Sort by
Sort by

Zdravlje i prehrana - pitanja i odgovori

Šta Nestlé poduzima oko pretilosti?

Kao najveća svjetska prehrambena kompanija, imamo nevjerojatnu priliku – kao i odgovornost – za podršku zdravlju i prehrani porodica i zajednica.

Svakodnevno osiguravamo preko milijardu porcija hrane i pića ljudima širom svijeta.

Svake godine smanjujemo količinu soli, šećera i zasićenih masnoća u našoj hrani i pićima te povećavamo količinu cjelovitih žitarica, voća, povrća i mahunarki. Također dodajemo relevantne mikronutrijente u hranu i piće u zemljama gdje je poznato da postoje nedostaci.

Nestlé je među vodeće tri kompanije na Indeksu pristupa prehrani koji rangira najveće svjetske kompanije u području hrane i pića na temelju njihovih obaveza i rezultata u vezi sa prehranom u sedam kategorija: upravljanje, proizvodi, dostupnost, marketing, stil života, označavanje i angažman.

Kako ljudima pomažete da bolje razumiju veličinu porcija?

Prosječne veličine porcija povećale su se tokom godina. Kontrola porcija identificirana je kao jedna od najisplativijih mjera u borbi protiv pretilosti.

Predano pomažemo u modificiranju normi o veličini porcija i potičemo potrošače na usvajanje manjih porcija. To zahtijeva inovativna rješenja kako u našim proizvodima, tako i na ambalaži. Kroz naše programe i praktične smjernice na pakovanju, želimo pomoći potrošačima da donesu bolje odluke kada se radi o veličini porcija.

Kakva istraživanja o prehrani provodite?

Sarađujemo s nutricionistima i stručnjacima za javno zdravstvo u promovisanju dobre prehrane, odgovarajućih izbora i zdravog načina života. Nestlé je predan primjeni našeg znanja o prehrani i opširne mreže istraživanja kako bi pomogao poboljšati živote ljudi. Naši nutricionisti i istraživači sarađuju s vodećim akademskim ustanovama u unapređenju kolektivnog znanja, poboljšanju naše ponude i poticanju naše kompanije i naše industrije na rješavanje izazova u prehrani.

Usvajanje dobrih prehrambenih navika u djetinjstvu ključno je za održavanje zdravih prehrambenih navika kasnije u životu. Nestlé nastoji voditi industriju u istraživanju prehrane i zdravlja u tom području. Važan element toga je razumijevanje utjecaja na prehranu djece, njihov životni stil i zdravlje. To postižemo kroz niz istraživanja koja nam pomažu u razvoju hranjive hrane i pića za dojenčad i djecu.

Koje druge mjere poduzimate kako biste pomogli ljudima da budu zdraviji?

Zdravlje i dobrobit ne mogu se posmatrati isključivo na nivou pojedinca. Bez uključivanja zdravlja u zajednice i društva, pojedinci neće moći usvojiti zdraviji stil života. Naši programi i napori u zajednici obuhvataju nekoliko programa i područja – od prehrane i tjelesne aktivnosti do hidratacije i dojenja – kako bismo ljudima pomogli i osigurali im podršku za zdraviji život.

Šta poduzimate kako biste smanjili količinu soli u svojim proizvodima?

Radimo na smanjenju natrija u svim našim jelima i pićima, a naš trenutni cilj za 2020. godinu je smanjenje natrija koji dodajemo našim proizvodima za 10%.

Želimo pomoći pojedincima i porodicama da zadovolje preporuku Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) o potrošnji soli, koja iznosi 5 g dnevno za zdrave odrasle osobe.

U Sjedinjenim Američkim Državama, na primjer, smo se udružili s Vladom kako bismo poduprli ciljeve za količine soli u svim prehrambenim kompanijama, porez koji je pohvalilo Američko udruženje za bolesti srca (AHA).

Između 2005. i 2011. smanjili smo sol u našim receptima za 12.500 tona. Zatim smo se obavezali smanjiti nivo natrija za 10% od 2013. do 2016. s naglaskom na naše proizvode koji predstavljaju veći izazov.

