Sort by
Sort by

Okoliš - Pitanja i odgovori

Šta Nestlé poduzima u vezi krčenja šuma?

Godine 2010. sklopili smo obavezu sprječavanja krčenja šuma (pdf, 28Kb), koja navodi da naši proizvodi neće biti povezani s krčenjem šuma. Ova obaveza obuhvata sve sirovine koje koristimo za proizvodnju naših proizvoda i ambalaže.

Razvili smo prateće zahtjeve specifične za kategorije navedene u Nestlé Smjernicama za odgovorno nabavljanje (pdf, 2Mb). Vršimo mapiranje svog opskrbnog lanca ključnih sirovina nazad do njihovog porijekla te procjenjujemo i razvijamo svoje dobavljače u skladu s tim smjernicama.

Imamo trajno partnerstvo s globalnom neprofitnom organizacijom – fondacijom Earthworm kako bismo osigurali odgovorno nabavljanje palminog ulja, celuloze i papira.

Kao član Foruma robe široke potrošnje, također podržavamo njegovu obavezu pomaganja u postizanju nulte stope neto krčenja šuma do 2020. godine.

Godine 2013., u partnerstvu s nevladinom organizacijom Conservation International, razvili smo smjernice za praćenje i ilustriranje područja s najvećim rizikom od krčenja šuma.

Godine 2014., pridružili smo se brojnim kompanijama u podržavanju Global Forest Watch (GFW), transparentne internetske kartografske aplikacije koja pruža podatke o tome što se događa u šumama širom svijeta.

Od 2018. godine koristimo Starling, satelitsku uslugu koji su razvili Airbus i fondacija Earthworm, za praćenje 100% naših globalnih lanaca opskrbe palminim uljem. Proširit ćemo program kako bi obuhvatio i naše opskrbne lance celulozom i papirom tokom 2019. kao i sojom u kasnijoj fazi. Od marta 2019. 77% kupovine ključnih poljoprivrednih proizvoda povezanih s krčenjem šuma (palmino ulje, celuloza i papir, soja, meso i šećer) provjereno ne uzrokuju krčenje šuma (pdf, 90Kb). To se temelji na mapiranju rizika u kombinaciji s provjerom trećih strana na terenu i/ili iz zraka. Kako se naši opskrbni lanci svakodnevno razvijaju, nastavit ćemo pomno pratiti ove aktivnosti i izdavati redovita izvješća o našem napretku.

U martu 2019. pokrenuli smo naš početni Akcijski plan (pdf, 580Kb) u okviru Inicijative za kakao i šume kako bi se zaustavilo krčenje šuma i potaknula obnova šume u kakao. Naš plan uključuje niz obaveza i aktivnosti za potporu zaštiti i obnovi šuma, održivoj proizvodnji kakaa i angažmanu zajednice i socijalnoj uključenosti.

Koji je stav kompanije Nestlé o genetski modificiranim sastojcima?

Šta je GM?

Poljoprivrednici su godinama koristili tehnike poput selektivnog uzgoja, unakrsnog oprašivanja ili hibridizacije kako bi poboljšali svoje usjeve. Sastojci dobiveni od GMO-a (genetski modificiranih organizama) razlikuju se jer sami postupak uključuje naučnike koji biraju poželjnu genetsku osobinu i stavljaju je u drugu biljnu vrstu.

GM (genetski modificirani) usjevi koji se naveliko uzgajaju uključuju kukuruz, soju, uljanu repicu i šećernu repu.

Jesu li sastojci dobiveni pomoću genetske modifikacije sigurni?

GMO usjevi koji su prošli stroga regulatorna i sigurnosna odobrenja jednako su sigurni kao i konvencionalni usjevi. 'GMO sastojci' imaju potencijalno važnu ulogu u povećanju proizvodnje hrane, podržavaju održivu poljoprivredu i pomažu u prehranjivanju rastuće svjetske populacije.

Koristite li GM sastoje u svojim proizvodima?

Ponekad, da. Podržavamo odgovornu korištenje svake inovativne, sigurne tehnologije. Odlučujemo hoćemo li koristiti sastojke dobivene iz GMO-a na lokalnom niovu, kao odgovor na interese potrošača.  

Proizvodi li Nestlé GM usjeve?

Ne, Nestlé ne uzgaja GM usjeve.

Podržavate li pravo potrošača da znaju što se nalazi u njihovoj hrani?

Da, u potpunosti podržavamo pravo ljudi da znaju što se nalazi u njihovoj hrani te smo se obavezali pružati informacije o upotrebi sastojaka dobivenih iz GMO-a u Nestlé proizvodima u cijelom svijetu.  

Podržava li Nestlé propise o označavanju i navođenju GMO sastojaka?

U potpunosti podržavamo navođenje sastojaka GMO porijekla na Nestlé proizvodima kako bismo ljudima omogućili da donesu ispravne odluke o hrani koju kupuju. Strogo se pridržavamo svih nacionalnih zakona i propisa koji se odnose na označavanje sastojaka dobivenih iz genetski modificiranih (GM) usjeva.

Šta Nestlé poduzima kako bi poboljšao kvalitet života životinja na farmama?

Nestlé kupuje proizvode od mesa, peradi i jaja koje proizvode poljoprivrednici širom svijeta. Većinu mesa i peradi koje kupujemo, koristimo za proizvodnju gotovih jela, smrznutih obroka i hrane za kućne ljubimce. Većinu proizvoda od jaja koristimo u majonezi, tjestenini i kolačima. Pridržavamo se najviših mogućih standarda dobrobiti domaćih životinja i njihovom poboljšanju u našim globalnim lancima snadbijevanjima.

Naša Obaveza o dobrobiti životinja na farmama (pdf, 2Mb) temelji se na smjernicama Svjetske organizacije za zdravlje životinja (OIE). Uključuje obavezu postupnog ukidanja problematičnih praksi na temelju 'pet sloboda' OIE-a. One su sloboda od gladi, žeđi i pothranjenosti, sloboda od straha i stresa, od fizičke nelagode, povreda i bolesti. Podržavamo rad OIE-a na promovisanju tih sloboda u globalnom lancu snadbijevanja hranom.

Naše Smjernice o odgovornom nabavljanju (pdf, 2Mb) propisuju naše zahtjeve o nabavljanju mesa, peradi, jaja i mliječnih proizvoda. Svi naši dobavljači moraju se pridržavati tih smjernica koje ćemo nastaviti primjenjivati u našem globalnom lancu snadbijevanja.

Nestlé je potpisao globalni sporazum o saradnji s organizacijom Compassion in World Farming kako bi pomogao poticati poboljšanja u našem načinu nabavke i potaknuo transformaciju lanca snadbijevanja na širem nivou.

U oktobru 2018., također smo se pridružili Globalnoj koaliciji za dobrobit životinja (GCAW), te sarađujemo s niz drugih kompanija na poboljšanju standarda držanja životinja na globalnom nivou.

Sklopili smo niz specifičnih obaveza. Da bismo pomogli u poboljšanju dobrobiti kokoši nosilica, cilj nam je do 2025 godine koristiti isključivo jaja koja nisu iz kavezne proizvodnje u svim svojim proizvodima. To uključuje sva cijela jaja i proizvode od jaja (kao što su prah cijelih jaja te bjelanjak u obliku tekućine i praha) koje  Nestlé direktno nabavlja kao sastojke.

