Sort by
Sort by

Nestlé objavio finansijske rezultate za prvo tromjesečje 2023.

Zgrada kompanije Nestlé
Nazad na objave za medije

Nestlé, najveća prehrambena kompanija na svijetu, objavila je finansijske rezultate za prva tri mjeseca 2023. godine, s fokusom na:

  • Ukupna prodaja porasla je za 5,6%, i to na 23,5 milijarde CHF (u 2022. iznosila je 22,2 milijarde CHF). Devizni tečajevi smanjili su prodaju za 4,0%. Neto nabave imale su pozitivan učinak od 0,3%.
  • Organski rast dosegao je 9,3%, čemu su doprinijela brojna geografska područja i kategorije. Cijene su dosegnule 9,8%, što upućuje na značajnu inflaciju troškova. Realni interni rast (RIG) iznosio je - 0,5%.
  • Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023.: očekujemo organski rast prodaje od 6% – 8% i osnovnu maržu operativne dobiti od 17,0% – 17,5%. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.

Mark Schneider (izvršni direktor kompanije Nestlé) komentirao je: „Kompanija Nestlé ostvarila je snažan organski rast u prvom tromjesečju jer su naši timovi naporno radili na očuvanju obima prodaje kroz jak diverzificiran portfolio. Napori usmjereni na optimizaciju portfelja i odgovorno određivanje cijena pomogli su ublažiti postojeće pritiske uzorkovane dvogodišnjom inflacijom troškova. Nastavili smo s postojećim upravljanjem portfeljem te započeli zajedničko ulaganje u segmentu smrznutih pizza u Evropi. Ovo novo partnerstvo pruža najbolju moguću platformu za razvoj punog potencijala navedenog segmenta poslovanja. Nakon dobrog početka godine potvrđujemo svoje prognoze za cjelokupnu 2023. i ostajemo fokusirani na stvaranje vrijednosti za sve dionike.“

Nestlé Bosna i Hercegovina

“Vrlo smo ponosni na naš Nestlé tim u Bosni i Hercegovini koji je omogućio da Nestlé ostvari organski rast od 23,3%, što je najveći rast u Adriatic North Hubu. Dobri rezultati – trocifreni rast u kategoriji prehrana i dvocifren rast u gotovo svim ostalim kategorijama – odražavaju naš snažan fokus na postizanje još jačih rezultata do kraja 2023. godine.” istakao je Laurentiu-Florin Dimitriu, generalni direktor kompanije Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.

Grupna prodaja

Organski rast iznosio je 9,3%. Cijene su dosegnule 9,8%, što upućuje na značajnu inflaciju troškova. RIG je iznosio -0,5%, na što su utjecala ograničenja kapaciteta i mjere povezane s optimizacijom portfelja. Elastičnost potražnje i tendencije potrošača da odabiru jeftinije proizvode ostale su ograničene u smislu cjenovnih mjera. Kad je riječ o kategorijama proizvoda, proizvodi Purina PetCare najviše su pridonijeli organskom rastu, i to zahvaljujući snažnom zamahu znanstveno utemeljenih i vrhunskih robnih marki Purina ONE, Purina Pro Plan i Friskies. Što se tiče kafe, zabilježen je visok jednocifreni rast i pozitivni rast prodaje za Nescafé, Starbucks i Nespresso. Kad je riječ o kanalima, organski rast maloprodaje ostao je snažan te je iznosio 8,7%. Prodaja povezana s e-trgovinom porasla je za 13,6% te je dosegnula 16,2% ukupne prodaje Grupe. Organski rast out-of-home kanala iznosio je 17,8%.

Prognoza za 2023. godinu

Potvrđena je prognoza za cjelokupnu 2023.: očekujemo organski rast prodaje od 6% – 8% i osnovnu maržu operativne dobiti od 17,0% – 17,5%. Očekuje se da će dobit po dionici u stalnoj valuti porasti između 6% i 10%.