Do kraja 2016. godine, smanjili smo natrij za 10,2% (2.700 tona) u našoj hrani i piću.

Cilj nam je smanjiti sol u našoj hrani tako da ljudi ne osjećaju potrebu da je sami dodaju ili da odabiru slanije alternative. Nestlé proizvodi uvijek moraju osigurati dobre hranjive sastojke i izvrstan okus.

Šta poduzimate kako biste smanjili količinu zasićenih masnoća u svojim proizvodima?

Šta poduzimate kako biste smanjili količinu zasićenih masnoća?

Naš cilj za 2020. godinu je smanjiti količinu zasićenih masnoća za 10% u Nestlé proizvodima koji ne zadovoljavaju stroge prehrambene standarde. Razlog je kako bismo podržali preporuku Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) da samo 10% kalorija u našoj prehrani potječe od zasićenih masnoća.

Kriteriji Nestlé prehrambene fondacije (NF) utvrđuju standarde za nutritivne vrijednosti naših proizvoda, a osmišljeni su kako bi pojedincima i obiteljima pomogli da dostignu smjernice WHO-a.

Trenutno 8.500 pojedinačnih prehrambenih proizvoda i pića (oko 7% naših proizvoda) ne zadovoljava norme NF-a za zasićene masnoće. Ali naporno radimo kako bismo ih učinili zdravijima.

Godine 2009. obavezali smo se na smanjenje zasićenih masnoća u svim namirnicama koje proizvodimo, kad god je to moguće, i na nepovećanje određenih zasićenih masnih kiselina.

Do kraja 2016. smanjili smo udio zasićenih masnoća u tim proizvodima za prosječno 6,5%, ili 6.200 tona, u odnosu na ciljanih 10%.

Našim kritičarima ponekad se može činiti da nismo dovoljno brzi u mijenjanju naših proizvoda kako bi bili zdraviji, ali važno je da to činimo na pravilan način. Ljudi žele da njihova hrana bude zdrava i ukusna.

Također je važno upamtiti da su masti i ulja dio zdrave i uravnotežene prehrane. Pružaju nam energiju, pomažu u apsorpciji vitamina te doprinose esencijalnim tjelesnim funkcijama.

Uklanjate li trans-masti?

Kroz Nestlé politiku o trans-mastima (pdf, 1 Mb), obavezali smo se na uklanjanje trans-masti koje potječu od djelimično hidrogeniranih ulja (PHO) iz našeg asortimana do kraja 2016. godine. Više od 99,8% masnoća i ulja koje kupujemo u 2017. neće sadržavati takve masti.

Podržavanje dojenja

Na koji način Nestlé podržava dojenje?

Vjerujemo da je dojenje najbolje za bebe i podržavamo preporuku Svjetske zdravstvene organizacije za isključivo dojenje beba tokom prvih šest mjeseci života, a nakon toga nastavak dojenja uz uvođenje dodatne hrane u skladu sa savjetima zdravstvenih stručnjaka ili medicinskih ustanova.

Frazu 'dojenje je najbolje' nastojimo navesti gdje god je to moguće, na primjer na pakiranju formula za dojenčad i u svim oblicima komunikacije. Također razvijamo edukativne materijale za zdravstvene stručnjake i roditelje o prednostima dojenja. Uz to vodimo kampanje i seminare o dojenju za medicinsku zajednicu u saradnji s vladinim i medicinskim ustanovama.

Je li Nestlé lobirao protiv politika o dojenju?

Snažno zagovaramo dojenje i ne odstupamo od tog stajališta. Nikada nismo, niti namjeravamo lobirati kod bilo koje vlade – uključujući Vladu SAD-a – da se protivi politikama dojenja bilo gdje u svijetu.

Vjerujemo da je dojenje najbolje za bebe. Tačka. Nastavit ćemo poticati isključivo dojenje tokom prvih šest mjeseci života, uz postepeno uvođenje odgovarajuće nutritivno bogate hrane uz nastavak dojenja, do dvije godine starosti i više. U slučajevima kada majke ne mogu ili ne žele dojiti, smatramo da naša formula za dojenčad pruža važnu alternativnu. Nastavljamo prema svom cilju odgovorne i prikladne ponude proizvoda kojima podržavamo majke koje moraju ili žele odabrati alternativu dojenju.