U Evropi i SAD-u ćemo taj prijelaz dovršiti do kraja 2020. godine. Za ostatak američkog kontinenta, Bliskog Istoka, Afrike i Okeanije, to ćemo učiniti do 2025, godine, a u Aziji nam je cilj postići isti prijelazni period koliko to uvjeti budu dopuštali.

U nekim dijelovima svijeta, kao što je Evropa, preko 40% naših jaja već potječe iz uzgoja bez kaveza.

Nestlé se također javno obavezao poboljšati dobrobit tovnih pilića (pilići uzgojeni za meso) za naše prehrambene proizvode u Sjedinjenim Američkim Državama do 2024. a u Evropi do 2026. godine.

Šta Nestlé poduzima u vezi klimatskih promjena?

Smanjujete li svoje emisije stakleničkih plinova?

Da. U proteklih deset godina prepolovili smo emisije stakleničkih plinova (GHG) iz naših tvornica po kilogramu proizvoda.

Predani smo smanjenju emisija stakleničkih plinova povezanih s proizvodnjom i distribucijom hrane i pića kroz poboljšanje energetske učinkovitosti, upotrebu čišćih goriva i ulaganja u obnovljive izvore energije. Na primjer: prelazak s cestovnog na željeznički ili pomorski saobraćaj u Evropi za velike udaljenosti, odabir energije vjetra za naše tvornice u Meksiku i instalacija bojlera na drva u nekim od naših tvornica u Francuskoj.

Kako se vaši napori mogu uporediti s drugim kompanijama?

Mi smo jedan od lidera u području ublažavanja posljedica i adaptacije klimatskim promjenama. Naše prakse za smanjenje stakleničkih plinova i objavljivanje naših aktivnosti u tom području dosljedno su prepoznate kao jedne od najboljih u industriji.

U 2013. i 2012. postigli smo maksimalan broj bodova u CDP-ovom 'Indeksu vodećih kompanija u izvještavanju o klimi' i CDP-ovim ‘Indeks vodećih kompanija u upravljanju klimom’, koji su objavljeni u 500 globalnom izvještaju o klimatskim promjenama 2013.

CDP indeksi mjere uspješnost 500 najboljih kompanija na FTSE Global Equity indeksu u smislu njihovih nastojanja da smanje emisije ugljika kao i transparentnost informacija koje objavljuju.

U 2013. godini bili smo vodeći proizvođač prehrambenih proizvoda na Dow Jones Indeksu održivosti po prvi put s rezultatom od 88%, što je dvostruko više od industrijskog prosjeka. Naše čvrste politike i transparentno izvještavanje u području održivosti okoliša – uključujući naše mjere za smanjenje klimatskih promjena – omogućile su nam postizanje rezultata od 97% u kategoriji 'dimenzija okoliša' na Dow Jones Indeksu održivosti – najbolji rezultat u industriji.

Bodovna lista Oxfam-a 'Iza robne marke' kojom se 10 kompanija proizvođača hrane i pića procjenjuju s obzirom na politike i obaveze za poboljšanje sigurnosti hrane i održivosti, i dalje rangira Nestlé na prvom mjestu kad se radi o klimatskim promjenama.

Šta još Nestlé poduzima radi ublažavanja klimatskih promjena?

Obavezali smo se da se naši proizvodi neće povezivati s krčenjem šuma.  Ova obaveza odnosi se na sve sirovine koje koristimo za izradu naših proizvoda, kao i za ambalažu.

Osim što smo se obavezali na smanjenje emisija stakleničkih plinova (GHG) povezanih s proizvodnjom i distribucijom naših proizvoda, također smo se obavezali na dizajniranje proizvoda koji potrošačima omogućavaju da smanje vlastite emisije stakleničkih plinova te sarađujemo s poljoprivrednicima na poboljšanju njihove otpornosti na klimatske promjene. Saznajte više o našim naporima ovdje.

Na primjer, u Evropi smo se obavezali na sistematsko uvođenje ekološki učinkovitijih zamrzivača za sladoled. Od sada će svi novi komercijalni, horizontalni zamrzivači za sladoled koje kupujemo na cijelom kontinentu, koristiti isključivo prirodna rashladna sredstva. To su prirodne tvari koje ne štete ozonskom omotaču i nemaju nikakve učinke na globalno zatopljenje, ili su ti učinci zanemarivi.

Naša pomoć uzgajivačima kakaa i kahve da se prilagode ekološkim izazovima prepoznata je kao primjer najbolje prakse od strane Okvirne konvencije Ujedinjenih naroda o klimatskim promjenama (UNFCCC).

Koji su vaši ciljevi za budućnost?

U 2013. godini smo se obavezali na smanjenje izravnih emisija stakleničkih plinova po kilogramu proizvoda za više od trećine do 2015., u poređenju s količinama iz 2005. godine. Za više informacija o našim obavezama za ublažavanje i prilagodbu klimatskim promjenama, molimo pogledajte našu Nestlé obavezu o klimatskim promjenama (pdf, 200Kb).

Palmino ulje i njegova nabavka, šta je Nestlé uradio po tom pitanju?

Koristi li Nestlé palmino ulje i koliko ga kupuje?

Nestlé koristi palmino ulje kao sastojak u mnogim našim proizvodima. Istovremeno, ispunjavamo zahtjev za mogućnošću izbora u našem asortimanu proizvoda gdje je to izvedivo, s receptima bez palminog ulja.  

U 2016. godini kupili smo oko 460.000 tona palminog ulja. Kupujemo palmino ulje od prerađivačkih kompanija koje ga nabavljaju iz Malezije, Indonezije, Latinske Amerike i Zapadne Afrike.  

Šta Nestlé poduzima za nabavljanje održivog palminog ulja?

Nestlé radi na povećanju količine palminog ulja iz odgovornih izvora u našem lancu snadbijevanja te na osiguranju da naši naši dobavljači ispunjavaju naše Standarde za odgovorno nabavljanje (pdf, 2Mb).

Nestlé Standardi za odgovorno nabavljanje izričito propisuju zaštitu tresetišta i zemljišta s visokim udjelom ugljika, koja su kritična u borbi protiv krčenja šuma i sprječavanju socijalnih sukoba koji proizlaze ih mogućih sporova oko prava na zemljište i otkupa zemljišta.

Svi naši dobavljači moraju se pridržavati lokalnih zakona i propisa prema našim smjernicama. Ne smiju uzgajati palmino ulje ili ga nabavljati iz područja koja su očišćena od prirodne šume nakon 31. decembra 2015. Moraju poštovati slobodan, unaprijed dan i informirani pristanak lokalnih i autohtonih zajednica te štititi šume i tresetišta s visokim udjelom ugljika.

S našim partnerom fondacijom Earthworm, trenutno mapiramo naš lanac snadbijevanja palminim uljem. Sada možemo pratiti više od 90% palminog ulja koje možemo pratiti do mlina iz kojeg potječe, a skoro polovicu čak do plantaže s koje potječe. Naš cilj je da do 2020. godine postignemo 100% odgovornu nabavku palminog ulja.

Nestlé je također usmjeren na programe tehničke pomoći za male poljoprivrednike, uključujući inicijativu fondacije Earthworm 'Rurality'. Takva usmjerenost na male poljoprivrednike direktan je način za poboljšanje naše nabavke palminog ulja i postizanje stvarnih promjena u životnim uvjetima poljoprivrednika koji nas snadbijevaju.

Šta Nestlé poduzima vezano uz kršenje radničkih i ljudskih prava?

