Sort by
Sort by

Strategija

U skladu s našim sloganom 'Dobra hrana, dobar život', poboljšavamo kvalitet života i doprinosimo zdravijoj budućnosti. Dobar odnos s potrošačima izvor je naše održive finansijske uspješnosti i način na koji stječemo povjerenje i održavamo vodeću poziciju na tržištu. Na temelju pouzdane strategije prehrane, zdravlja i dobrobiti, naša firma pruža održivu vrijednost, kako kratkoročno, tako i dugoročno.

Nestlé ima brojne karakteristične prednosti koje nas drže na vrhu naše industrije. Naši zaposlenici su naša najveća snaga. Imamo atraktivan portfolij proizvoda u rastućim kategorijama s vodećim pozicijama na tržištu. Mi smo globalna firma s dubokim lokalnim korijenima što nam omogućava jedinstvenu sposobnost razumijevanja lokalnih potrošača i brzo prilagođavanje njihovim potrebama. Imamo snažne, vrijedne marke u koje potrošači vjeruju. Naši proizvodi svakodnevno dolaze do više od milijarde potrošača širom svijeta. Također imamo vodeće sposobnosti za istraživanje i razvoj u industriji koje podržavaju našu strategiju prehrane, zdravlja i dobrobiti te naše inovacijske inicijative.

Naša strategija prehrane, zdravlja i dobrobiti

Naš uspjeh temelji se na našoj strategiji prehrane, zdravlja i dobrobiti. Hrana i piće jezgra su Nestlé-a. Naš je cilj pružiti najukusnije i najzdravije izbore za svako doba dana i sve faze života, i to na praktičan način. Nastojimo iskoristiti prilike za unapređenje, a na drugom kraju spektra, ponuditi pristupačnu i visokokvalitetnu prehranu. Našim brendovima i proizvodima dodajemo vrijednost kroz smislenu diferencijaciju i inovaciju. To postižemo kontinuiranim poboljšanjem okusa, praktičnosti i nutritivnog kvaliteta naših proizvoda. Također smo u dobroj poziciji za izgradnju i dijeljenje svog nutricionističkog znanja, od prvih 1000 dana života, do zdravog starenja, te sve veći interes za prehranu koristimo kako bismo podržali dobro zdravlje.

Kako stvaramo dugoročnu vrijednost?

Naš model stvaranja dugoročne vrijednosti temelji se na uravnoteženoj potrazi za rastom s vrha i dna poslovanja uz učinkovito korištenje resursa. Stvaramo vrijednost kroz:

  • Povećanje rasta kroz inovacije, diferencijaciju i relevantnost za naše potrošače. Obavezali smo se od 2020. godine dostići jednocifreni organski rast.
  • Poboljšanje operativne učinkovitosti s ciljem povećanja osnovne marže operativne dobiti na 17,5% i 18,5% (s 16,0% u 2016.), i
  • Raspoređivanje naših resursa i kapitala uz disciplinu i jasne prioritete, uključujući akvizicije i divestiture.

Povećanje rasta

Naš portfolij dobro je pozicioniran za rast. U prošlosti smo dosljedno postizali organski rast na vrhu industrije. Imamo jasan put do srednjeg jednocifrenog organskog rasta do 2020. godine.

Ulaganje u kategorije i regije s visokim rastom

Identificirali smo pet visokorastućih kategorija hrane i pića s atraktivnim stopama rasta: kahva, njega kućnih ljubimaca, prehrana, voda i Nestlé znanost o zdravlju. Zajedno predstavljaju 57% prodaje i 61% pripadajuće dobiti iz poslovanja*. U 2018. godini organski rast iznosio je +4,0%. U tim ključnim kategorijama imamo snažnu poziciju na tržištu i visoko diferenciranu ponudu. One dobivaju posebnu pažnju u smislu dodjele kapitala, uz značajna ulaganja u istraživanje i razvoj, marketing, kapitalne izdatke i vanjski rast kad god je to potrebno. Ostale kategorije i dalje su važni sudionici te su u 2018. godini postigli organski rast od 1,9%. Ovim kategorijama upravljamo s ciljem postizanja kombinacije rasta i vrijednosti.

Također smo usmjereni na širenje svoje prisutnosti u regijama s visokim rastom. Tržišta u nastajanju predstavljaju 42% prodaje. U 2018. godini, postigli smo organski porast od +4,9%, tri puta brži od razvijenih tržišta i s višom temeljnom maržom iz operativne dobiti. Na većini ovih tržišta u nastajanju Nestlé je prisutan dugi niz godina, a naši brendovi uživaju visoku razinu povjerenja i s pravom se smatraju lokalnim proizvodima.

