Često postavljana pitanja

1. U koje se inicijative Nestlé do sada uključio kako bi doprinijeli zaštiti okoliša i ostvarili sve zadane obveze i obećanja?
 
U maju 2020. godine, Nestlé se pridružio Evropskom savezu za čisti cestovni prevoz tereta. Ova koalicija okuplja nevladine organizacije, špeditere, kompanije za logistiku i proizvođačke kompanije, a njihov zajednički cilj je ubrzati dekarbonizaciju cestovnog prijevoza tereta u EU.
Nestlé se priključio i inicijativi više od 150 multinacionalnih kompanija za oporavak državne ekonomije, uz maksimalno poštivanje klimatskih i ekoloških načela. Članice inicijative pozvale su vlade diljem svijeta da svoje napore u ekonomskom oporavku od pandemije COVID-19 usklade s najnovijim naučnim spoznajama u klimatologiji, te da ubrzaju prelaz sa sive na zelenu ekonomiju.
U martu 2020. godine, Nestlé  je potpisao Evropski sporazum o plastici i potvrdio smanjivanje uporabe djevičanske plastike za jednu trećinu. Glavni cilj Evropskog sporazuma o plastici, kojeg su osnovale Francuska i Nizozemska, jest ubrzati prelaz prema kružnom gospodarenju plastikom, koje će prekinuti isključivu ovisnost o djevičanskoj plastici – plastici dobivenoj iz neobnovljivih fosilnih goriva. 
Nestlé Waters aktivno radi na povećanju udjela PET ambalaže koja se može reciklirati na 35 posto do 2025. godine, a pridružili su se i inicijativi NaturALL Bottle koja teži razvijanju 100 posto bio PET ambalaže koja bi se koristila za poslovanje s vodom. 
Kompanija je partner inicijative Project STOP za uklanjanje plastičnog otpada iz okeana.
Svih 4.200 Nestlé proizvodnih pogona širom svijeta u procesu su uklanjanja plastike za jednokratno korištenje koja se ne može reciklirati. 

2. Kako Nestlé doprinosi smanjenju količine upotrebe vode?
 
Radeći na smanjenju količine potrošnje vode u proizvodnji, te sanaciji vodnih područja, evidentna su četiri ključna područja djelovanja:

  1. racionalizacija potrošnje vode u fabrikama
  2. zaštita zajedničkih vodnih resursa u saradnji s lokalnim partnerima
  3. uvođenje stalnih inovacija u poljoprivredi i nabavka resursa za naše proizvode
  4. povećanje dostupnosti čiste vode u lokalnim zajednicama

Ovaj pristup temelji se na Savezu za upravljanje vodama (AWS) - platformi za brojne dionike čiji je Nestlé suosnivač i partner. Ciljevi za ovu godinu su završetak certifikacije 20 Nestlé tvornica prema AWS standardu.
 
3. Kakav je stav kompanije o pristupu pitkoj vodi i njezinoj komercijalizaciji, koji se dio prihoda odnosi na flaširanu vodu?
 
Nestlé Waters je možda najveća svjetska tvrtka u pogledu prodaje vode u bocama, ali usprkos tome i dalje koristi svega 0,0009 % (manje od milionskog dijela) ukupne konzumirane vode za piće na svijetu, dok Nestlé kao cjelina, uključujući proizvodnju hrane, koristi samo 0,005 %. Time, Nestlé nije važan čimbenik u raspravi o vodi na globalnoj razini.
Cijena vode u bocama dosegla je cijenu ostalih napitaka u boci i veća je od cijene vode iz slavine jer sadrži iste troškove koje snose drugi proizvođači pića u bocama: stvarni trošak vode, osiguranje kvalitete vode, pružanje sterilnih boca, osiguranja čiste boce, procesa i na kraju, svih logističkih troškova.

4. Kako Nestlé doprinosi smanjenju plastičnog otpada?
 
Obvezom da će do 2025. godine 100% pakiranja biti od materijala koji će se moći ponovo iskoristiti ili reciklirati
Označavanjem o pravilnom načinu zbrinjavanja i recikliranja ambalaže svojih proizvoda na ambalaži 
Saradnjom s partnerima razvija bolje sisteme za upravljanje ambalažnim otpadom, uključujući učinkovite postupke recikliranja
Inspirirajući svoje uposlenike da pravilno recikliraju u svim kancelarijama u kojima Nestlé posluje, te da se uključuju u lokalne akcije čišćenja okoliša od plastike
Djelujući na lokalnom nivou pokretanjem edukativnih kampanja usmjerenih prema potrošačima, saradnjom s relevantnim dionicima po pitanju zaštite okoliša

5. Koji je stav kompanije o zadnjem Greenpeace izvještaju o plastici?
 
Izvještaj Greenpeace-a ističe izazove s kojima se kao društvo susrećemo u rješavanju problema ambalaže i plastičnog otpada.
Nestlé radi na uklanjanju plastike koja se ne može reciklirati i bavi se alternativnim sustavima isporuke. 
Nestlé sarađuje s partnerima u vrijednosnom lancu i industrijskim udruženjima kako bi istražili različita rješenja za smanjenje potrošnje plastike, olakšali recikliranje i razvili nove pristupe uklanjanju plastičnog otpada. 