U našem lancu snadbijevanja palminim uljem nema mjesta za kršenje ljudskih prava, ali ono je endemsko u sektoru palminih ulja. Za sistematsko rješavanje tih problema potrebno je snažno i kolektivno djelovanje koje će preobraziti industriju i podići standarde. Predani smo rješavanju svih kršenja koja se događaju i blisko sarađujemo s drugima.

U aprilu 2018., pokrenuli smo naš globalni Akcijski plan za rješavanje pitanja prava radnika u lancu snadbijevanja palminim uljem. Ovaj plan sadrži ciljeve, aktivnosti i intervencije na koje ćemo se usredotočiti s našim partnerima i drugim akterima u industriji radi rješavanja pitanja radnika. Redovito ćemo obavještavati javnost o našem napretku.  

Objavili smo svoj Akcijski plan (pdf, 400Kb) uz Procjenu prava radnika našeg lanca snadbijevanja palminim uljem u Indoneziji, koji smo naručili do Danskog instituta za ljudska prava (DIHR) i fondacije Earthworm u 2017. godini. On se posebno fokusirao na radnička prava radnika, a timovi DIHR-a i fondacije Earthworm intervjuirali su više od 200 ljudi, uključujući radnike mlinovima i na plantažama, male poljoprivrednike i članove lokalne zajednice.

Ovom procjenom, Nestlé je nastojao postići dublje razumijevanje stvarnih i potencijalnih utjecaja na rad unutar našeg lanca snadbijevanja palminim uljem u Indoneziji. Također smo nastojali razviti preporuke o ulogama koje mi, i ostali akteri u industriji, trebamo preuzeti da bismo ih riješili.

Ti drugi akteri uključuju vladu, civilno društvo, nacionalna i međunarodna tijela za certifikaciju održivosti kao što su Indonesian Sustainable Palm Oil (ISPO) i Roundtable on Sustainable Palm Oil (RSPO), međunarodne organizacije i kupci palminog ulja.

Akcijski plan je sljedeći korak u našem radu na postizanju održivog lanca snadbijevanja te se nadograđuje na naš postojeći program odgovornog nabavljanja. Put do postizanja transformacije u sektoru palminog ulja je dug, i još puno toga treba napraviti. Ali vjerujemo da saradnjom možemo ostvariti promjene koje želimo vidjeti.

Kakav je vaš odgovor na izvještaj Greenpeace-a 'Konačno odbrojavanje'?

Krčenje šuma je ozbiljno i složeno pitanje. Cjelokupna industrija palminog ulja mora sarađivati na njegovom rješavanju kroz veću transparentnost, uključivost, direktno angažiranje u lancu snadbijevanja i izgradnju kapaciteta.

Naša ambicija je da do kraja 2020. sve palmino ulje koje koristimo potječe iz odgovorne nabavke (pdf, 1Mb), te nastavljamo raditi na tom cilju osiguravanjem da dobavljači za Nestlé ispunjavaju naše standarde.

Zabrinuti smo zbog rezultata koji se odnose na Wilmar u Greenpeace-ovim izvješću i blisko sarađujemo s kompanijom i našim partnerom fondacijom Earthworm kako bismo riješili ova pitanja i osigurali brzo poduzimanje mjere gdje je to potrebno. Pozdravljamo izjavu Wilmar-a da je odredio cilj postizanja lanca snadbijevanja 100% bez krčenja šuma, bez treseta i bez eksploatacije (NDPE) do 2020. godine (pdf, 104 Kb).

Zajedno sa fondacijom Earthworm dosljedno mapiramo naš lanacsnadbijevanja i pomažemo svojim dobavljačima da ispune naše Standarde o odgovornom nabavljanju. Ako naši dobavljači ne ispunjavaju ove standarde, poduzimamo odlučne korake uključujući i moguću suspenziju naših komercijalnih veza. Ovdje možete vidjeti popis dobavljača koji su nedavno uklonjeni iz Nestlé lanca snadbijevanja, ili su u postupku uklanjanja najkasnije do 30. septembra 2018.

Uveli smo dodatne mjere za poboljšanje transparentnosti i prakse dobavljača. U februaru 2018. godine objavili smo potpuni popis svih naših Dobavljača palminog ulja 1. nivoa, i popis svih mlinova do kojih možemo pratiti našu nabavku.

Do kraja 2018. godine, također ćemo postati prva globalna prehrambena kompanija koja će implementirati Starling – sate satelitsku uslugu koji su razvili Airbus i fondacija Earthworm, za praćenje 100% naših globalnih lanaca snadbijevanja palminim uljem. Svrha tog sistema je identifikacija potencijalnog krčenja šuma u ranoj fazi.

Kako komentirate izvještaj Amnesty International-a o palminom ulju?

Izvještaj Amnesty International-a, ‘Indonezija, veliki skandal s palminim uljem’, identificiralo je navodna kršenja ljudskih prava u Indoneziji za koje nema mjesta u lancu snadbijevanja palminim uljem. Taj je skandal povezan s Wilmar-om, jednim od naših dobavljača. Usko sarađujemo s Wilmar-om na rješavanju tog problema.

Nestlé je aktivno sarađivao s Amnesty-jem tokom izrade izvješća i pružio detaljne informacije o našem odnosu s Wilmar-om. Javno smo odgovorili na četiri različita dopisa koje nam je od oktobra 2016. poslao Amnesty te smo se sastali s njima kako bismo razgovarali o situaciji i napretku na terenu.

Neki od problema koje je Amnesty naveo, vrlo su složeni. Stoga se učinkovita rješenja, poboljšanje rada i, konačno, sistemske promjene u industriji, ne događaju preko noći.

Šest godina smo radili s partnerima, uključujući fondaciju Earthworm kako bismo poboljšali transparentnost, sljedivost i ponašanje dobavljača u industriji palminog ulja. Naši Standardi za odgovorno nabavljanje sadrže stroga pravila o pravima radnika. Suspendirat ćemo sve dobavljače koji ne ispunjavaju te zahtjeve.

Pročitajte naš cijeli odgovor na izvješća Amnesty-ja.

Šta poduzimate za zaustavljanje krčenje šuma u vašem lancu snadbijevanja?

Nestlé se obavezuje osigurati da do 2020. naša nabavka sastojaka i ambalažnog materijala ne uzrokuje krčenje šuma. Tu obavezu preuzeli smo 2010. godine, a to je ujedno i prvi slučaj da se prehrambena kompanija obavezala na taj način.

Obavezali smo se zaustaviti krčenje šuma u svom lancu snadbijevanja palminim uljem te smo usredotočeni na poboljšanje sljedivosti, saradnju s našim dobavljačima kako bismo mogli tačno znati odakle potječe naše palmino ulje.

U septembru 2018., postali smo prva globalna prehrambena kompanija koja je implementirala Starling, satelitsku uslugu koji su razvili Airbus i fondacija Earthworm, za praćenje 100% naših globalnih lanaca snadbijevanja palminim uljem. Proširit ćemo program kako bi obuhvatio i naše  lance snadbijevanja celuloze i papira do 2019. godine, kao i soje u kasnijoj fazi.

Nestlé je također u aprilu 2019. objavio Kontrolu transparentnosti, sistem koji koristi podatke iz Starlinga za pružanje informacija o trendovima krčenja šuma uočenim u blizini mlinova za palmino ulje iz kojih ga nabavljamo.

Koristeći sve te informacije, kontinuirano povećavamo udio odgovorno nabavljenog palminog ulja. Palmino ulje koje nabavljamo dolazi od dobavljača koji se u potpunosti pridržavaju naših Standarda o odgovornom nabavljanju. Ovaj dokument izričito zabranjuje krčenje šuma u našem lancu snadbijevanja.

