Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Živjeti zdravo u kući: Kako na zabavan način potaknuti djecu na fizičku aktivnost?

Nazad na objave za medije

Zdrav način života najčešće nas asocira na konzumaciju raznovrsnih namirnica. Iako vitalna za rast i razvoj, posebice kod djece, prehrana nije jedini temelj zdravog života. Podjednako važna je i fizička aktivnost, koja pomaže u izgradnji kostiju, mišića i zglobova kod djece, ali i smanjuje rizik od pojavljivanja različitih bolesti, poput dijabetesa i visokog krvnog tlaka u odrasloj dobi. Unatoč ključnoj ulozi koju fizička aktivnost igra u odrastanju, istraživanje o znanju i navikama školaraca u BiH o prehrani i važnosti fizičke aktivnosti, koje u okviru projekta Zdravo! svake godine sprovodi kompanija Nestlé sa osnovcima iz cijele BiH, svega 10,4% učenika 7. razreda je aktivno najmanje 60 minuta dnevno, što predstavlja minimalnu zadovoljavajuću stopu aktivnosti. Kad tome pridodamo i ograničenja u kretanju izazvana pandemijom, jasno je da je aktualiziranje ove teme ključno za odgoj zdravijih generacija. Stoga mag. nutr. Koraljka Novina Brkić, nutricionistkinja kompanije Nestlé Adriatic, donosi pet savjeta koji će Vam pomoći da podstaknete djecu na fizičku aktivnost i unutar Vašeg doma. 

Nestlé – kuhanje sa djecom – Milan Karić I kćerka Arja
  • Potraga za blagom u kućnoj varijanti 

Potraga za blagom može podstaći djecu da se kreću unutar i van doma, a pritom Vam je potreban samo obični šareni ljepljivi papir. Svaka boja koju djeca pronađu može nositi određeni broj bodova, a najuspješniji dobija nagradu. Ukoliko želite, djecu možete podijeliti i u dvije ekipe, gdje će svaka imati svoju boju. U tom slučaju, ekipa s najviše papirića u boji suparničkog tima je pobjednik. Ako pri ruci nemate šareni ljepljivi papir, bez brige – možete koristiti i jednobojni, na koji ćete ispisati slova i pratiti isti princip. 

  • Organizujte porodična sportska takmičenja

Sportska takmičenja koja uključuju sve članove porodice čine fizičku aktivnost i rad na ostvarenju sportskih ciljeva mnogo zabavnijim – zajednička saradnja pomaže svima da ostanu motivirani, dok pritom stvaraju zajedničke uspomene, ali i podučavaju najmlađe članove kućanstva o važnosti redovne tjelovježbe. Za organizaciju uspješne lige, prvo postavite glavni cilj, a potom zajednički odredite set izazova koji doprinose ostvarenju tog cilja, a koji su zabavni svima. Svoju kreativnost mlađi (a i oni stariji) mogu ispoljiti i kroz predlaganje imena takmičenja, ali i nagrada za one najuspješnije. 

  • Neka kuhinja bude Vaša (sigurna) igraonica

Najnovija istraživanja pokazuju da su djeca koja sudjeluju u procesu odabira i obrade namirnica, odnosno pripreme jela, otvorenija za isprobavanje novih okusa. Stoga dajte djetetu odgovarajući zadatak i pretvorite Vaš kuhinjski pult u mjesto porodičnog druženja, jer kuhanje sa djecom može biti istovremeno zabavno i edukativno, a predstavlja i idealnu priliku da djeca pokažu koliko mogu biti kreativni, korisni i spretni. To nam je pokazao i poznati bh. kuhar, Miran Karić, koji je sa svojom trogodišnjom kćerkom, Arjom, pripremao zdraviju verziju jednog popularnog jela, u okviru nedavno organizovanog „Dvoboja zdravih namirnica“ – kulinarskog duela organizovanog upravo kao dio projekta Nestlé Zdravo!. Kako Vam sve trogodišnjaci mogu pomoći pri kuhanju pogledajte u nastavku. 

 

  • Organizujte noć plesa

Lista zabavne muzike je sve što Vam treba da svoj dom pretvorite u plesni podij. Pustite djeci da se užive u ulogu koreografa, osmišljavajući plesne tačke za sve članove porodice. Ukoliko im se noć plesa dopadne, uvijek ih možete ponoviti u tematskom formatu, definirajući jednu specifičnu vrstu muzike, odnosno plesa, poput latinoameričkog ili modernog, koji ćete pratiti tu večer. Zabavu će dodatno upotpuniti i svjetiljke u ulozi reflektora, ili pak kostimi pripremljeni od različitih komada odjeće iz Vašeg ormara.

„Roditeljima se nerijetko čini da je sport jedini način da djeca budu aktivna. No, sve ove aktivnosti su zapravo samo neki od načina da stimulišete svoju djecu na fizičku aktivnost, čak i unutar doma. Važno je da budete kreativni, spremni za igru, ali i da kroz svoj primjer djecu usmjerite ka zdravijim životnim navikama, jer oni veoma često kopiraju sve ono što vide kod svojih roditelja.“ za kraj je istakla Koraljka, napominjući važnost uspostavljanja zdravih navika u djetinjstvu, kao temelja za održavanje zdravog načina života u odrasloj dobi. Implementacija ovih savjeta će Vam zasigurno pomoći na tom putu, a više ideja možete pronaći na stranici Nestlé.