Popravljanje kategorija s lošijim poslovanjem

Poduzeli smo odlučne aktivnosti kako bismo poboljšali poslovanje tih kategorija kroz inovacije, bolje razumijevanje potrošača i, po potrebi, promjene u upravi i restrukturiranje. U 2018. godini primjeri preokreta uključuju Nestlé Skin Health i Yinlu u Kini.

Inovativni proizvodi i poslovni modeli

Brze inovacije i brže uvođenje proizvoda na tržište ključne su dimenzije našeg cilja rasta. Istovremeno, nastavljamo ulagati u vrhunska znanstvena dostignuća i tehnologije kako bismo riješili rastuća očekivanja potrošača novim ponudama i preoblikovanjem proizvoda. Inovacije nam pomažu u unapređenju naše ponude i doprinose poboljšanju marži. U 2018. godini, 22% naše prodaje došlo je od premium proizvoda. Ne inoviramo samo nove proizvode, već i nove poslovne modele. Posebno smo usredotočeni na personalizirane i izravne ponude potrošačima. U 2018. godini, 8,2% naše prodaje došlo je iz poslovnih modela izravne prodaje potrošačima.

Prihvatanje digitalnih mogućnosti

Naša digitalna transformacija usmjerena je na isporuku personaliziranih poruka, usluga i proizvoda potrošačima u velikom obimu. Uz pomoć podataka i tehnologije, moderniziramo svoje postojeće brandove i poslovanje, dok istovremeno razvijamo nove, digitalno usmjerene poslovne modele. Već sada je 10% svih naših kontakata s potrošačima personalizirano. Osim toga, u 2018. godini naša je prodaja putem e-trgovine rasla pet puta brže od prosjeka Grupe i postigla 7,4% ukupne Nestlé prodaje.

Upravljanje našim portfolijem

Nastavljamo aktivno razvijati naš portfolij prema atraktivnim, brzorastućim firmama. U 2018. godini smo ojačali svoju poziciju u branši kahve stjecanjem trajne globalne licence Starbucks-ove robe široke potrošnje i prehrambenih proizvoda. Također smo povukli ulaganja u slastičarske djelatnosti u SAD-u i djelatnosti Gerber životnog osiguranja. Iako smo obavili puno posla, nismo još gotovi. Svjesni smo da akvizicije mogu pružiti pristup novim tehnologijama, brendovima, kategorijama i geografskim područjima. Isto tako, male i srednje velike akvizicije mogu ponuditi brz i isplativ način usvajanja novih sposobnosti ili poslovnih modela. Također aktivno povlačimo ulaganja iz djelatnosti koje su sporedne i u kojima imamo ograničene sposobnosti uspjeha. To radimo disciplinirano s ciljem minimiziranja potencijalnih poteškoća i maksimiziranja vrijednosti postojećih djelatnosti.

Poboljšanje operativne učinkovitosti

Uz naš plan rasta, obavezali smo se povećati temeljnu maržu operativne dobiti s 16,0% u 2016. godini na 17,5% - 18,5% do 2020. godine.

Smanjenje troškova

Aktivno provodimo nekoliko inicijativa za smanjenje troškova te smanjenje strukturnih troškova koji nisu vezani za potrošače za 2,0 do 2,5 milijardi CHF. Te inicijative primarno su usredotočene na područja uprave, nabavke i proizvodnje.

Nastavili smo jačati fokus svog poslovanja kroz Nestlé program poslovne izvrsnosti kako bismo pojednostavili i standardizirali procese, što je pomoglo pri smanjenju administrativnih troškova. Povećali smo doseg naših dijeljenih centara usluga sa 17% na 35% te smo na dobrom putu da do 2020. godine dosegnemo 50%. Također smo postigli efikasnost u upravljanju objektima i nekretninama putem zatvaranja lokacija i ujedinjavanjem. U nabavci smo ostvarili značajne uštede primjenom naše veličine i razmjera na tri globalna centra za kupovinu. Sada kroz ove centre ispunjavamo 55% naših potreba, a do 2020. godine taj će se iznos povećati na 60%. U proizvodnji smo dodatno pojednostavili svoj fabrički otisak i povećali iskorištenost kapaciteta.

Uštede ostvarene na ova tri područja do sada su značajno doprinijele poboljšanju naše temeljne marže dobiti od trgovine za 50 baznih bodova na 17,0% u 2018. godini, a slijedi još mnogo toga.

