Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Ključne akcije u borbi protiv zagađenja plastikom

Ključne akcije u borbi protiv zagađenja plastikom

Plastični otpad koji se gomila na deponijama i u okolišu jedan je od gorućih ekoloških problema našeg doba.

Plastični otpad ugrožava divlje životinje i predstavlja prijetnju ekosistemima i prehrambenom lancu. Zagađenje plastikom vidimo kao hitan prioritet.

Ovaj globalni problem ne možemo sami riješiti pa stoga sarađujemo s drugim kompanijama, istraživačkim institutima i vlastima širom svijeta kako bismo utvrdili načine na koje zajednički možemo smanjiti plastični otpad u okolišu.

Budućnost u kojoj niti jedna plastična ambalaža kompanije Nestlé neće završiti na deponiji niti u oceanu

Naslov
Plastična ambalaža dizajnirana za reciklažu*

Top Text

Postotak

Bottom Text

*Prema Ellen MacArthur Foundation: „New Plastics Economy Commitment - Commitments, Vision and Definitions” (februar 2020.)

Naslov
Smanjenje količine prvi put proizvedene plastike u odnosu na baznu 2018. godinu

Top Text

Postotak

95 %

Poduzimanja mjera za borbu protiv zagađenja plastikom

Naš cilj je za svoju ambalažu koristiti što manje nove plastike proizvedene na bazi fosilnih goriva. Uklanjanjem nepotrebne plastike, uvođenjem višekratnih i dopunjivih alternativa, prelaskom na papir, biološke i biorazgradive materijale, smanjujemo svoj plastični otisak. 

Do kraja 2024. godine 86,4% naše plastične ambalaže bilo je dizajnirano za recikliranje. I dalje ćemo raditi na tome da dostignemo 100%. Na putu smo da do 2025. godine za trećinu smanjimo korištenje plastike koja je prvi puta proizvedena.

Metalne posude za višekratnu upotrebu

Naše aktivnosti nisu vezane samo uz materijale koje koristimo za svoju ambalažu. Kako bismo spriječili da naša ambalaža završi na deponiji, radimo na tome da proces reciklaže učinimo jednostavnijim i boljim kroz podršku infrastrukturnim poboljšanjima i poticanjem ljudi da učine ono šta mogu u borbi protiv zagađenja plastikom.

Međutim, ovakve promjene, koje nadilaze naše poslovanje, iziskuje snažnu saradnju. Dio smo Koalicije za akciju protiv plastičnog otpada Foruma potrošačke robe, Globalnog partnerstva za akciju protiv plastike (GPAP) Svjetskog ekonomskog foruma i pakta protiv plastike širom svijeta. Ovim ističemo svoju spremnost da pokrećemo dobrovoljne akcije kompanija u ovom području.

U 2019. godini pridružili smo se Inicijativi za novu plastičnu privredu Fondacije Ellen MacArthur. Obavezali smo se unutar svoje industrije raditi na stvaranju kružne ekonomije za plastiku počevši od ambalaže. Nepotrebnu plastiku iz svoje ambalaže uklanjamo i razvijamo inovacije kako bismo omogućili da se plastika, koja nam je potrebna, može reciklirati i ponovno koristiti.

Nastavljamo podržavati vlasti tako što se aktivno zalažemo za usklađenu i bolju regulativu radi ubrzanja razvoja infrastrukture na tržištima na kojima poslujemo. Zalažemo se Ugovor UN o zagađenju plastikom bude pravno obvezujući i aktivan smo član Poslovne koalicije za Globalni sporazum o plastici.

Aktivno učestvujemo u razvoju efikasnih programa prikupljanja, razvrstavanja i reciklaže u zemljama u kojima poslujemo. Globalni infrastrukturni jaz je značajan i nije pod našom neposrednom kontrolom, ali radimo na podršci uspješnom prikupljanju kroz projekte i aktivnosti širom svijeta.