Šta poduzimate kako biste smanjili količinu šećera u svojim proizvodima?

Zalažemo se za smanjenje dodanih šećera u našim proizvodima za 5% do 2020., kako bismo ljudima omogućili da žive zdravije.

Između 2000. i 2013. smo smanjili količinu šećera u našim proizvodima za 32% s posebnim naglaskom na hrani za djecu.

Godine 2014., obavezali smo se dodatno smanjiti količinu šećera za 10% do 2016. godine u proizvodima koji ne zadovoljavaju naše nutritivne kriterije. Do kraja 2016. smanjili smo šećer za 39.000 tona (prosječno 8%) u tim proizvodima.

Svoje nutritivne kriterije temeljimo na naučnim i javnim zdravstvenim preporukama Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) i drugih vodećih međunarodnih i nacionalnih institucija.

Sedam posto našeg cjelokupnog asortimana proizvoda (uključujući i neke od naših više hedonističkih proizvoda) trenutno ne zadovoljava naše stroge kriterije za šećer, iako mogu biti zdraviji od proizvoda konkurencije.

Nastavljamo smanjivati količinu šećera u našoj hrani i piću što je brže moguće. Neki tvrde da nismo dovoljno brzi, ali važno je da to činimo na pravi način. Hrana mora biti hranjiva i ukusna.

Koji je stav Nestlé-a o oglašavanju formule za dojenčad?

Koji je vaš odgovor na izvještaj Fondacije za promjenjiva tržišta i globalno praćenje koji se odnosi na razbijanje predrasuda te navodi da još uvijek dajete kontradiktorne i obmanjujuće savjete o formulama za dojenčad?

Nestlé vjeruje da je majčino mlijeko najbolji nutritivni izbor za dojenče te da dojenje ima temeljnu ulogu u rastu i razvoju djeteta tokom prvih 1000 dana života.

U 2015. godini usvojili smo Politiku zaštite majčinstva koja je usklađena s Konvencijom ILO-a o zaštiti majčinstva te novim majkama omogućava do šest mjeseci porodiljskog odsustva i pristup 425 soba za dojenje na našim radnim mjestima širom svijeta.

U Kini smo posebno sarađivali s privatnim i javnim organizacijama i otvorili 3.297 soba za dojenje. To je važan izraz našeg globalnog opredjeljenja za podršku dojenju, koje također štitimo kroz našu vodeću politiku u industriji za odgovorno oglašavanje zamjena za majčino mlijeko (BMS).

Primjenjujemo Pravilnik WHO-a o marketingu zamjena za majčino mlijeko i izvedene odluke WHA koje primjenjuju države članice. Primjenjujemo stroge mjere kojima se osigurava prikladnost te potičemo svakoga ko sumnja u našu praksu da svoje nedoumice podijeli s nama. Uvjeravamo vas da ćemo sistematski odgovoriti.

Iako je aroma vanilija u prijelaznoj formuli (za dojenčad od 6 do 12 mjeseci) dopuštena CODEX-om i lokalnim propisima, dobrovoljno smo odlučili ne koristiti je u tih nekoliko recepata koji je još sadrže. U procesu smo traženja alternativa te uklanjamo izjave o vaniliji na novim pakovanjima. 

Nestlé na pakovanjima proizvoda i komunikacijskim materijalima ne koristi izjave koje idealiziraju naše proizvode ili podrazumijevaju da su oni superiorniji ili jednaki majčinom mlijeku. Formule za dojenčad razvile su se te su po sastavu bliže ljudskom mlijeku od nemodificiranog kravljeg mlijeka. 

S obzirom na to, navodimo da su proizvodi „nadahnuti majčinim mlijekom“. Za dojenčad koja se ne može hraniti majčinim mlijekom kako je preporučeno, formula za dojenčad jedina je prikladna zamjena za majčino mlijeko.

Osim toga, promotivne aktivnosti za mlijeko koje potiče rast dopuštene su prema nacionalnom zakonu Hong Konga i našoj vlastitoj politici.