6. Kako Nestlé doprinosi smanjenju otpada? 
 
Do 2030. godine, kompanija ima cilj nultog utjecaja na okoliš, što se postiže i pravilnim zbrinjavanjem otpada. 
Preko 400 Nestlé tvornica diljem svijeta radi na tome da su zero waste to landfill, što znači su svi procesi u proizvodnji i procesi separacije otpada tako prilagođeni da se više ne stvara komunalni otpad.
Nastavlja se i rad kompanije prema postizanju ciljeva održivog razvoja koji je postavio UN 2016. godine, a koji se odnosi na obvezu da će se do 2030. godine prepoloviti količina bačene hrane po glavi stanovnika na maloprodajnoj i potrošačkoj razini uključujući i gubitke do kojih dolazi nakon berbe/žetve. U 2019. smo identificirali 5 ključnih sirovina gdje su gubici bili najznačajniji: palmino ulje, žitarice, mliječni proizvodi, voće i povrće. Koristeći tu informaciju, locirali smo tzv. hot-spotove bacanja hrane i gubitka, te radimo s farmerima s kojima surađujemo na pronalasku adekvatnih rješenja kako bi se što manje hrane i namirnica bacalo.

7. Ima li Nestlé svoju fabriku u Bosni i Hercegovini i koliko nam zagađenje od nje prijeti?
 
Nestlé nema fabriku u Bosni i Hercegovini; dvije fabrike u Adriatic regiji su u Surčinu (Srbiji) i Sofiji (Bugarska) gdje su obe ostvarile cilj nultog utjecaja na životnu sredinu, što  znači da nijedan gram otpada iz fabrike više neće završiti na deponijama, već će biti recikliran ili upotrebljen u druge svrhe. 
 
8. Koji su primjeri dobre prakse kako je tvornica u Surčinu uspjela postići nulti utjecaj na okoliš?  

U tvornici u Surčinu, sav otpad se razdvaja, za ono što se ne može reciklirati se pronalaze adekvatna rješenja.
Za recikliranje bio otpada koji se koristi u proizvodnji majoneza ili supa je pronađen partner koji od njega proizvodi bio gorivo. 
Minimalna količina komunalnog otpada rješava se saradnjom s cementarama koje nemaju negativnu emisiju ugljen dioksida, tako da otpad ne završava na deponijama.
Za reciklažu troslojne ambalaže za majonezu i brend „Začin C“ pronađen je partner koji od ovog materijala pravi eko panele koji se koriste za izolaciju, tako da je i taj otpad našao svoj drugi život kroz novi proizvod.

9. Postoje li problemi vezani uz zbrinjavanje i razvrstavanje otpada s kojim se Nestlé susreće na lokalnom nivou? 

Rezultati po pitanju ekoloških unapređenja se redovno uspoređuju širom Nestlé jedinica u regiji i prepreke postoje, a variraju od zemlje do zemlje. 
Najveći izazov je nedovoljan broj kompanija koje se bave recikliranjem ili ponovnom upotrebom otpada. Drugi problem je nedovoljna infrastruktura za razvrstavanje otpada na mjestu nastajanja, što znači da potrošač trenutno nema mogućnost da u potpunosti razvrstava sav otpad iz domaćinstva i da taj otpad bude nakon toga poslan na reciklažu ili spaljivanje. 
Sve su to izazovi na koje Nestlé mora biti spreman i na kojima aktivno radi u saradnji s predstavnicima nadležnih institucija. 
 
10. Uključuje li Nestlé ključne aktere po pitanju zaštite okoliša u svoje aktivnosti?
 
Da, u kampanji Čista umjetnost sarađivat ćemo s ključnim akterima kako bismo ukazali na važnost smanjenja količine otpada i ponovne upotrebe reciklažnih materijala poput papira, plastike, stakla, kartona.
Kako bismo upoznali lokalne ključne aktere s radom kompanije vezanim uz zaštitu okoliša, te pokazali napore koji se ulažu u ostvarivanje transformacija proizvoda i osmišljavanja novih pakiranja planiramo organizaciju izložbe umjetničkih djela od reciklažnog materijala.

11. Na koji način je Nestlé prilagodio projekt namijenjen djeci „Zdravo!“ temi održivosti? 

Projekt Zdravo! dio je globalne inicijative „Nestlé za zdraviju djecu“, a koja osim edukacije uključuje i razvoj hranjivijih proizvoda u budućnosti, kao i savjetovanje obitelji o zdravim namirnicama i pravilnom vježbanju. 
Kako bi smanjili količinu upotrebe papira, ankete i edukativni materijali su dostupni u online verzijama. 
U saradnji s partnerima, ambasadoricom projekta, roditeljima, profesorima i osnovnoškolcima, u 2021. godini smo objavili prvu digitalnu kuharicu koja sadrži 43 recepta s nutritivnim tablicama i idejama kako smanjiti količinu otpada od hrane. 
 
12. Zašto je Nestlé pokrenuo kampanju „Čista umjetnost“?
 
Nestlé želi iskoristiti svoj uticaj kako bi pokrenuo kampanju usmjerenu prvenstveno prema milenijalcima, s ciljem podizanja svijesti o važnosti smanjenja otpada, recikliranja i ponovne upotrebe materijala.
Kampanju podržava projekat Let's do it, kao glavni implementacijski partner, kao i partneri koji podržavaju projekat poput SCC i MCI.
Osim ciljane javnosti, Nestlé potiče i vlastite zaposlenike da se uključe i svojim pozitivnim primjerom također sudjeluju u kampanji.