Koliko plastike prodamo, toliko ćemo i sakupiti

U mnogim zemljama kompanija Nestlé udružuje se s partnerima koji rade na prikupljanju i reciklaži one količine plastike koju koristimo u svojoj ambalaži po principu „za svaku proizvedenu tonu, jedna prikupljena tona”.

Identifikovali smo brojne zemlje u Aziji, Africi i Južnoj Americi u kojima se otpadom često loše upravlja. U tim zemljama pokrenuli smo projekte, radeći s partnerima i udruženjima na povećanju razmjera prikupljanja, razvrstavanja i ponovnog korištenja plastičnog otpada. Cilj je plastiku zadržati u privredi, ali van okoliša.

Jednostavnija reciklaža kapsula za kafu

U Belgiji od 1. januara 2023. godine sve kapsule za napitke, bilo da su aluminijske ili plastične, mogu se skupljati u novu Plavu vreću (Blue Bag) za reciklažu. Ovo novo rješenje rezultat je partnerstva između brenda Nespresso kompanije Nestlé (za brendove Starbucks by Nespresso, Nescafé Farmers Origins i Nescafé Dolce Gusto ), kompanije JDE Peet’s (za brendove L’Or i Douwe Egberts ) i FostPlus, koje je pokrenuo Nespresso preko AREME (belgijske inicijative koja okuplja učesnike iz cijelog lanca vrijednosti aluminija). Ovu inicijativu trenutno u potpunosti finansiraju prethodno navedeni brendovi.

Inicijativa je značajan korak naprijed u uklanjanju svih barijera za reciklažu u odnosu na naše potrošače i za povećanje stope prikupljanja i reciklaže. Potičemo sve proizvođače kapsula za napitke na tržištu da se pridruže inicijativi.

Kapsula i šalica za kavu

Testiranje sistema za višekratnu upotrebu

Uspostavili smo partnerstvo s njemačkom start up kompanijom Circolution radi ispitivanja nove generacije standardizovanih posuda za višekratnu upotrebu hrane. Partnerstvo kompanija Circolution i Nestlé omogućava njemačkim potrošačima u odabranim gradovima da uživaju u proizvodu Nesquik u standardizovanoj posudi za višekratnu uporabu napravljenoj od nehrđajućeg čelika.

Kompanija Circolution iznajmljuje kompaniji Nestlé posude za višekratnu upotrebu kao svom prvom partneru za testiranje, a zatim se brine o čišćenju, provjeri kvaliteta, transportu i procjeni ekoloških performansi. I druge prehrambene kompanije mogu koristiti istu posudu s vlastitim jedinstvenim etiketama i proizvodima.

Potrošači mogu dobiti povrat novaca kad vrate ambalažu za višekratnu upotrebu, bilo odlaganjem u automatima ili kod osoblja u prodavnici. Kompanija Circolution procjenjuje da je nakon pet ciklusa ekološki utjecaj usporediv sa staklenom ambalažom za jednokratnu upotrebu. Ambalaža od nehrđajućeg čelika ima oko 75 ciklusa, za koje se procjenjuje da će uštedjeti ekvivalent od 36 kg stakla ili 5 kg plastike tokom svoga vijeka upotrebe.
 

Testiranje novih rješenja za ponovno punjenje kako bi se smanjila plastična ambalaža kompanije Nestlé

Globalna mreža istraživanja i razvoja kompanije Nestlé napreduje prema održivijoj budućnosti redizajniranjem ambalaže kako bi bila reciklabilna ili ponovno upotrebljiva, prelaskom s višematerijalne na papirnu monomaterijalnu ambalažu te uključivanjem inovativnih rješenja poput papirnih barijera visoke efikasnosti i s udjelom recikliranog sadržaja.

Inovacije obuhvaćaju različite kategorije proizvoda, poput reciklabilnih papirnatih doypackova za Nescafé, papirne ambalaže za Nescafé Cappuccino i Vital Proteins, te održive dodatne opreme za Maggi poput biorazgradivih i jestivih viljuški.