Konačno, određivanja cijena podložno je mnogim faktorima kao što su uvozne carine, lokalni porezi, troškovi proizvodnje i distribucije te trgovačke marže.

Koji je odgovor kompanije Nestlé na izvještaj Fondacije za promjenjiva tržišta o oglašavanju formula za dojenčad?

Izvještaj Fondacije za promjenjiva tržišta (CMF) o formulama za dojenčad navodi važna pitanja. Pozvali smo CMF da s nama razgovaraju o njima te da nam dopuste za pojasnimo neke netačnosti koje su navedene u nalazima. CMF je izrazio svoju spremnost na dijalog s nama. Nadamo se da ćemo zajednički raspraviti o ključnom izazovu osiguravanja pristupa odgovarajućoj prehrani za dojenčad.

Nestlé na globalnom nivou podržava dojenje u skladu s preporukama Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) te ga nastoji zaštititi kroz našu vodeću politiku u industriji (prema mjerenjima nezavisnog Indeksa za pristup hranjivim tvarima), za odgovorno oglašavanje zamjena za majčino mlijeko (BMS). 

Pridržavamo se Pravilnika WHO-a o marketingu BMS-a koji primjenjuju nacionalne vlade svugdje u svijetu, kao minimum. Budući da je na globalnom nivou Pravilnik implementiralo samo 39 zemalja, dobrovoljno primjenjujemo vlastite stroge politike kada su strožije od nacionalnih zakona u 152 zemlje gdje postoji visoki rizik od smrtnosti dojenčadi.

Kada majke ne mogu ili ne žele dojiti, formula za dojenčad jedina je odgovarajuća zamjena za majčino mlijeko. Pozdravljamo priznanje iz Izvještaj CMF-a o važnosti uloge koju formula za dojenčad ima u osiguravanju odgovarajuće prehrane u takvim slučajevima.

Slažemo se da su proizvođači formula dužni osigurati proizvode koji su sigurni i nutritivno potpuni koliko god je to moguće, te da moraju osigurati da je njihov sastav baziran isključivo na najboljim dostupnim znanstvenim saznanjima.

600 Nestlé istraživača u saradnji s akademskim organizacijama, predano radi na kontinuiranom poboljšanju naših proizvoda kako bi osigurali zdrav rast i prehranu dojenčadi. Kroz našu potporu dojenju, znanstvenim istraživanjima, odgovornim praksama oglašavanja i predanosti pružanju sigurnih i hranjivih proizvoda, namjera nam je dojenčadi omogućiti najbolji mogući početak u životu.

Navodite li na nekim proizvodima izjave o njihovoj sličnosti s majčinim mlijekom?

U izvještaju se navode specifične izjave koje navodimo na našim proizvodima u SAD-u, Hong Kongu, Švicarskoj i Španiji. Sve te izjave su u skladu s regulatornim zahtjevima tih zemalja. Ne koristimo nikakve izjave na našim formulama za dojenčad ili drugim komunikacijskim kanalima koji idealiziraju naš proizvod ili podrazumijevaju da je on superioran ili jednak majčinom mlijeku.

Savremene formule za dojenčad po sastavu su bliže ljudskom mlijeku. S obzirom na to, dopuštamo komunikaciju u kojoj se navodi da su sastojci naše formule za dojenčad 'nadahnuti majčinim mlijekom' ili sadrže spojeve usporedive sa spojevima u majčinom mlijeku. Na primjer, proteini ili oligosaharidi ljudskog mlijeka (HMO), čija sličnost je znanstveno dokazana. Time se ne krši Pravilnik WHO-a koji primjenjuju nacionalne vlade niti naše stroge politike u slučaju kada su strožije od nacionalnih zakona.

Zašto se sastojci u vašim formulama za dojenčad razlikuju?