Sada možemo pratiti više od 90% palminog ulja koje možemo pratiti do mlina iz kojeg potječe, a skoro polovicu čak do plantaže s koje potječe. Naš cilj je da do 2020. godine postignemo 100% odgovornu nabavku palminog ulja (potpuno usklađeno s našim smjernicama).

U širem smislu, Nestlé podržava obavezu Foruma robe široke potrošnjeza pomaganje u postizanju nulte stope neto krčenje šuma do 2020. godine. Potpisali smo Njujoršku deklaraciju o šumama, te smo aktivni član partnerstva Savez tropskih šuma 2020 koji se zalaže za okončanje krčenje šuma radi palminog ulja.

Šta Nestlé poduzima kako bi zaustavio nabavku palminog ulja od kompanija koje učestvuju u uklanjanju prašuma u indonezijskom ekosistemu Leuser?

Vrlo smo zabrinuti zbog kontinuiranog krčenja šuma indonezijskog ekosistema Leuser i optužbi o kompanijama za proizvodnju palminog ulja koje su uključene u taj proces.  

Naši direktni dobavljači radili su sa svim svojim dobavljačima koji rade u krugu od 50 km od ekosistema Leuser i održali nekoliko radionica u regiji kako bi podigli svijest o važnosti ovog ekosistema i potrebi kolektivnog djelovanja kako bismo ga zaštitili.

Pokretanjem našeg rada na Sterling satelitskom praćenju, preko 100% našeg globalnog lanca snadbijevanja za palmino ulje do kraja 2018. godine, pažljivo ćemo pratiti promjene u šumskom pokrivaču u blizini svih mjesta s kojih nabavljamo naše palmino ulje.

Problem krčenja šuma neće se riješiti samo direktnim rješavanjem problema u našem lancu snadbijevanja. Zbog toga sarađujemo sa fondacijom Eearthworm i mnogim dobavljačima koji sirovine nabavljaju u Acheh Tamiangu, Indonezija, kako bismo pristupili problemu krčenja šuma na nivou cijele regije. Ta regija preklapa se s ekosistemom Leuser. Cilj ove inicijative je doprinijeti vladinim procesima planiranja korištenja zemljišta kako bi se stvorila otporna i uspješna zajednica kroz saradnju s više zainteresiranih strana. Ako bude uspješan, koristit ćemo ovaj pilot-projekt kao model za buduće pristupe rješavanju problema krčenja šuma.

Dvije kompanije identificirane u nedavnim kampanjama oglasile po ovom pitanju, PT Agra Bumi Niaga i PT Surya Panen Subur II, bile su poddobavljači našim dobavljačima u prošlosti. Trenutno radimo s našim direktnim dobavljačima kako bismo te kompanije, i sve ostale koje učestvuju u kontinuiranom krčenju šuma, uklonili iz našeg lanca snadbijevanja.

Nabavljate li palmino ulje iz REPSA-e u Gvatemali?

Odlučili smo prestati nabavljati palmino ulje iz REPSA-a. Ispoštovat ćemo naše postojeće ugovore s tom kompanijom, ali ih nećemo produživati. Očekujemo raskid svih komercijalnih veza do kraja 2018. godine.

Nabavlja li Nestlé palmino ulje od IOI Grupe?

Nestlé je obustavio nabavu od IOI Grupe u martu 2016. odmah nakon njihove suspenzije iz Okruglog stola o održivom palminom ulju (RSPO) nakon navoda o kršenju ljudskih prava i krčenju šuma.

Od tada sarađujemo s IOI Grupom u njihovim naporima da poboljšaju svoju praksu odgovornog nabavljanja. Razvijen je akcijski plan za utvrđivanje ciljeva sljedivosti do plantaže, upravljanje dobavljačima trećih strana i široko utemeljene sisteme upravljanja okolišem i društvom.

Od njihove suspenzije, IOI je ostvario napredak u sistemskom preoblikovanju načina na koji njihovo poslovanje funkcionira s obzirom na održivost. U znak priznanja njihovom napretku, RSPO je ukinuo suspenziju i Greenpeace je obustavio svoju kampanju. Odlučili smo prekinutu našu obustavu nabavke od IOI u lipnju 2017 i nastaviti s angažmanom te pratiti njihov napredak u odnosu na akcijski plan, uključujući praćenje rada IOI-a na rješavanju Pelita slučaja spornog zemljišta s lokalnim zajednicama.

Šta činite kako biste riješili nedoumice oko nabavke palminog ulja kompanije Indofood?

U decembru 2016., Nestlé i Indofood Grupa u Indoneziji složili su se da ćemo preuzeti nabavku palminog ulja za Nestlé proizvode u okviru ovog zajedničkog pothvata  - taj postupak dovršen je početkom 2018.

Nestlé i Indofood Grupa dogovorili su se da će zatvoriti zajednički pothvat u septembru 2018. iz komercijalnih razloga.

Šta je s utjecajem palminog ulja na zdravlje?

Nestlé koristi rafinirano palmino ulje kao sastojak u brojnim proizvodima. Činimo to strogo u skladu s važećim propisima, čak i strožije od svih primjenjivih propisa i zakona o sigurnosti hrane, gdje god poslujemo.

Radimo na pitanju MCPD estera u rafiniranom palminom ulju i drugim rafiniranim biljnim uljima zajedno s našim dobavljačima kako bismo osigurali da su njihovi nivoi što niže. Kvalitet i sigurnost naših proizvoda prioriteti su oko kojih nema pregovora.

Nestlé i RSPO

Koji je vaš stav o usvajanju revidiranih načela i kriterija (P&C) RSPO-a?

Pozdravljamo usvajanje revidiranih načela i kriterija (P&C) RSPO-a. Aktivno smo učestvovali u procesu savjetovanja za jačanje standarda i vjerujemo da se revidirana verzija bavi ključnim manjkavostima na koje smo ukazivali, uključujući zahtjeve za nepostojanjem konverzije šuma s visokim udjelom ugljika (HCS); zabranu sadnje na tresetu bilo koje dubine; i jači primjenu slobodnog prethodnog i informiranog pristanka (FPIC), zaštitu zajednice i kriterije rada.

Ti kriteriji već su dio Nestlé standarda o odgovornom nabavljanju (pdf, 2 Mb), koji određuje detaljne zahtjeve, fokusirajući se na kritične društvene, ekološke, ekonomske izazove i izazove dobrobiti životinja koji mogu utjecati na snadbijevanje, život i održivost našim aktivnostima nabavke.

Potrebno je riješiti dodatne izazove. To uključuje usvajanje pristupa za sprječavanje krčenja šuma u krajoliku visokog šumskog prekrivača i usvajanje pojednostavljenog standarda za male poljoprivrednike, koji na globalnom nivou čine 40% proizvodnje palminog ulja.

Nastavit ćemo igrati vodeću ulogu u sklopu RSPO-a kako bismo pomogli u pokretanju pozitivnih promjena u cijelom sektoru palminog ulja.

Koje mjere ste poduzeli kako biste se ponovno kvalificirali za člana Okruglog stola o održivom palminom ulju (RSPO)?

Nakon niza rasprava s RSPO-om, dostavili smo vremenski ograničeni plan za postizanje nabavke 100% RSPO certificiranog održivog palminog ulja do 2023. godine.

