvalitete „kuhara“.
 
6. Jedite zajedno
Primamljivo je jesti pred televizorom ili prizalogajiti nešto u hodu, ali ove navike nemaju pozitivnog učinka ni na Vas ni na Vaše dijete. Potaknite dijete da jede redovne obroke. Jedite zajedno kao porodica kad god je to moguće.
 
7. Uzgajajte u vlastitoj bašti
Uzgoj povrća i aromatičnih biljaka kod kuće zabavan je način da naučite dijete da jede zdravo i raznoliko. Bit će mu primamljivija desgustacija mrkve ako je učestvovao u sadnji i uzgoju. Čak i ako ne živite u kući, možete se odlučiti za biljke koje rastu u stanu.
 
8. Naučite ga da pije vodu
Potaknite ga da pije vodu za vrijeme obroka i čuvajte sok i slatka pića samo za posebne trenutke. Iako sok sadrži hranljive tvari koje tijelu daju energiju, djeca prije svega trebaju piti vodu.
 
9. Izaberite zdrave grickalice
Kad traže grickalice, jednostavnije im je dati vrećicu čipsa, ali te su grickalice obično siromašne hraljivim tvarima. Ponudite zdrave grickalice poput voća, orašastih plodova, neslanih sjemenki ili jednostavnih jogurta.
 
10. Ne preskačite doručak
Doručak puni baterije za cijeli dan. Čak i ako se sastoji samo od voća i čaše mlijeka, pomoći će Vam da održite energiju gotovo cijeli dan. Doručkujte s djetetom jer će ono tako usvojiti tu zdravu naviku i zadržati je cijeli život.
 
Ima li Vaše dijete uravnoteženu prehranu?