U 2023. godini pokrenuli smo pilot servis automata za ponovno punjenje u prodavnicama maloprodajnih partnera za žitarice Koko Krunch i proizvod Milo. Ovo partnerstvo s kompanijom Qyos dijelom je zajedničkog ulaganja kompanija Enviu Indonesia i Algramo. Hrana se u tvornici pakuje u zapečaćene patrone za doziranje, zatim se u maloprodajnom objektu distribuira direktno u vlastitu posudu potrošača ili u brendiranu posudu. Pokretanjem fleksibilnih ispitivanja unakrsnog lanca vrijednosti s partnerima u automatima, kroz start-up kompanije i maloprodaju, nastojimo maksimalno udovoljiti potrošačima i u ambalaži smanjiti upotrebu plastike koja se prvi put proizvodi.

U Lüdinghausenu i Singenu (Njemačka), tvornice kulinarskih proizvoda kompanije Nestlé, implementirale su održivo rješenje za minimiziranje otpada i očuvanje resursa korištenjem višekratnih većih vrećica za proizvodnju i pakovanje suhih proizvoda poput juha, umaka i temeljaca. Ove izdržljive vrećice, s procijenjenim vijekom trajanja od 20 godina, zamjenjuju jednokratne vrećice, značajno smanjuju otpad i u skladu su s kružnom proizvodnjom.

U Francuskoj smo uveli višekratne povratne limenke za naše konditorske proizvode, koje se vraćaju uz polog. Na taj način potičemo potrošače da vrate limenke nakon upotrebe čime se stvara sistem koji značajno smanjuje ambalažni otpad.

Žena dodiruje ekran dispenzera proizvoda

Papir umjesto materijala koji se teško reciklira

Kompanija Nestlé uvela je reciklažnu papirnu ambalažu u odabranim zemljama i za odabrane proizvode kao što su kocke za supu Maggi, te Nesquik, KitKat, Nescafé i drugi proizvodi, čime se zamjenjuju omoti od više materijala koje je teško odvojiti ili reciklirati. U isto vrijeme, prešli smo na papirne slamke za Nesquik, Nescau, Milo i Nescafé.

Godine 2021. Smarties je postao prvi globalni konditorski brend kompanije Nestlé koji je prešao na reciklažnu papirnu ambalažu. U 2023. godini Quality Street slijedio je taj primjer uvodeći širom svijeta papirnu ambalažu s certifikatom FSC za svoje slatkiše.

Nescafé Dolce Gusto Neo naš je uređaj za kavu koji promiče održive prakse. Neo sistem koristi papirnate kapsule certificirane za kućno kompostiranje čime se smanjuje potreba za aluminijem ili plastikom. Također sarađujemo s lokalnim partnerima u Brazilu kako bismo prikupili NEO kapsule koje se zatim miješaju s drugim organskim materijalima i recikliraju u industrijskom postrojenju za kompostiranje u São Paulu.

U Kini smo uveli inovativno limeno pakovanje za naše mliječne proizvode: zamijenili smo plastične čepove i kašike metalnim poklopcima i papirnatim alternativama.

U Sjedinjenim Američkim Državama razvili smo ambalažu na bazi vlakana za već prepoznatljivu posudu Vital Proteins. Dizajnirana kako bi zadovoljila potražnju potrošača za održivošću i vrhunskom kvalitetom, nova ambalaža je pogodna za recikliranje u mnogim dijelovima zemlje. 

Unapređenje kružne infrastrukture

U maju 2023. godine kompanije Nestlé Mexico i Greenback Recycling Technologies otvorile su prvu tvornicu u Meksiku koja podržava kružnu ekonomiju. Inovativna tehnologija kompanije Greenback mijenja fleksibilnu plastičnu ambalažu pomoću procesa izazvanog mikrovalovima radi stvaranja piroliznog ulja koje treće strane mogu koristiti za izradu smole za prehrambene proizvode. Ovaj ambiciozni projekat omogućit će godišnju preradu od preko 2.000 tona kako bi se olakšala reciklaža, prva ove vrste za fleksibilnu ambalažu u Meksiku.