Plan se fokusira na povećanje sljedivosti, prvenstveno putem segregiranog RSPO palminog ulja. Osim toga, Nestlé će i dalje ispunjavati svoje postojeće obaveze o zabrani krčenja šuma (pdf, 300Kb), uključujući saradnju s drugim partnerima za postizanje transformacije u regijama odakle nabavlja palmino ulje.

Plan odgovara na pitanja koja je postavio RSPO te se radujemo nastavku saradnje s RSPO-om u transformaciji industrije palminog ulja za održivu budućnost.

RSPO ima važnu ulogu u pokretanju promjena u industriji prema održivom palminom ulju. Svjesni smo važnosti održavanja našeg članstva i dijeljenja naših iskustava kako bismo pomogli u postizanju tih ciljeva.

Zašto dajete prioritet segregriranom palminom ulju?

Segregirano palmino ulje drži se odvojeno od običnog palminog ulja kroz cijeli lanac snadbijevanja. Budući da je naš cilj postići potpunu sljedivost kroz lanac snadbijevanja palminim uljem, fokusiramo se na kupovinu segregiranog palminog ulja.

Koja je razlika između vaše obaveze za postizanje 100% odgovorne nabavke palminog ulja do 2020. i vaše obaveze za postizanje 100% RSPO certificiranog palminog ulja do 2023.?

Potpuno smo predani postizanju 100% palminog ulja iz odgovornih izvora do 2020. godine. To se odnosi na usklađenost dobavljača s našim Standardom za odgovorno nabavljanje (pdf, 2Mb). Da bismo postigli svoju obavezu, koristimo kombinaciju alata, uključujući satelitsko praćenje, linije za pomoć radnicima, projekte uključivanja malih vlasnika i inicijative za određene krajolike, uz certifikaciju. Na dobrom smo putu da ispunimo svoj cilj, a nastavit ćemo vas javno izvještavati o napretku (pdf, 662Kb).

Osim toga, također smo dostavili vremenski ograničeni plan za postizanje 100% RSPO certificiranog održivog palminog ulja do 2023. godine. Potrebno je vremena kako bismo osigurali da mali poljoprivrednici, koji čine prvi dio našeg lanca snadbijevanja, isto tako dobiju certifikaciju. RSPO je to prepoznao te radi na specifičnom standardu za male poljoprivrednike – za koji smo se intenzivno zalagali.

Izvještaj Greenpeace-a o oslobađanju od plastike

Izvješća Greenpeace-a / Oslobađanje od plastike i kriza praktičnosti ukazuju na štetu koju plastična ambalaža za hranu i piće uzrokuje u morima, okeanima i plovnim putevima, naglašavajući važno pitanje u zaštiti okoliša.

Nestlé je u potpunosti posvećen smanjenju utjecaja naše ambalaže na prirodni okoliš. Naša vizija je da niti jedna ambalaža naših proizvoda, uključujući plastiku, ne smije završiti na odlagalištu otpada ili kao smeće.

Da bismo to postigli, naš je cilj učiniti 100% naše ambalaže ponovo iskoristivom ili reciklirajućom do 2025. godine.

Sarađujemo s našim industrijskim partnerima na istraživanju različitih rješenja za ambalažu kako bismo smanjili korištenje plastike, olakšali recikliranje i razvili nova rješenja za uklanjanje plastičnog otpada.

Nestlé se također obvezao da će pomoći u poboljšanju navođenja informacija o recikliranju na deklaracijama naših proizvoda kako bi potrošačima pomogli da ambalažu odlažu na pravilan način.

Jedini način da ispravno riješimo ozbiljni problem plastičnog zagađenja jest zajedno, kroz saradnju i kolektivno djelovanje kako bismo promijenili način na koji svi upravljamo ambalažom.

Reciklaža otpada i plastične ambalaže, šta Nestlé radi po tom pitanju?

Šta Nestlé poduzima kako bi riješila problem plastičnog ambalažnog otpada?

Rješavanje problema onečišćenja plastikom za nas je hitan prioritet. Tu odgovornost shvatamo veoma ozbiljno.

Ubrzavamo naše postupke rješavanja problema plastičnog otpada kako bismo učinili značajnu razliku svugdje gdje poslujemo. Zato radimo s vladama, nevladinim organizacijama, dobavljačima, upraviteljima otpadom, trgovcima na malo i drugim kompanijama kako bismo poduzeli smislene akcije.

Naša vizija jest da nijedno od naših pakovanja, uključujući plastiku, ne završi na odlagalištu otpada ili kao smeće. Ta vizija nije samo neki uzvišeni ideal - naporno radimo kako bismo ga ostvarili i pomogli postići budućnost bez otpada.

Prošle smo godine najavili našu obavezu da do 2025. godine postignemo da 100% naše ambalaže bude moguće reciklirati ili ponovno upotrijebiti. U januaru 2019. godine započeli smo s našom širom vizijom o budućnosti bez otpada i najavili niz konkretnih postupaka kojima bismo ispunili naše obaveze.

Znamo da to nije dovoljno. Odlučili smo razmotriti svaku dostupnu mogućnost za rješavanje ovog složenog izazova i prihvatiti višestruka rješenja koja bi odmah mogla imati utjecaja.

Usredotočujemo se na tri područja kako bismo pokrenuli promjene: (1) Uvođenje alternativnih materijala (2) Oblikovanje budućnosti bez otpada i (3) Pokretanje novog načina ponašanja.

Šta vaša tri fokusna područja u rješavanju problema ambalažnog otpada obuhvataju?

Više informacija možete pronaći na našoj stranici posvećenoj toj temi, Rad na budućnosti bez otpada, no ukratko:

1. Uvođenje alternativnih materijala

U decembru 2018. godine najavili smo osnivanje Nestlé Instituta za ambalažu i pakovanje kako bismo ubrzali svoje postupke rješavanja problema plastičnog otpada i učinili značajnu razliku svugdje gdje poslujemo. Zbog toga razvijamo održive materijale za pakovanje i sarađujemo s industrijskim partnerima u svrhu povećavanja količine istraživanja i inovacija.

Preko Instituta trenutno istražujemo niz inovacija, uključujući nove materijale na bazi papira, kao i biorazgradive/kompostabilne polimere koji se, također, mogu reciklirati.

Od 2020. do 2025. Nestlé će maknuti svu plastiku koja se ili ne može reciklirati ili se teško reciklira u svim ambalažama naših proizvoda širom svijeta te će ponuditi alternativne materijale za pakovanje i uspostaviti partnerstva sa stručnjacima za pakovanje, uključujući Danimer Scientific i PureCycle Technologies.

Odlučni smo smanjiti upotrebu plastike za jednokratnu upotrebu. U tu svrhu uvodimo ambalažu za višekratnu upotrebu, nove sisteme isporuke i inovativne poslovne modele.

  • S organizacijom Loop radimo na razvoju ambalaže za višekratnu upotrebu. Trenutno testiramo posude za sladoled za naš brand Häagen-Dazs u SAD-u.
  • Dozatori za Nescafé i Milo već su dostupni u mnogim zemljama širom svijeta.
  • Početkom 2020. lansirat ćemo inovativne aparate za vodu koji se koriste najmodernijom tehnologijom koja će potrošačima omogućiti da napune vlastite boce za višekratnu upotrebu.

Takvi inovativni modeli obećavaju. Oni su dio šireg niza aktivnosti koje uključuju promovisanje recikliranja i razvoj novih rješenja za biorazgradivu i kompostabilnu ambalažu.

