Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Ishrana djece

Zašto je dječja ishrana bitna? Djeca koja jedu potrebnu količinu zdrave hrane i dovoljno su aktivni imaju osnovu za zdrav život i manji rizik od dugoročnih zdravstvenih problema. Djetinjstvo je ključno razdoblje za rast i razvoj. Hrana mora osiguravati potrebnu energiju (u kilodžulima), bjelančevine, vitamine i minerale. Zdravstveni problemi i problemi sa ishranom često počinju u djetinjstvu.

KOJU HRANU BI DJECA TREBALA JESTI?

Uvođenje čvrste hrane u ishranu dojenčadi se preporučuje od šestog mjeseca života. Do prve godine se postepeno uvode razne vrste hrane i ukusa. Ukoliko imate pitanja vezana uz alergije ili poremećaje u ishrani, trebate konsultovati Vašeg liječnika ili sestru.
Različite vrste hrane će osigurati potrebnu količinu nutrijenata i potaknuti dobre prehrambene navike.

KOLIKO DJECA TREBAJU JESTI?

Apetiti mlađe djece su često različiti, ali to nije razlog za brigu. Djeci treba dosta kako bi bili siti i osigurali optimalan rast, pa jedu prema tome. Apetit se može značajno povećati u trenucima rasta i tada je važno davati zdrave grickalice. Ako mislite da Vaše dijete ne jede dovoljno, posjetite Vašeg doktora koji će procijeniti je li stupanj rasta Vašeg djeteta zadovoljavajući.

Dojenje je najbolje za dijete i majku

  • Majčino mlijeko zadovoljava sve nutritivne potrebe djeteta u prvih 4-6 mjeseci života
  • Dojenje predstavlja nutritivnu i psihološku dobrobit i smanjuje rizik od infekcije

Uživajte u različitoj hrani

  • Učite djecu da probaju nove ukuse, čak i ako ne pojedu sve. Upamtite da oni uče iz Vašeg primjera te se može dogoditi da kopiraju Vaše navike i stavove prema hrani
  • U ishranu uključite hranu bogatu željezom i kalcijem
  • Međuobroci su važni za aktivnu djecu. Dobar način dodavanja kalcija u dječju ishranu su voćni frapei i jogurti.
  • Uvijek dajte dovoljno vode, a ograničite sokove i zaslađena pića.

Fizička aktivnost je također važna!

  • Dnevna fizička aktivnost je važna za kondiciju, jake kosti, samopouzdanje, zabavu i održavanje zdrave tjelesne težine.
  • Za jake kosti ohrabrujte trčanje i igre sa loptom.
  • Aktivni roditelji su prilično jak uzor djeci
  • Ograničite gledanje televizije i igranje kompjuterskih igrica na oko 30 minuta dnevno.

U ishranu uključite puno hljeba i žitarica, povrća i voća

  • Ta vrsta hrane daje puno energije, vlakana, vitamina i minerala važnih za tijela u rastu
  • Zdrave grickalice su svježe voće, kokice napravljene kod kuće, pločice od žitarica, zdjelica žitarica,…

Provjerite sadržaj masnoće i soli (natrija) na naljepnici

  • Potražite hranu koja sadrži zdrave masnoće – mono-nezasićene i poli-nezasićene masnoće, radije nego hranu sa visoko zasićenim masnoćama.
  • Ne solite dodatno hranu

Zdrave grickalice za djecu

  • Uključite djecu u pripremu međuobroka/grickalica
  • Voće je osnova mnogih grickalica – frape od svježeg voća, voćna salata, kompoti itd.
  • Voćni jogurt ili čaša mlijeka – osigurava kalcij i bjelančevine
  • Žitarice sa mlijekom – potražite one bogate kalcijem i željezom
  • Hljeb, pecivo sa svježim sirom