Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Zašto je dobro trčati?

 
trčanje
 
Svi znamo da je prehrana važna za naše tijelo. Istovremeno, organizirana ili neorganizirana tjelesna aktivnost, zajedno s prehranom, savršen su recept za uravnotežen način života. U sljedećim ćemo odlomcima razgovarati o tome zašto je dobro pretvoriti vježbanje ili sport u rutinu.

Pričat ću Vam o atletskoj disciplini – trčanju jer je to sport koji treniram više od 20 godina i njime se možete baviti od rane dobi, a da pritom nema lošeg učinka na tijelo. To je sport za cijelo tijelo, namijenjen za oba spola. Trčanje se može vježbati u bilo kojoj dobi, na otvorenom ili u teretani. Tako ćete svoje tijelo naviknuti za različite uvjete, a uživat ćete i u blagotvornim psihološkim učincima: razvit ćete strpljenje, upornost i samospoznaju. Ovo su važni čimbenici povećanja sposobnosti za prilagođavanje problemima svakodnevnog života.

Koje su prednosti trčanja?

Trčanje Vam može promijeniti srce!

Budući da se radi o sportu koji uključuje rad cijelog tijela, trčanje pomaže skladnom razvoju, ispravnom držanju, čak i hodanju. Stoga pomaže u poboljšanju općeg zdravstvenog stanja.

Trčanje ima snažan učinak na najvažniji organ tijela: srce. Srce je mišićni organ i, poput bilo kojeg drugog mišića, prilagođava se naporu. Kao što se i preporučuje, svakodnevne vježbe od najmanje 30 minuta ojačavaju srce i ostatak tijela. Nakon treninga, sportaši razvijaju veće srce, što znači jači mišić, s većim komorama koje provode više krvi. Osoba koja neprestano trči ima sporiji rad srca. To je zato što srce ispumpava dovoljno krvi svakom kontrakcijom tako ne mora tako brzo kucati i zbog toga se može duže odmarati.

Kao što je već spomenuto, osim tjelesnih blagodati, trčanje utječe i na Vaše raspoloženje i poboljšava Vaše mentalno stanje. Kao što smo svi primijetili, nove generacije postaju osjetljivije, depresivnije i teže se nose u situacijama pod pritiskom. Već je poznato da trčanje smanjuje stres i pomaže u borbi protiv depresije. Iako se nekima to čini premonotono, samo trčanje bez slušalica i muzike u ušima pomaže Vam da se “odvojite” od svakodnevnih problema, provedete više vremena sa sobom ili razmislite jasnije o rješavanju nekih problema.

Nije neobično vidjeti trkače nakon treninga ili natjecanja nasmijane, opuštene i pune života. Istraživači su otkrili da tijelo tokom vježbanja oslobađa endorfin, tvar koja blagotvorno utječe na raspoloženje.

Sport razvija takmičarski duh

Trčanje je individualan sport, ali baš nam to pomaže da budemo bolji saigrači. Kad se sami susrećemo s preprekama, više cijenimo pomoć drugih pa je dobro trenirati u grupi. Timski rad, čak i u pojedinačnim sportovima, koristan je svakom članu jer u svom svakodnevnom životu možete imati bolje i lošije dane, a oni u grupi su s Vama na svakom koraku. U isto vrijeme trčanje Vam pomaže otkriti svoje granice, ali Vas uči i da ih pomičete, što dovodi do boljeg poznavanja samog sebe.

To samopoznavanje može biti korisno u svakodnevnom životu jer nam pomaže da pazimo na potrebe drugih u našoj okolini, čini nas boljima na radnom mjestu i otvorenijima za nove poduhvate. Dakle, trčanje nas usmjerava na pomicanje vlastitih granica, ali nam pomaže i u poboljšanju odnosa s ljudima koji nas okružuju. 

A sada kad sam Vas uvjerio da počnete trčati, moj je savjet da uživate u svakom trenutku i da imate strpljenja. S vremenom će svaki kilometar postajati sve lakši. Ako želite da sve bude još jednostavnije, obratite se treneru, potražite od njega nekoliko savjeta ili se čak odlučite da Vas on vodi prvih nekoliko mjeseci.

Article Type