U februaru 2019. počeli smo uklanjati sve plastične slamke iz naših proizvoda upotrebljavajući alternativne materijale kao što su papir, kao i inovativne dizajne, kako bismo smanjili stvaranje smeća.

Kroz NextGen Consortium i Cup Challenge, udružili smo snage s drugim industrijskim partnerima na razvoju čaše od vlakana koja je u potpunosti kompostabilna te se može reciklirati.

U martu 2019. pokrenuli smo Nesquik All Natural u Evropi, koristeći se novim, inovativnim papirnim materijalom za pakovanje koji ne sadrži plastiku i može se u potpunosti reciklirati kao papir.

Nestlé Waters će povećati sadržaj recikliranog PET-a na 35% u svojim bocama na globalnoj razini do 2025. godine. Do 2025. u SAD-u će dosegnuti 50%, s posebnim naglaskom na Poland Spring, a isto će biti i u evropskim markama Acqua Panna, Buxton, Henniez i Levissima.

2. Oblikovanje budućnosti bez otpada

Osim ispunjenja obaveza iz 2025., naša je dugoročna ambicija zaustaviti curenje plastike u okoliš gdje god poslujemo. Ovdje je glavni izazov prikupljanje i razvrstavanje otpada, naročito u zemljama bez formalnih sistema upravljanja otpadom.

Ujedinili smo se s Veoliom, vodećom svjetskom kompanijom za upravljanje resursima, koja se bavi prikupljanjem, sortiranjem i recikliranjem plastičnog materijala - s posebnim naglaskom na fleksibilnu plastičnu ambalažu. Projekti će se fokusirati na 11 prioritetnih zemalja širom Azije, Afrike, Latinske Amerike i Evrope.

Radeći s našim kolegama, pokrenuli smo i Savez za recikliranje plastike u Africi, koji ima za cilj poboljšati prikupljanje i recikliranje plastike te kroz taj proces stvoriti nova radna mjesta i potaknuti trgovinu.

U Indoneziji je Nestlé postala prva prehrambena kompanija koja je učestvovala u projektu STOP, vodećom inicijativom za sprječavanje curenja plastike u okean putem razvoja partnerstva s gradovima i vladama u jugoistočnoj Aziji.

Također smo sklopili partnerstvo s drugim preduzećima i vladama kako bismo potpisali New Plastics Economy Global Commitment, inicijativu pod vodstvom Fondacije Ellen MacArthur i UNEP-a, s ciljem promovisanja i poticanja napretka u rješavanju problema plastičnog otpada.

3. Pokretanje novog načina ponašanja

Mi u Nestlé želimo voditi primjerom i to tako da odmah poduzimamo mjere kako bismo izbjegli plastični otpad u našim objektima te sarađujemo s lokalnim zajednicama.

Svih 4200 pogona Nestlé upravo uklanja plastiku za jednokratnu upotrebu koja se ne može reciklirati i zamjenjuje je materijalima koji se mogu lako reciklirati ili ponovo upotrijebiti.

Objavit ćemo našu obavezu prema recikliranju na svim našim stranicama i osigurati pogone za recikliranje materijala kao što su PET i aluminij.

Zaposlenici Nestlé na svim lokacijama i nivoima također će posvetiti svoje dane volontiranja uklanjanju smeća i učestvovanja u aktivnostima čišćenja na Svjetski dan okeana 8. juna 2019. godine. Naš izvršni odbor i zaposlenici našeg globalnog sjedišta učestvovat će u aktivnosti čišćenja Ženevskog jezera u ljeto 2019.

Šta podrazumijevate kad kažete da "stopostotna mogućnost recikliranja nije dovoljna"?

To da postizanje stopostotne mogućnosti recikliranja ili proizvodnja ambalaže za višekratnu upotrebu nije dovoljno. Mi smo se obavezali postići taj cilj do 2025. godine, ali znamo da to nije dovoljno.

Prestat ćemo koristiti plastičnu ambalažu gdje god je to moguće i istražiti alternative, kao što su materijali na bazi papira i biorazgradivi ili kompostabilni materijali.

To je posebno važno u mjestima gdje nema dostupne infrastrukture za recikliranje ili je neće biti neko vrijeme. Nestlé, također, sudjeluje u projektima čiji je cilj smanjenje akumulacije plastičnog otpada u okolišu, kao što je projekat STOP u Indoneziji.

U Nestlé ulažu se napori u oblikovanju budućnosti bez otpada, stoga potičemo naše zaposlenike da svoje dane volontiranja posvete prikupljanju otpada.

Šta znači "ukidanje" plastike koja se ili ne može reciklirati ili se teško reciklira?

Napravili smo popis vrsta plastike koje je teško reciklirati i koje ćemo prestati koristiti kako bismo pomogli u nastojanjima reciklaže, s vremenskim rasporedom za njihovo postupno ukidanje.

Također smo započeli s uklanjanjem plastike u raznim materijalima u našim preduzećima za proizvodnju sladoleda, slastica i pića, kao i sa smanjenjem količine folije koju koristimo. Taj trud bi mogao dovesti do toga da već 2019. godine uklonimo više od 40 000 tona plastike.

Koje su glavne alternative plastici koje ćete koristiti?

Naš pristup uključuje istraživanje potpuno razgradivih ili "biorazgradivih" materijala, što može smanjiti utjecaj ambalažnog otpada gdje je prikupljanje i recikliranje teško ili su objekti nedostupni.

Moramo osigurati da se ti materijali mogu reciklirati kako bi se izbjegle neželjene posljedice, a mi ćemo nastaviti promovisati recikliranje i promjene u ponašanju kako bi se osiguralo pravilno odlaganje ambalaže.

Za neke od naših proizvoda koji uključuju organske ostatke, kao što su kapsule za kafu, vjerujemo da kompostiranje nudi najbolji način za povećanje reciklaže. Projektiramo novu generaciju kapsula kako bismo to omogućili.

Za primjene kao što je papir, nove barijerne folije omogućit će potrošačima da ih recikliraju kao papir.

Također, sarađujemo s kompanijama Danone, PepsiCo i Origin Materials u Savezu za NaturALL boce kako bismo razvili PET bocu na biološkoj osnovi.

Šta je s alternativnim modelima isporuke Nestlé proizvoda?

Trenutno testiramo nekoliko uzbudljivih pristupa, od kojih je jedan projekt LOOP u SAD-u gdje se koriste spremnici za sladoled Häagen-Dazs koji se mogu ponovno puniti.

Ali ti modeli sami po sebi neće riješiti problem. Oni su dio šireg niza aktivnosti koje uključuju poboljšanje mogućnosti recikliranja ambalaže i povećanje stope recikliranja te istraživanje biorazgradive i kompostabilne ambalaže.

Nestlé poslužuje 196 zemalja širom svijeta. Moramo pronaći pravo rješenje za svaku situaciju.

Šta činite kako biste povećali upotrebu reciklirane plastike?

Naša trenutna upotreba reciklirane plastike na globalnom nivou iznosi 5%, no mi ustrajno radimo na povećanju tog postotka.

Mi već koristimo recikliranu plastiku u našim folijama, a Nestlé Waters planira povećati svoju upotrebu recikliranog PET sadržaja (rPET) u bocama na 35% na globalnoj razini do 2025. i na 50% u SAD-u.

Osim toga, Nestlé Waters povećat će reciklirani PET sadržaj za svoje evropske marke Acqua Panna, Buxton, Henniez i Levissima na 50% do 2025.