CODEX (tijelo koje je utemeljila Organizacija UN-a za hranu i poljoprivredu i Svjetska zdravstvena organizacija radi razvoja prehrambenih standarda) i lokalni propisi određuju potrebne bitne sastojke u formulama za dojenčad. Svi naši proizvodi zadovoljavaju te zahtjeve. Pridržavamo se propisa svake zemlje u kojoj poslujemo, a koji se mogu razlikovati od zemlje od zemlje. Sastav formule za dojenčad varira i pod utjecajem je lokalnih propisa i smjernica lokalnih ili regionalnih znanstvenih tijela. Istovremeno, s napretkom nauke, neprestano prilagođavamo naš asortiman proizvoda dodavanjem sastojaka i promjenama sastava unutar okvira dopuštenih lokalnim zakonima i propisima kako bismo zdravstvenim radnicima i roditeljima pružili izbor. 

Koristite li u nekim formulama za dojenčad saharozu i aromu vanilije?

Suprotno navodima iz izvještaja, ne koristimo saharozu ni u jednom od naših proizvoda za dojenčad (0-6 mjeseci), te dobrovoljno uklanjamo saharozu iz svih ostalih proizvoda prijelazne hrane (6-12 mjeseci), postupak koji će za ovu dobnu skupinu biti gotov do kraja 2018. godine. Danas je saharoza prisutna u manje od 10% naših recepata za ovu dobnu skupinu.

Prema CODEX-u aroma vanilije je sigurna i dopuštena za dojenčad iznad 6 mjeseci starosti. Prisutna je u vrlo ograničenom broju proizvoda za ovu dobnu skupinu te se ne koristi u formulama za dojenčad u Južnoj Africi, suprotno onome što navodi izvještaj. 

Kakav vanjski nadzor primjenjujete na svoju djelatnost proizvodnje prehrambenih proizvoda za dojenčad?

Samo u posljednje dvije godine na našoj djelatnosti proizvodnje formula za dojenčad provedeno je 8 nezavisnih vanjskih revizija i 57 unutrašnjih revizija na nivou svake zemlje. Transparentno i javno objavljujemo rezultate tih revizija i poduzimamo korektivne mjere kada je to potrebno.

Ponosni smo što smo prvi proizvođač BMS-a koji je uključen u FTSE4Good Indeks te dosljedno ispunjavamo njihove stroge kriterije za odgovorno oglašavanje BMS-a od 2011. godine.

Iako prepoznajemo potrebnu za stalnim poboljšanjima, također smo, kako je navedeno u Izvještaju CMF-a, zauzeli prvo mjesto u najnovijem rangiranju politika i praksi oglašavanja BMS-a.

Gdje mogu saznati više o Nestlé bezglutenskim proizvodima?

Gluten je vrsta proteina koji se nalazi u žitaricama poput pšenice, ječma i raži. Neki ljudi imaju intoleranciju na gluten te konzumacija hrane koja ga sadrži može izazvati simptome kao što su, na primjer, mučnina i povraćanje te probavni problemi. Teški slučajevi, koji su rijetki, poznati su kao celijakija.

Ako imate intoleranciju na gluten, vaša prehrana trebala bi se sastojati od hrane koja prirodno ne sadrži gluten, kao što je meso, voće, povrće, većina mliječnih proizvoda, krompir, riža i leća.

Da biste saznali koji naši proizvodi sadrže gluten, molimo da provjerite lokalnu internet-stranicu u vašoj zemlji.

Šta Nestlé poduzima kako bi ograničio oglašavanje hrane i pića djeci?

Nestlé se pridržava strogih standarda za oglašavanje i marketing djeci. Želimo da sva djeca imaju zdrav početak života i ne oglašavamo se djeci mlađoj od šest godina.

Hranu i piće koji su dio hranjive i uravnotežene prehrane oglašavamo starijoj djeci (u dobi od 6 do 12 godina). Ti proizvodi moraju ispunjavati kriterije EU-a za prehranu u skladu s našom politikom o marketinškoj komunikaciji s djecom.

U skladu s našom politikom, djeci ne oglašavamo kekse, poslastice koje sadrže šećer i čokoladu. Od januara 2018. dodajemo još proizvoda na ovaj popis.

Koja je Nestlé politika prema oglašavanju hrane i pića u školama?