Godine 2024., brend Nespresso je uložio u poboljšanje infrastrukture za recikliranje u Los Angelesu (SAD) te je tako omogućio da se aluminijske kapsule za kafu - bez obzira na brend - mogu praktično reciklirati u plavim kantama kod kuće.

U Meksiku pomažemo u suočavanju s onečišćenjem tako što ciljamo na područja gdje javne usluge čišćenja nisu dostupne. Podizanjem svijesti i poboljšanjem obrazovanja o kružnoj ekonomiji i prednostima smanjenja otpada, sarađujemo sa zajednicama kako bismo osnažili ljude da čuvaju okoliš i pomognemo u jačanju lokalnih napora za recikliranje.

U Peruu smo se udružili s organizacijom SINBA  kako bismo pokrenuli prvu pilot tvornicu za recikliranje fleksibilne plastike u zemlji. To pomaže u rješavanju nedostatka infrastrukture za ove materijale koji čine značajan dio onečišćenja otpadom.

U Austriji je Nespresso surađivao s Austrijskim udruženjem za kafu i čaj te kompanijom Altstoff Recycling Austria AG kako bi pokrenuo pilot projekt za pojednostavljenje recikliranja kapsula za kafu. Program, namijenjen kapsulama svih materijala i marki, rješava problem kapsula koje završavaju kao otpad uključivanjem novih mjesta za prikupljanje i inovativnog postupka recikliranja koji odvaja aluminij, plastiku i taloge kafe radi ponovne upotrebe. Između oktobra 2023. i marta 2024. godine prikupljeno je preko 9,1 milion kapsula, s povećanjem težine od 22% tokom pilot projekta.

U saradnji s neformalnim sakupljačima otpada, u Egiptu smo pokrenuli DORNA, prvi sistem prikupljanja i recikliranja PET ambalaže u zemlji. Inicijativa se 2023. godine razvila u DAWAR, čime je poboljšano digitalno praćenje, kružnost PET ambalaže i skalabilnost za druge vrste otpada što je omogućilo da kompanija Nestlé u Egiptu ostvari neutralnost u smislu PET ambalaže.

U Indoneziji, inicijativa Nestlé Waste Station rezultirala je postavljanjem mjesta za prikupljanje otpada u većim gradovima poput Jakarte i Surabaye čime se podržava razdvajanje kućnog otpada i odgovorno odlaganje.

Neki plastični materijali teže se recikliraju u ambalažu za prehrambene proizvode zbog čega je dostupno manje takvih materijala. Dok se na tome sve više radi, cilj nam je alocirati do 1,5 milijardi CHF u premijama za reciklirane plastične materijale za prehrambene proizvode kako bismo potaknuli razvoj tržišta za ove materijale. 

Globalno tržište reciklirane plastike koja je pogodna za prehrambene proizvode

Kompanija Nestlé ulaže oko 2 milijarde CHF  kako bi ubrzala razvoj boljeg ekološkog profila i infrastrukture za podršku kružnoj ekonomiji materijala za ambalažu.

Mnoge vrste plastike teško je reciklirati u ambalažu koja je povoljna za prehrambene proizvode čime nastaje ograničena ponuda reciklirane plastike koja je pogodna za ovu svrhu. Dok se ovaj segment razvija, obavezali smo se do 2025. godine isplatiti oko 1,5 milijardu CHF nagrade za razvoj reciklirane plastike koja je pogodna za prehrambene proizvode kako bismo stimulisali tržište da razvija ovakve materijale. 
 

Stvaranje zajedničkih vrijednosti i Izvještaj o održivosti