Do 2025. godine u Evropi, boce, PET slojevi u laminatima, čepovi na staklenim posudama i limenkama, pladnjevi za mesne proizvode te plastični omotači za pakovanje više komada proizvoda koristit će najmanje 25-50% recikliranog materijala, zavisno o vrsti ambalaže.

Kako odgovarate na najnovije izvješće Greenpeacea o ambalažnom otpadu?

Izvješće Greenpeacea, pod nazivom Oslobodimo se od plastike, "Kriza praktičnosti", ističe izazov s kojim se suočavamo kao društvo u rješavanju problema ambalažnog i plastičnog otpada.

Kao što izvješće pokazuje, Nestlé ima značajan udio u količini ambalaže kojom bi trebalo upravljati. Ova stranica pokazuje kako naporno radimo na uklanjanju plastike koja se ne može reciklirati i istražujemo alternative.

Radeći s našim partnerima u lancu vrijednosti i industrijskim udruženjima, istražujemo rješenja za smanjenje upotrebe plastike, olakšavamo recikliranje i razvijamo nove pristupe uklanjanju plastičnog otpada.

Svi želimo vidjeti budućnost bez otpada. Veoma je važno da robne marke, proizvođači ambalaže, tvrtke za gospodarenje otpadom, vlade i civilno društvo djeluju zajedno kako bi to i ostvarili.

Zašto uopće koristite plastiku, a ne više "ekološki prihvatljive" alternative?

Plastična ambalaža ima važnu ulogu u osiguravanju sigurnosti naše hrane i pića te u smanjenju gubitka hrane i stvaranja otpada. Prije izmjena, moramo pažljivo razmotriti sve alternative.

Cilj nam je koristiti ambalažu s najmanjim mogućim utjecajem na okoliš. U svakoj zemlji u kojoj Nestlé posluje moramo se pridržavati tamošnjih propisa i standarda za hranu, koji često diktiraju vrste materijala koje možemo koristiti za pakovanje naših proizvoda.

Nove tehnologije i inovacije donose širi izbor ambalažnih materijala i formata pogodnijih za okoliš. Prepoznajemo to i obavezali smo se raditi s našim partnerima i industrijskim udruženjima na istraživanju novih rješenja za ambalaže - kako bismo smanjili upotrebu plastičnih materijala, olakšali recikliranje i razvili nove pristupe uklanjanju plastičnog otpada.

Šta je s pitanjem ambalaže za jednu porciju?

Budući da broj samačkih kućanstava raste, tako se povećava i potražnja za manjim veličinama porcija, zbog čega su proizvodi za jednu porciju sve popularniji. Svjesni smo da ambalaža za jednu porciju, što često bude i "jednokratna upotreba", predstavlja vrlo velik dio otpadne plastike u okolišu.

Sarađujemo s drugima u pronalaženju učinkovitih prilagodljivih rješenja za ovo kritično pitanje, uključujući alternativne vrste pakovanja, poboljšanje prikupljanja ambalaže nakon upotrebe i razvoj učinkovite infrastrukture za recikliranje.

Zašto koristite PET boce i kako potičete njihovo recikliranje?

PET osigurava lakoću, otpornost i prozirnost te je materijal koji se može potpuno reciklirati. Međutim, polovina svih boca se ne reciklira - značajna količina završi na odlagalištu otpada ili kao morski otpad.

Kao globalna kompanija koja proizvodi boce za vodu, naša je odgovornost pomoći u otkrivanju svih ekonomskih, socijalnih i ekoloških prednosti PET boca kao resursa za višekratnu upotrebu.

Razvijamo saradničke projekte koji bi mogli poboljšati prikupljanje plastike i podijelit ćemo naše rezultate kako bismo procijenili mogu li se povećati ili replicirati. Na primjer, u SAD-u smo uložili 6 miliona USD u Fond zatvorene petlje (koji skuplja novac od poslovnih, vladinih i društvenih partnera), kako bi razvili programe infrastrukture za recikliranje u američkim gradovima.

Potrošači, također, imaju važnu ulogu. Pomogli smo u podizanju svijesti putem platformi marke i korporativnih obrazovnih programa, kao što su R-Generation u Italiji, Argentini, Ujedinjenom Kraljevstvu i Tajlandu. U Sjevernoj Americi dali smo jasne i dosljedne upute za recikliranje (How2Recycle) na naljepnicama boca od pola litre na svim našim glavnim robnim markama u SAD-u. Nastavit ćemo koristiti snagu naših brendova kako bismo potaknuli potrošače na recikliranje.

Kako održavate PET boce?

Primjenjujemo principe "recikliranja prema dizajnu" i provodimo procjene životnog ciklusa kako bismo smanjili utjecaj na okoliš svih naših boca za piće. Tokom proteklih 10 godina smanjili smo količinu PET-a potrebnu za svaku litru flaširane vode za 22%.

Nestlé Waters povećat će sadržaj recikliranog PET-a u svojim bocama na 35% do 2025. godine na globalnom nivou i na 50% u SAD-u, s posebnim naglaskom na marku Poland Spring. Isto tako će povećati sadržaj recikliranog PET-a na 50% do 2025. godine i za evropske marke Buxton, Henniez i Levissima.

2016. godine postali smo suosnivači Saveza za NaturALL boce, s Danone i Origin Materials, s ciljem povećavanja sljedeće generacije PET-a biološkog porijekla upotrebom biomase kao sirovine - poput kartona i drvenjače - koja ne uzima resurse ili zemlju koji su potrebni u proizvodnji hrane.

Radimo na razvoju PET boce napravljene od 100% održivih i obnovljivih izvora i učinit ćemo tehnologiju dostupnom cijeloj industriji hrane i pića.

Kako Nestlé smanjuje ukupnu upotrebu ambalaže?

Posljednjih smo godina ostvarili značajan napredak u smanjivanju količine ambalaže koja se koristi za naše proizvode, osiguravajući pritom njihov kvalitet i sigurnost. Pomoću procesa eko-dizajna na pravom smo putu da postignemo naš cilj izbjegavanja 140 000 tona ambalažnog materijala do 2020., za razliku od 2015. godine.

Do kraja 2017. godine uklonili smo više od 100 000 tona ambalažnog materijala iz naših proizvodnih procesa. To je količina materijala dostatna za 10 Eiffelovih tornjeva.

Prije aprila 2018. godine, Nestlé se obavezao poboljšati ekološku učinkovitost našeg pakovanja. To uključuje i smanjenje ukupne količine materijala za pakovanje. Naše nove obaveze nastaju na tom temelju, kako bi se stvorio ciljani pristup rješavanju problema plastične ambalaže.

I dalje optimiziramo pakovanje u skladu s našom Politikom ekološke održivosti (pdf, 320Kb), ne samo smanjivanjem količine koju koristimo, već i upotrebom inovativnih materijala ili primjenom rješenja za pakovanje, kako bismo poboljšali učinkovitost pakovanja i učinke transporta.

Kako pomažete u razvoju sistema prikupljanja, sortiranja i recikliranja plastike?

Aktivno učestvujemo u razvoju funkcionalnih sistema prikupljanja, sortiranja i recikliranja u zemljama u kojima poslujemo. U rješavanju globalnih problema plastičnog ambalažnog otpada ključnu ulogu, osim industrijskih igrača, imaju i lokalne i nacionalne vlade, civilno društvo i potrošači.

Naš način rada zavisi o načinu na koji se otpadom upravlja na određenom mjestu, ali može uključivati ​​i razvoj shema povrata depozita (DRS) ili pristupa proširene odgovornosti proizvođača (EPR). Iskoristit ćemo naše iskustvo i tehničku stručnost kako bismo dodali vrijednost i preuzeli vodeću ulogu u promjeni industrije gdje god možemo.