Naša politika oglašavanja djeci pokriva oglašavanje u školama kako bismo djeci u dobi od 6 do 12 godina pomogli da imaju zdravu i uravnoteženu prehranu. Svi proizvodi koji se prodaju u osnovnim školama moraju zadovoljavati prehrambene standarde EU-a, druge regionalne ili nacionalne propise ili pravila Nestlé prehrambene fondacije (pdf,1Mb) – šta god je strožije. Naše pridržavanje ovih politika provjeravaju nezavisne i renomirane revizorske kompanije: molimo pročitajte Procjenu usklađenosti oglašavanja djeci provedenu u Indiji 2019. godine.

Na koji način u školama potičete zdravu prehranu i tjelesnu aktivnost?

Nestlé Healthy Kids naš je globalni program koji godišnje dotigne više od 8 miliona djece u 84 zemlje. Sarađujemo s partnerskim organizacijama na podizanju osviještenosti o zdravoj prehrani i zdravlju kod djece školskog uzrasta, potičemo ih da jedu zdravo i budu aktivni.

Također potičemo tjelesnu aktivnost kroz naše marke. Na primjer, Milo već više od 30 godina provodi masovne sportske programe uz odobrenje nacionalnih vlasti kako bi potaknuli milione djece da se uključe u sportske aktivnosti. Ova inicijativa osmišljena je kako bi potaknula djecu da uživaju u pozitivnom iskustvu tjelesnog odgoja i aktivnosti u ranom životu, te je u prikladnosti s našom politikom oglašavanja djeci.

Zašto vaša partnerstva s nogometnim klubom Barcelona uključuju Milo i Nesquik?

Kroz partnerstvo s nogometnim klubom Barcelona djeci promoviramo zdraviji način života i tjelesnu aktivnost. Milo vodi masovne sportske programe za 22 miliona djece u cijelom svijetu, a partnerstvo uključuje Nesquik u Evropi, Bliskom Istoku i Africi.

I Milo i Nesquik potiču zdrave prehrambene navike, aktivnu igru i tjelesnu aktivnost, a njihovi prehrambeni profili u prikladnosti su s važećim prehrambenim kriterijima.

Kako opravdavate vašu upotrebu likova kao što je Nesquik zeko?

Nestlé likove koristimo isključivo za promociju zdravog i aktivnog načina života za djecu do 12 godina. Historijski gledano, takve likove koristili smo kako bismo svoje proizvode učinili prepoznatljivima među konkurencijom.

Je li palmino ulje štetno za moje zdravlje?

Kada se konzumira kao dio zdrave prehrane, prerađena hrana koja sadrži palmino ulje (kao što su instant supe, prženi rezanci, tijesta, čokoladni premazi ili sladoled) obično čine tek mali dio našeg dnevnog unosa zasićenih masnoća te ne predstavljaju rizik za zdravlje.

Nestlé je značajno smanjio količinu zasićenih masnoća u svojim proizvodima od usvajanja korporativne politike o tom pitanju 2009. godine.

Naš cilj je do 2020. godine smanjiti zasićene masnoće za 10% u Nestlé proizvodima koji ne zadovoljavaju stroge prehrambene standarde. Razlog tome je kako bismo podržali preporuku Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) da samo 10% kalorija u našoj prehrani potječe od zasićenih masnoća.

Našim kritičarima ponekad se može činiti da nismo dovoljno brzi u mijenjanju naših proizvoda kako bi bili zdraviji, ali važno je da to činimo na pravilan način. Ljudi žele da njihova hrana bude zdrava i ukusna.

Kako mogu saznati koje alergene sadrže vaši proizvodi?

Do alergijske reakcije na hranu dolazi kada imunološki sistem tijela reagira abnormalno na određene vrste hrane koja inače nije štetna za većinu ljudi.

Da bismo vam pomogli da donesete ispravnu odluku, glavni alergeni prisutni u hrani navedeni su na popisu sastojaka tog proizvoda u skladu s lokalnim zakonima i našim internim Nestlé pravilima, čak i ako su ti alergeni prisutni u vrlo malim količinama.

U slučaju unakrsnog kontakta s glavnim alergenom koji se ne može ukloniti, na pakovanju hrane nakon popisa sastojaka navodimo upozorenje, npr.: „Može sadržavati [alergen]“.

