Kako bi trebao izgledati vaš tanjir?

Uravnotežen obrok, dovoljan unos tekućine te voća i povrća, ključni su za pravilan razvoj djece. Djecu je važno naučiti da je voda najpoželjnije piće za gašenje žeđi, ali i da je zlatno pravilo da dnevno u organizam treba unijeti pet porcija voća i povrća. Jednostavna receptura koju svi možete slijediti glasi: dva serviranja voća i tri serviranja povrća dnevno. Upravo je to mjera kojom bi se zadovoljila dnevna potreba za nutrijentima poput vitamina i minerala, ali i dodatno obogatio jelovnik dijetalnim vlaknima, elektrolitima i antioksidansima.

„Tokom odrastanja, važno je da djeca stječu zdrave navike koje će ih pratiti čitav život. Osnovni postulati pravilne ishrane za svaki uzrast i kroz cijeli život su isti: raznovrsnost, ravnoteža i umjerenost. To se odnosi na izbor namirnica, odgovarajući unos kalorija i odnos makronutrijenata u dnevnom jelovniku, kao što su ugljikohidrati, bjelančevine, proteini, masti. Kod djece je važno prilagoditi unos kalorija uzrastu ili stepenu fizičkog razvoja, koji može znatno varirati u istoj starosnoj grupi, a roditelji se mogu posavjetovati s pedijatrom i nutricionistom kako bi provjerili nivo fizičkog razvoja djeteta", savjetuje Koraljka Novina Brkić, nutricionistkinja kompanije Nestlé.

Serviranja se najjednostavnije i najbrže određuju pomoću dlana odnosno šake, pri čemu je svakome njegova šaka ujedno i mjera serviranja. Na primjer, serviranje bobičastog i orašastog voća podrazumijeva količinu koja stane u otvoreni dlan, dok serviranje voća i povrća poput kruške, jabuke, mandarine, brokule, cvjetače ili cikle obuhvaća količinu veličine zatvorene šake.

 

nutriplate_ba

Preuzmite edukativne materijale i zabavite se s vašom djecom.
Kroz igru ih učite o važnosti pravilne prehrane.

KUHARICA ZDRAVO! KUHAJ

Većina nas roditelja/staratelja često pravi značajne prilagodbe svojih svakodnevnih navika, pogotovo jer danas sve više vremena provodimo u kući. To uključuje i prilagođavanje navika kuhanja. Iako često nedovoljno informisani, mnogi roditelji žele da djeci pripremaju zdrava i nutritivna jela, koja će sadržavati dovoljan broj kalorija (ni previše ni premalo), biti izvor energije, proteina, zdravih masti, ali i sadržavati dovoljne količine voća i povrća.

Kako bi Vama taj posao olakšali, a djeci priredili mnogo zabavnih, zdravih jela bogatih svim potrebnim namirnicama, poznate mame/kuharice/nutricionistkinje su udružile snage i u sklopu Zdravo! projekta Vam pripremaju Kuharicu Zdravo kuhaj!

Ilda Humić, Irmela Kadić i Nevena Pandža zajedno sa vrijednim i maštovitim mamama/tatama, prikupit će raznovrsne recepte koji će pomoći da Vaše vrijeme provedeno u kuhinji prođe kvalitetno, ne samo u pripremi hrane, već i uključivanja vaših mališana u taj proces.

Kampanju je na svojim kanalima društvenih mreža podržala i ambasadorica projekta Zdravo! Amra Džeko - javnosti već poznata po svojoj strasti prema zdravoj i pravilnoj pripremi hrane za svoju porodicu.

Jednostavnim klikom na našu šaroliku kuharicu moći ćete skinuti set recepata, u kojima ćete pronaći i vrijedne savjete naše regionalne nutricionistkinje. 

Priredite porodičnu i zdravu zabavu u kuhinji sa svojim mališanima!