Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Reading Time: Minute(S)
Ishrana i njegovanje porodice idu ruku pod ruku. Ako ste spremni svoju porodicu okupiti oko bolje i zdravije hrane, ovo je pravo vrijeme da to i učinite. 

Ako se Vaša porodica uvijek odlučuje za dobru i zdravu hranu, tada je na dobrom putu za zdravlje. Osim što Vam pomaže da budete zdravi, nutritivna ishrana može podržati rast, ojačati imuni sistem i podići energetske nivoe. Dobra ishrana Vam može čak podići raspoloženje i poboljšati rezultate u školi i na poslu. 

Učinite da dobra ishrana postane stvar porodice: donesite odluku da zajedno dođete do zdravih promjena. Ovi savjeti će svakog člana Vaše porodice navesti da zauzme novi kurs kada je u pitanju dobra ishrana. 

1. Počnite na pravi način s pravom hranom

Help your baby experience different tastes

Da biste uspostavili zdrav način života, počnite s dobrim navikama u ishrani još tokom trudnoće,  a potom počnite vršiti izbor dobre hrane za svoju bebu.

Majčino mlijeko je idealna hrana za bebe. Eksperti, poput onih iz Svjetske zdravstvene organizacije, preporučuju isključivo dojenje u prvih šest mjeseci života bebe, što bi trebalo pratiti kontinuirano dojenje dokle god je moguće poslije uvođenja prve hrane. 

Oko šestog mjeseca života beba je obično spremna da proba čvrstu hranu. Vaš Vam pedijatar može pomoći da odredite kada je Vaša beba spremna. Davanje bebi pahuljica za bebe obogaćenih željezom odličan je način da zadovoljite potrebe svoje bebe za željezom. Počnite dodavati voće i povrće jedno po jedno i pustite da protekne nekoliko dana između uvođenja svake nove vrste hrane. 

Provjerite je li hrana odgovarajuće veličine i teksture i odgovara li stepenu razvoja Vaše bebe, počevši s kašastom hranom napredujte k malim, mekim zalogajima dok beba uči žvakati. Time što ćete bebi ponuditi raznoliku nutritivnu ishranu prilagođenu njenom uzrastu, pomoći ćete joj da isproba i različite okuse i mirise. 

2. Primamite djecu u kuhinju

Ako ste roditelj, Vaša Vas djeca posmatraju. Zbog toga morate obezbijediti da Vas Vaše dijete vidi da jedete puno voća, povrća i cijelih zrna žitarica,  a manje zašećerene, masne ili slane hrane. Objasnite im zašto su mlijeko i voda bolji izbor od zašećerenih napitaka. 

Children tend to eat more healthy food when they help with the preparation

Planirajte zajedničke obroke. Vrijeme provedeno u zajedničkom objedovanju odlična je prilika da ponovo uspostavite bliske veze kao porodica i da upoznate svoju djecu kako da na pozitivan i zabavan način nauče šta znači biti zdrav. 

Pozovite djecu da Vam pomognu prilikom odlaska na pijacu, u prodavnicu, da planirate obroke i kuhate. Tako će steći važne životne vještine. Jedna studija čak tvrdi da djeca koja pomažu u pripremi obroka jedu više povrća od one djece koja ne učestvuju u tome. 

Ne možete natjerati djecu da probaju novu hranu? Nemojte odustajati. Istraživanje pokazuje da mala djeca katkad moraju probati novu vrstu povrća i do 10 puta prije nego što nauče da im se dopada. 

3. Pripremite se za tinejdžere

Dobra ishrana je od suštinske važnosti tokom puberteta, ali može predstavljati i pravi izazov. Tinejdžeri imaju sopstvenu ideju o tome šta je dobra hrana. Oni također brzo rastu i uvijek su spremni za akciju. 

Učinite im pravilnu ishranu jednostavnom. Uvijek imajte pri ruci jednostavnu, primamljivu hranu  –  od isjeckanog voća i povrća do smutija, od lepinjica (wraps) od cijelog zrna žitarica do supa i sendviča. Da biste ispunili tinejdžerske zahtjeve u pogledu zadovoljavajućeg napitka s dodatkom proteina, ponudite im čokoladno mlijeko koje nudi devet osnovnih nutrijenata, uključujući vitamin D, kalcij i kalij. 

Pored toga što njihovi nutritivni zahtjevi rastu, tinejdžeri se sučeljavaju i s novim emocionalnim izazovima , a to može prouzrokovati bilo prejedanje, bilo preskakanje obroka ili čak prelazak na dijetalni način ishrane.

Pazite da ne steknu nezdrave nutritivne navike i imajte razumijevanja za njihovu zabrinutost u vezi s njihovim fizičkim izgledom. Nastavite ih okupljati na opuštenim i pozitivnim porodičnim objedima. 

4. Uskladite ishranu s godinama

Sa srednjim dobom naš se metabolizam počinje usporavati. Potrebno nam je manje kalorija, ali je teško prekinuti stare navike. Tu može pomoći pažljiva ishrana. 

Postavite sto, isključite sve aparate i uživajte u svakom zalogaju.

Postavite sto, isključite aparate i uživajte u svakom zalogaju. Bit ćete zadovoljniji poslije obroka i imat ćete manju želju da grickate nešto. Smanjite unos alkohola i nemojte zaboraviti svoju flašicu s vodom. 

A ako se veličina Vašeg obroka misteriozno povećala tokom godina, sada je pravi trenutak da primijenite pokazivač idealnih veličina porcija (portion pointers, pdf, 630 Kb). 

5. Mudar izbor hrane

Da li zbog promjene ukusa, problema sa zubima, lijekova ili bolesti, ljudi s godinama često gube apetit. 
Uprkos smanjenim energetskim potrebama, dobra ishrana je i dalje od suštinske važnosti za starije. A nikada nije kasno da uvedete pozitivne promene. 

Ako Vi ili neki stariji član porodice ne možete često da odlazite u kupovinu da biste nabavili svježe namirnice, naručite onlajn sve što Vam je potrebno. Ili kupite zamrznuto i konzervirano voće i povrće, koje može biti isto toliko zdravo kao i svježe. Čitajte naljepnice da biste izbjegli višak šećera ili natrija i upamtite da trebate piti puno vode. 

Ako gubitak težine postane problem, razmislite da počnete koristiti neki tečni dodatak ishrani ili napitak kao zamjenu za obrok. Današnji dodaci ishrani su ukusan način da popunite nutritivne, kalorijske i proteinske praznine. 

Samo naprijed i pritisnite dugme za resetovanje. Riješite da od sada svoje stare navike u ishrani zamijenite novim i zdravijim. I to uradite svi zajedno.