Ako imate alergiju, prije kupovine prehrambenog proizvoda, temeljito provjerite popis sastojaka.

Ako želite detaljnije informacije o popisu sastojaka koji se izbjegavaju, molimo da provjerite lokalnu internet-stranicu u vašoj državi.

Šta je Pravilnik WHO-a?

Međunarodni pravilnik o marketingu zamjene za majčino mlijeko je skup preporuka za države članice Svjetske zdravstvene organizacije (WHO) namijenjen reguliranju oglašavanja zamjena za majčino mlijeko, bočica za hranjenje i duda. Naziva se i Pravilnik WHO-a.

Uveden je 1981. godine kao odgovor na zabrinutost u vezi sa marketingom zamjena za majčino mlijeko u zemljama u razvoju.

Kako je nastao?

Pravilnik WHO-a usvojen je kao rezolucija Svjetske zdravstvene skupštine (WHA), tijela za donošenje odluka WHO-a, u maju 1981. Tome su prethodile opsežne rasprave s ključnim dionicima – uključujući vlade, agencije Ujedinjenih Naroda, civilno društvo i proizvođače hrane za dojenčad.

Zašto je Pravilnik uveden?

Cilj Pravilnika je doprinijeti 'osiguravanju sigurne i odgovarajuće prehrane za dojenčad, zaštitom i promovisanjem dojenja te osiguravanjem pravilne upotrebe zamjena za majčino mlijeko kada je to potrebno, na temelju odgovarajućih informacija i putem odgovarajućeg marketinga i distribucije'.

Važno je napomenuti da Propis prepoznaje da zamjenski proizvodi za majčino mlijeko imaju legitimnu ulogu u okolnostima kada se dojenče ne doji.

Je li Pravilnik WHO-a međunarodno pravo?

Ne. Pravilnik je skup preporuka za države članice WHO-a.

U njemu se navodi da bi vlade trebale poduzeti mjere kako bi ostvarile cilj i načela Pravilnika kroz zakonodavstvo ili na druge načine.

Kako je Nestlé promijenio svoju marketinšku praksu od usvajanja Pravilnika?

Mnogo smo naučili iz svojih iskustava te prepoznajemo svoju odgovornost da iznad onoga što su u prošlosti bili uobičajeni marketinški standardi. Nastojimo neprestano poboljšavati svoju praksu i naši napori nailaze na priznanje izvana. Ponosni smo što smo prvi proizvođač zamjene za majčino mlijeko (BMS) koji je uvršten u FTSE4Good Indeks te da dosljedno ispunjavamo njihove stroge kriterije za odgovorno oglašavanje BMS-a od 2011. godine.

Uz Indeks pristupa prehrani (ATNI), FTSE4Good je jedina druga neovisna, transparentna treća strana koja procjenjuje marketinške prakse zamjena za majčino mlijeko (BMS). Pročitajte više o FTSE4Good.

Pridržava li se Nestlé Pravilnika WHO-a?

WHO dosljedno pojašnjava da su vlade odgovorne za definiranje primjene Pravilnika u svojim zemljama. Stoga se pridržavamo Pravilnika kako ga primjenjuju nacionalne vlade u cijelom svijetu.

U 152 zemlje koje su visokorizične u pogledu smrtnosti dojenčadi i pothranjenosti, pridržavamo se vlastite stroge politike (pdf, 3Mb) sastavljene na temelju Pravilnika WHO-a, ili nacionalnih propisa, što god je strože.

To je nužno jer mnoge 'visokorizične' zemlje nisu u potpunosti implementirale Pravilnik. Zapravo, prema nedavnom izvještaju WHO-a, samo 37 od 199 država članica donijelo je zakone koji odražavaju sve njegove preporuke i naknadne rezolucije od 2011. godine.

Šta se podrazumijeva pod 'visokorizične' zemlje?

Zemlje se klasificiraju kao visokorizične prema Kriterijima FTSE4Good za marketing zamjena za majčino mlijeko kada imaju visoku stopu smrtnosti (više od 10 na 1.000) ili akutne pothranjenosti (više od 2%) kod djece mlađe od pet godina. Ti kriteriji temelje se na podacima UNICEF-a.