Kako možete pomoći potrošačima da pravilno recikliraju ambalažu proizvoda?

Potrošači imaju ključnu ulogu u poboljšanju stopa recikliranja, a mi smo posvećeni podizanju njihove svijesti o pravom načinu zbrinjavanja i recikliranja ambalaže naših proizvoda, uključujući i putem etiketa. Učinit ćemo to putem naših robnih marki i korporativnih komunikacijskih kanala.

Šta je s mikro-plastikom u bocama za vodu?

Za više informacija o mikro-plastici posjetite našu stranicu Pitajte Nestlé.

U koje se inicijative Nestlé do sada uključio kako bi doprinijeli zaštiti okoliša i ostvarili sve zadane obveze i obećanja?

U maju 2020. godine, Nestlé se pridružio Evropskom savezu za čisti cestovni prevoz tereta. Ova koalicija okuplja nevladine organizacije, špeditere, kompanije za logistiku i proizvođačke kompanije, a njihov zajednički cilj je ubrzati dekarbonizaciju cestovnog prijevoza tereta u EU. Nestlé se priključio i inicijativi više od 150 multinacionalnih kompanija za oporavak državne ekonomije, uz maksimalno poštivanje klimatskih i ekoloških načela. Članice inicijative pozvale su vlade diljem svijeta da svoje napore u ekonomskom oporavku od pandemije COVID-19 usklade s najnovijim naučnim spoznajama u klimatologiji, te da ubrzaju prelaz sa sive na zelenu ekonomiju. U martu 2020. godine, Nestlé je potpisao Evropski sporazum o plastici i potvrdio smanjivanje uporabe djevičanske plastike za jednu trećinu. Glavni cilj Evropskog sporazuma o plastici, kojeg su osnovale Francuska i Nizozemska, jest ubrzati prelaz prema kružnom gospodarenju plastikom, koje će prekinuti isključivu ovisnost o djevičanskoj plastici – plastici dobivenoj iz neobnovljivih fosilnih goriva. Nestlé Waters aktivno radi na povećanju udjela PET ambalaže koja se može reciklirati na 35 posto do 2025. godine, a pridružili su se i inicijativi NaturALL Bottle koja teži razvijanju 100 posto bio PET ambalaže koja bi se koristila za poslovanje s vodom. Kompanija je partner inicijative Project STOP za uklanjanje plastičnog otpada iz okeana. Svih 4.200 Nestlé proizvodnih pogona širom svijeta u procesu su uklanjanja plastike za jednokratno korištenje koja se ne može reciklirati.

Kako Nestlé doprinosi smanjenju plastičnog otpada?

Obvezom da će do 2025. godine 100% pakiranja biti od materijala koji će se moći ponovo iskoristiti ili reciklirati. Označavanjem o pravilnom načinu zbrinjavanja i recikliranja ambalaže svojih proizvoda na ambalaži. Saradnjom s partnerima razvija bolje sisteme za upravljanje ambalažnim otpadom, uključujući učinkovite postupke recikliranja Inspirirajući svoje uposlenike da pravilno recikliraju u svim kancelarijama u kojima Nestlé posluje, te da se uključuju u lokalne akcije čišćenja okoliša od plastike. Djelujući na lokalnom nivou pokretanjem edukativnih kampanja usmjerenih prema potrošačima, saradnjom s relevantnim dionicima po pitanju zaštite okoliša.

Kako Nestlé doprinosi smanjenju otpada?

Do 2030. godine, kompanija ima cilj nultog utjecaja na okoliš, što se postiže i pravilnim zbrinjavanjem otpada. Preko 400 Nestlé tvornica diljem svijeta radi na tome da su zero waste to landfill, što znači su svi procesi u proizvodnji i procesi separacije otpada tako prilagođeni da se više ne stvara komunalni otpad. Nastavlja se i rad kompanije prema postizanju ciljeva održivog razvoja koji je postavio UN 2016. godine, a koji se odnosi na obvezu da će se do 2030. godine prepoloviti količina bačene hrane po glavi stanovnika na maloprodajnoj i potrošačkoj razini uključujući i gubitke do kojih dolazi nakon berbe/žetve. U 2019. smo identificirali 5 ključnih sirovina gdje su gubici bili najznačajniji: palmino ulje, žitarice, mliječni proizvodi, voće i povrće. Koristeći tu informaciju, locirali smo tzv. hot-spotove bacanja hrane i gubitka, te radimo s farmerima s kojima surađujemo na pronalasku adekvatnih rješenja kako bi se što manje hrane i namirnica bacalo.

Ima li Nestlé svoju fabriku u Bosni i Hercegovini i koliko nam zagađenje od nje prijeti?

Nestlé nema fabriku u Bosni i Hercegovini; dvije fabrike u Adriatic regiji su u Surčinu (Srbiji) i Sofiji (Bugarska) gdje su obe ostvarile cilj nultog utjecaja na životnu sredinu, što znači da nijedan gram otpada iz fabrike više neće završiti na deponijama, već će biti recikliran ili upotrebljen u druge svrhe.

Koji su primjeri dobre prakse kako je tvornica u Surčinu uspjela postići nulti utjecaj na okoliš?

U tvornici u Surčinu, sav otpad se razdvaja, za ono što se ne može reciklirati se pronalaze adekvatna rješenja. Za recikliranje bio otpada koji se koristi u proizvodnji majoneza ili supa je pronađen partner koji od njega proizvodi bio gorivo. Minimalna količina komunalnog otpada rješava se saradnjom s cementarama koje nemaju negativnu emisiju ugljen dioksida, tako da otpad ne završava na deponijama. Za reciklažu troslojne ambalaže za majonezu i brend „Začin C“ pronađen je partner koji od ovog materijala pravi eko panele koji se koriste za izolaciju, tako da je i taj otpad našao svoj drugi život kroz novi proizvod.

Postoje li problemi vezani uz zbrinjavanje i razvrstavanje otpada s kojim se Nestlé susreće na lokalnom nivou?

Rezultati po pitanju ekoloških unapređenja se redovno uspoređuju širom Nestlé jedinica u regiji i prepreke postoje, a variraju od zemlje do zemlje. Najveći izazov je nedovoljan broj kompanija koje se bave recikliranjem ili ponovnom upotrebom otpada. Drugi problem je nedovoljna infrastruktura za razvrstavanje otpada na mjestu nastajanja, što znači da potrošač trenutno nema mogućnost da u potpunosti razvrstava sav otpad iz domaćinstva i da taj otpad bude nakon toga poslan na reciklažu ili spaljivanje. Sve su to izazovi na koje Nestlé mora biti spreman i na kojima aktivno radi u saradnji s predstavnicima nadležnih institucija.

Zašto je Nestlé pokrenuo kampanju „Čista umjetnost“?

Nestlé želi iskoristiti svoj uticaj kako bi pokrenuo kampanju usmjerenu prvenstveno prema milenijalcima, s ciljem podizanja svijesti o važnosti smanjenja otpada, recikliranja i ponovne upotrebe materijala. Kampanju podržava projekat Let's do it, kao glavni implementacijski partner, kao i partneri koji podržavaju projekat poput SCC i MCI. Osim ciljane javnosti, Nestlé potiče i vlastite zaposlenike da se uključe i svojim pozitivnim primjerom također sudjeluju u kampanji.