Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Zdrava ishrana

ZAŠTO JE ZDRAVA PREHRANA VAŽNA?

Da bi dobro funkcionisalo, ljudsko tijelo treba oko 50 nutrijenata, koji se mogu dobiti samo iz hrane koju jedemo. Nutrijent kojeg ne može proizvesti tijelo se naziva „esencijalnim“. Jedan primjer su Omega-3 i Omega-6 polinezasićene masnoće, koje su potrebne za normalan rast , razvoj i mnoge druge procese u tijelu.

KAKO SE ZDRAVO HRANITI?

Pratite prehrambene smjernice! Konzumirajući različite vrste hrane dobivate sve nutrijente koje trebate.

1. Uživajte u različitim vrstama hrane.

  • Jedite puno povrća (uključujući mahunarke) i voća
  • Jedite puno žitarica (uključujući hljeb, rižu, tjesteninu, rezance), po mogućnosti od integralnog zrna
  • U ishranu uključite krto meso, ribu, perad i/ili alternative poput mahunarki i orašastih plodova
  • Uključite mliječne proizvode sa manje masnoća i/ili alternative
  • Pijte puno vode

2. Pazite da:

  • Ograničite unos zasićenih masnoća i ukupno masnoća
  • Odaberete hranu koja sadrži umjerenu količinu soli
  • Ograničite unos alkohola
  • Konzumirajte umjerene količine šećera i hrane koja sadrži dodane šećere

3. Spriječite rast tjelesne težine fizičkom aktivnošću i ishranom u skladu sa Vašim potrebama.

4. Potičite i podržavajte dojenje

UKLJUČITE PREHRAMBRENE SMJERNICE U VAŠ ŽIVOT

  • Svake sedmice, probajte jednu novu vrstu hrane ili novi način pripreme Vaše najdraže hrane.
  • Kada planirate obrok, počnite sa umjerenim količinama hrane bogate ugljikohidratima poput hljeba, tjestenine, riže, žitarica ili voća i povrća, a zatim dodajte meso, perad ili mliječne proizvode za bjelančevine. Tako možete biti sigurni da ćete unijeti odgovarajuću količinu ugljikohidrata, bjelančevina i hrane bogate vitaminima. Za večernji obrok, pokušajte polovinu tanjira popuniti povrćem.
  • Odaberite mono- ili poli-nezasićeni margarin kao namaz za hljeb ili pecivo.
  • Nađite način kako ćete biti aktivniji.Redovno posjetite teretanu ili šetajte Vašeg psa. Čak i ako vježbate malo, ali često, to može davati dobre rezultate.
  • Ako pijete alkohol, uz njega obavezno pijte i vodu.
  • Sljedeći put kad poželite slatko, uživajte u jagodama, mangu, datuljama  ili smokvama.
  • Ostavite so u ormariću i počnite eksperimentisati sa biljkama, začinima, limunom i sokom od limuna kako bi Vašim obrocima dali aromu.
  • Ako ste trudni, odmah saznajte sve što možete o dojenju. Žene koje su informisane i samouvjerene po pitanju dojenja, imaju više uspjeha.
  • Čašica nemasnog jogurta je dobar međuobrok
  • Započnite dan obrokom bogatim željezom – žitarice sa više željeza i čaša soka

HRANA KOJA ĆE VAM POMOĆI NA VAŠEM PUTU PREMA ZDRAVOJ PREHRANI

  1. Voće i povrće različitih boja, uz različite začine i biljke. Napunite Vaš tanjir bojama.
  2. Odaberite hljeb i peciva od integralnog zrna.
  3. Žitarice bogate vlaknima
  4. Riža, tjestenina i nemasni rezanci
  5. Krto meso i perad bez kože
  6. Sve vrste riba uključujući losos i tunjevinu
  7. Mliječni proizvodi sa manje masnoća, uključujući mlijeko, sir i jogurt.
  8. Nezasićeni namazi i ulja