Koja je razlika između Nestlé politike i Pravilnika WHO-a?

Pravilnik WHO-a je skup preporuka za države članice. WHO dosljedno pojašnjava da su vlade odgovorne za definiranje provedbe Pravilnika u svojim zemljama.

Naša politika je skup detaljnih uputa za implementaciju marketinga i prodaje formula za dojenčad namijenjen našem osoblju. Sadrži konkretna objašnjenja što se može, a što ne smije činiti s obzirom na svaki članak Pravilnika. Prvi puta je sastavljanja 1982., a zatim revidirana 1984. godine nakon savjetovanja s dionicima uključujući WHO, UNICEF i organizacije civilnog društva. Od tada je politika revidirana i postrožena mnogo puta.

Naša politika je u skladu s Kriterijima FTSE4Good za marketing zamjenu za majčino mlijeko.

Na koje Nestlé proizvode se odnosi Nestlé politika?

Naša politika obuhvaća marketing svih proizvoda navedenih u lokalnim propisima kojima se primjenjuje Pravilnik WHO-a.

U visokorizičnim zemljama ova se politika primjenjuje na sve formule za dojenčad i prijelaznu hranu koje su osmišljene da zadovolje prehrambene potrebe dojenčadi od rođenja do 12 mjeseci, uključujući formule za dojenčad i prijelaznu hranu koja je klasificirana kao hrana za posebne medicinske svrhe (iFSMP) temeljem lokalnih propisa i koja spada u sljedeći asortiman proizvoda:

  • Formula za dojenčad za smanjenje rizika od alergija „HA“ oznake (ili ekvivalentno)
  • Formula za dojenčad za olakšavanje zatvora
  • Formula za dojenčad za loše higijenske uvjete

Prolaze li Nestlé marketinške prakse nezavisne procjene?

Da. U sklopu kontinuiranog procesa procjene, Bureau Veritas svake godine vrši reviziju naših praksi u vezi sa politikom u tri različite države.

Osim toga, FTSE4Good angažira PricewaterhouseCoopers (PwC) za nezavisnu i redovnu provjeru marketinških praksi za zamjene za majčino mlijeko s obzirom na skup od 104 kriterija u visokorizičnim zemljama.

Šta je FTSE4Good?

FTSE4Good je indeks odgovornog ulaganja osmišljen kako bi pomogao investitorima identificirati kompanije koje zadovoljavaju globalno priznate standarde korporativne odgovornosti. To je jedini indeks odgovornog ulaganja koji je definirao objektivne kriterije odgovornog marketinga za zamjene za majčino mlijeko (BMS). 

FTSE4Good angažira PricewaterhouseCoopers (PwC) za nezavisnu i redovnu provjeru marketinških praksi za zamjene za majčino mlijeko s obzirom na skup od 104 kriterija u zemljama s visokim stopama smrtnosti djece i pothranjenosti.

U martu 2011., nakon što smo dokazali da zadovoljavamo Kriterije FTS4Good za marketing zamjene za majčino mlijeko (kriteriji za marketing BMS-a), uz ostale kriterije uključivosti FTSE4Good koji se odnose na područje kao što su okoliš, ljudska prava i lanac snadbijevanja. 

Nestlé je ponosan što je prvi proizvođač BMS-a koji je uključen u FTSE4Good Indeks te dosljedno ispunjava njihove stroge kriterije za odgovorno oglašavanje zamjena za majčino mlijeko.

Od zadnje revizije u junu 2017. godine nalazimo se na indeksu, kada nam se pridružio Danone. Sada kada su dva najveća proizvođača zamjena za majčino mlijeko usvojili Kriterije FTSE4Good, nadamo se da će i drugi to slijediti. Smatramo da bi ih svi proizvođači zamjena za majčino mlijeko trebali primjenjivati kao minimalni standard.

Uz Indeks pristupa prehrani (ATNI), FTSE4Good je jedina druga nezavisna, transparentna treća strana koja procjenjuje marketinške prakse zamjena za majčino mlijeko (BMS).