Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Poremećaji rada crijeva i važnost vlakana

 

Baš su prošli praznici za vrijeme kojih ste uživali u pravim kuharskim poslasticama. Međutim, kako Vaša prehrana nije bila uravnotežena, patio je rad crijeva. Vratili ste se na posao, a radni dani nisu uopće ugodni. Osim toga, imali ste toliko posla da ste zaboravili na pauze za fizičku aktivnost i hidrataciju. Razmišljate o tome da biste mogli raditi od kuće, no imate nekoliko sastanaka s kojih ne možete izostati. 

Međutim, sve što Vam treba jeste regulacija rada crijeva. Otiđite liječniku ili ljekarniku koji će Vam ponuditi najbolje rješenje za Vaš oporavak i da odmor s porodicom prođe bez problema: Nestle Optifibre. Začas ćete biti kao novi!

 

 

Uzroci pojave probavnih smetnji

Brz i haotičan tempo života privlače mnoge nezdrave navike: konzumacija brze hrane u nedostatku vremena za kuhanje, sjedilački način života, puno stresa nakupljenog tokom dana, samoliječenje. Ovo su neki aspekti koji utječu na ravnotežu probavnog sistema.

Poremećaji rada crijeva pojavljuju se u nekoliko oblika. Oni se mogu manifestirati bolom u donjem dijelu trbuha, nadutošću, zatvorom, proljevom ili u obliku crijevnih plinova i žgaravice.

Aspekti koji se mogu činiti beznačajni imaju ustvari veliku važnost u pravilnom funkcioniranju rada crijeva. Stoga bi u svom svakodnevnom životu trebali uzeti u obzir nekoliko bitnih faktora.

 

Faktori koji uzrokuju nastanak probavnih smetnji

Sjedilački način života se najčešće javlja zbog vrlo užurbanog i žustrog načina života. Nemate dovoljno vremena za sport, no on bi trebao zauzeti važno mjesto na Vašoj listi prioriteta. Manjak kretanja dovodi do pojave različitih zdravstvenih problema, a utječe i na kvalitetu rada crijeva. Metabolizam je zbog toga usporen, kao i cirkulacija krvi. Započnite fizičku aktivnost i svakodnevno se bavite sportom barem 30 minuta. Ako imate premalo vremena, uključite kretanje u svakodnevnu rutinu, idite na posao biciklom ili pješke, penjite se stepenicama, ustanite sa stolice dok razgovarate na telefon.

Nedovoljna konzumacija tekućine

Tekućina je ključna za pravilnu probavu i apsorpciju hranljivih sastojaka iz hrane. Slaba konzumacija vode i drugih tekućina rezultiraju zatvorima. Za pravilnu probavu, pijte oko dva litra tekućine dnevno.

Prehrana siromašna vlaknima je vodeći uzrok poremećaja rada crijeva. Voće i povrće bogato vlaknima ne bi smjelo izostati s Vašeg tanjira niti jedan dan. Stručnjaci preporučuju konzumaciju 5 komada voća i povrća dnevno jer ta količina osigurava dobar dio dnevnih potreba za vlaknima. 

Načini prevencije probavnih smetnji 

Na kvalitet života utječu ovakvi poremećaji rada crijeva. Da biste izbjegli nelagodu, uzmite u obzir sljedeće načine prevencije:

  1. Konzumirajte samo oprano voće i povrće. Ako nije dobro očišćeno, možete unijeti u organizam bakterije i mikrobe koji uzrokuju brojne probavne smetnje.
  2. Pravilno se hidratizirajte. Pijte dovoljno tekućine i redovito pijte vodu da biste se hidratizirali.
  3. Obratite pažnju na rok trajanja proizvoda koje kupujete. Također budite oprezni s hranom i namirnicama koje spremate u hladnjak. Od trenutka kada ih otvorite, one gube valjanost otisnutu na ambalaži. Pojedite ih za 2-3 dana, dok su još dobre.
  4. Jedite redovne i uravnotežene obroke. Važno je pridržavati se tri glavna obroka u danu kako biste dobili sve hranljive tvari koje Vam tijelo treba i imali zdravu probavu. Između tri glavna obroka ubacite dva međuobroka (voće, jogurt, integralne žitarice) kako biste izbjegli osjećaj gladi.
  5. Konzumirajte dovoljno vlakana (25-30 g/dan). U svakodnevnu prehranu uključite proizvode bogate vlaknima koji se nalaze u voću, povrću i žitaricama. Vlakna kontroliraju aktivnost probavnog sistema i reguliraju poremećaje rada crijeva.
  6. Smanjite ili eliminirajte hranu koja stvara nadutost. Namirnice koje izazivaju crijevne plinove uključuju: grah, kupus, brokulu, luk, jabuke, gljive, indijske oraščiće, itd. Prije nego što isključite ove namirnice, testirajte vlastitu toleranciju na njih.
  7. Pijte čaj od đumbira. On pomaže u poticanju probave, kao čaj od mente (ne preporučuje se osobama koje pate od gastroezofagealnog refluksa ili žgaravice).
  8. Preporučuje se da ne liježete najmanje 30 minuta nakon obroka. Vaše tijelo mora probaviti hranu, a njegov vodoravni položaj može izazvati gastroezofagealni refluks. Lagana šetnja pomaže kod bolje probave hrane.
  9. Jedite u ugodnom okruženju i žvačite vrlo pažljivo. Tako ćete pomoći Vašem probavnom sistemu.
  10. Redovito vježbajte. Kretanje potiče kontrakciju crijevnih mišića i na taj način pridonosi pravilnom načinu probave. Ne bavite se fizičkom aktivnošću odmah nakon obroka, neka prođu barem 2-3 sata.

 

Jeste li znali…

  • da stres negativno utječe na rad crijeva?
  • da je 80% probavnih smetnji uzrokovano neuravnoteženom prehranom? 
  • da se za bolju probavu voće može konzumirati barem 30 minuta prije obroka ili kao međuobrok?
  • da kahva s mlijekom i malo meda potiče crijevnu peristaltiku, ali da se nakon obroka preporučuje nezaslađena crna kahva koja olakšava probavu?
  • da cjelovite žitarice značajno pridonose u udjelu vlakana, uz voće i povrće?