Oslobađanje resursa

Također smo nastavili s povećanjem efikasnosti u području istraživanja i razvoja, te marketinga. Primarni fokus ovih programa je oslobađanje resursa koji će služiti kao temelj za rast i inovacije. Na primjer, u posljednje tri godine u izgradnju naših brandova uloženo je 500 milijuna CHF ostvarenih iz ušteda u marketingu.

Uravnotežen model stvaranja vrijednosti

U Nestlé-u vjerujemo da se najbolji način osiguranja dugoročnih održivih vrijednosti temelji na uravnoteženom rastu, profitabilnosti i kapitalnoj efikasnosti. Rast je glavni pokretač stvaranja vrijednosti. Istovremeno radimo na efikasnosti i profitabilnom rastu jer prepoznajemo da je naša konkurentnost ono što osigurava našu održivost. Disciplinirani smo u raspodjeli kapitala i posvećeni povećanju povrata dioničara, dok smo usmjereni na dugoročna ulaganja i stvaranje zajedničke vrijednosti.

Prilagođavanje upravljačkih struktura i sistema

Nastavili smo prilagođavati našu organizaciju kako bi bila jednostavnija i brža. Osnažujemo naše marketinške i regionalne timove kako bi poticali rast. Da bismo ih podržali, implementirali smo inicijative za raslojavanje naše organizacije i ubrzavanje donošenja odluka na lokalnom nivou. Paralelno s tim, prilagodili smo kompenzaciju kako bi dali prednost profitabilnom rastu i poboljšanju učinkovitosti kapitala.

Disciplinirana raspodjela kapitala s jasnim prioritetima

Pridržavamo se razboritih politika koje su osmišljene za postizanje odgovarajuće ravnoteže između raspodjele kapitala i fleksibilnog pristupa finansijskim tržištima. U tom pogledu imamo dobro definirane prioritete.

Ulaganje u organski rast

U svoje poslovanje ulažemo kroz istraživanje i razvoj, podršku brendovima i kapitalne izdatke za podržavanje rasta na najvišem nivou. Naš je pristup rigorozan i razborit. Dodjeljujemo više resursa onim djelatnostima koje imaju najveći potencijal za stvaranje ekonomske dobiti. Također se nastavljamo fokusirati na smanjenje obrtnog kapitala. Prosječni obrtni kapital u pet tromjesečja u postocima prodaje dostigao je 1,4% na kraju 2018. godine, -20 bazalnih bodova u odnosu na isti iznos za 2017. godinu.

Isplata dividendi

Za 2019. godinu Upravni odbor predložio je 24. uzastopno povećanje dividendi u iznosu od 2,45 CHF. To naglašava našu obavezu kontinuiranog vraćanja kapitala dioničarima.

Disciplinirani pristup akvizicijama

Te aktivnosti temelje se na strateškom i kulturološkom pristupu, kao i na finansijskim prinosima. Primjenjujemo discipliniranu politiku akvizicije, naročito u pogledu cijene koju smo spremni platiti. Prednost dajemo kategorijama i regijama visokog rasta, naročito kahvi, prehrani, njezi kućnih ljubimaca, vodi i Nestlé znanju o zdravlju. Za firme koje smo stekli, imamo solidne planove integracije s jasnom odgovornošću i preciznim ciljevima.

Otkup udjela

U 2018. godini dioničarima smo vratili 6,8 milijardi CHF kapitala kroz otkup dionica. To je dio trogodišnjeg programa otkupa udjela u iznosu od 20 milijardi CHF najavljenog u julu 2017. godine. Time ukupno vraćeni iznos dioničarima u posljednjih deset godina iznosi 104 milijarde.

Također redovito revidiramo našu strukturu kapitala kako bismo osigurali njenu prikladnost u kontekstu tržišnih uvjeta i naših strateških prioriteta.

Stvaranje zajedničke vrijednosti

Stvaranje zajedničke vrijednosti ključno je za naše poslovanje. Vjerujemo da će naša firma biti dugoročno uspješna samo stvaranjem vrijednosti za naše dioničare i za društvo. Poslovne koristi i pozitivan društveni utjecaj uzajamno jačaju jedno drugo. U praksi, naši proizvodi moraju potrošaču pružiti nutritivnu korist. Također moraju doprinositi razvoju lokalnih zajednica u kojima poslujemo i čuvati okoliš za buduće generacije kroz praksu čuvanja resursa.

* Prije nedodijeljenih stavki.