Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Sort by
Sort by

Nestlé objavio godišnje rezultate za 2021. godinu

Nestle objavio posleovne rezultate za 2021 godinu
Nazad na objave za medije

17.02.2022., SarajevoNestlé, najveći svjetski proizvođač hrane i pića, predstavio je svoje poslovne rezultate za 2021. godinu. U godini u kojoj se suočavamo sa stalnim izazovima vezanim za pandemiju i novim izazovima uzrokovanim ograničenjima u lancu snabdijevanja, kompanija Nestlé je uspjela da nastavi sa poboljšanjem organskog rasta koji je dosegao 7,5% s realnim internim rastom (RIG) od 5,5% i cijenama od 2,0%. Rezultat je to kontinuirane fokusiranosti na dugoročnu strategiju kompanije. U 2021. napravljen je iskorak na putu organske ishrane, a kompanija je osigurala prvo mjesto u Indexu pristupa ishrani globalnih prehrambenih kompanija. U januaru je Nestlé  najavio i novi inovativni plan za suočavanje sa rizicima dječijeg rada u proizvodnji kakaa. Rezultate za 2021. godinu donosimo u nastavku:

•    Organski rast dostigao je 7,5%, sa stvarnim unutarnjim rastom od 5,5% i rastom cijena od 2,0%. Rast je podržan održivim zamahom u maloprodaji, stalnim oporavkom kanala izvan kuće, povećanjem cijena i tržišnog udjela.
•    Ukupna prijavljena prodaja povećana je za 3,3% na 87,1 milijardu CHF (2020. godina: 84,3 milijarde CHF). 
•    Deviznom poslovanju prodaja je pala za 1,3%. Neto prodaja imala je negativan uticaj od 2,9%.
•    Interno usklađena profitna marža (UTOP) iznosila je 17,4%, smanjivši se za 30 baznih bodova. Profitna marža (TOP) smanjena je za 290 baznih bodova na 14,0% na izvještajnoj osnovi.
•    Usklađena zarada po dionici porasla je za 5,8% u stalnoj valuti i za 5,1% na izvještajnoj osnovi na 4,42 CHF. Zarada po dionici porasla je za 41,1% na 6,06 CHF na izještajnoj osnovi. 
•    Slobodni novčani tok smanjio se za 14,9% na 8,7 milijarde CHF, odražavajući privremeno veće kapitalne izdatke i nivoe zaliha.
•    Odbor predlaže dividendu od 2,80 CHF po dionici, što predstavlja 27 godina uzastopnog rasta dividende. Ukupno je 13,9 milijardi CHF vraćeno dioničarima u 2021. godini, kombinacijom otkupa dividendi i dionica.
•    Ostvaren je kontinuirani napredak u upravljanju portfeljem. Rotacija vrijednosnih papira unutar portfelja za postizanje ciljeva, koja traje od 2017. godine, sada iznosi oko 20% ukupne prodaje za 2017. godinu.
•    Predviđanja za 2022. godinu: Očekuje se kontinuirani organski rast prodaje od oko 5% i osnovne operativne marže trgovanja između 17,0% i 17,5%  i porast temeljne zarade po dionici u stalnoj valuti i efikasnosti kapitala.  
•   Srednjoročna predviđanja: Očekuje se održiv srednji jednocifreni organski rast prodaje, kao i nastavak umjerenog poboljšanja osnovne operativne profitne marže trgovanja. Također se očekuje stalno i oprezno raspoređivanje kapitala i poboljšanje kapitalne efikasnosti.

 

"U 2021. godini ostali smo usredotočeni na provedbu naše dugoročne strategije i povećanje ulaganja u rast, dok se istovremeno bavimo izazovima globalnog lanca snabdijevanja. Naš organski rast bio je snažan, s povećanjem tržišnog udjela, nakon disciplinirane provedbe planova, brzih inovacija i povećane digitalizacije. Ograničili smo uticaj izuzetne inflacije troškova upravljanjem troškovima i odgovornim određivanjem cijena. Naš snažan temeljni rast zarade po dionici pokazuje otpornost našeg modela stvaranja vrijednosti. Cijeli Nestlé tim je pokazao izuzetnu ustrajnost i snalažljivost u izazovnom okruženju“, izjavio je Mark Schneider, izvršni direktor kompanije Nestlé.

Milan Dukić, voditelj prodaje Nestlé za Bosnu i Hercegovinu, izjavio je: „Osvrćući se na godišnje rezultate za 2021. godinu, Nestlé je u sjevernojadranskoj regiji ostvario pozitivne rezultate u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini, završivši godinu sa 7,3% zdravog rasta. Pored sigurnosti naših zaposlenih i kontinuiteta poslovanja, bili smo fokusirani na pružanje podrške zajednicama u kojima poslujemo i izdvojili smo više od CHF 215.000 za donacije. Uspjeli smo ojačati snažno vodstvo s brendom NESCAFÉ na ukupnom tržištu kafe. Purina i Nestle Professional je zabilježila dvocifreni rast, kao i kafa koja se približava dvocifrenom rastu. Pandemija COVID-19 nije usporila napredak kompanije i Nestlé je ostao fokusiran na održivost, te odlučan u postizanju smanjenja neto stope emisija stakleničkih plinova na nulu do 2050. godine.“

Evolucija Nestlé portfelja se nastavila, s fokusom na kategorije s atraktivnim mogućnostima rasta i diferenciranom ponudom. Jedna od kategorija koje su najviše pridonijele organskom rastu bila je kafa, potaknuta izuzetno povoljnom okruženju za tri glavna brenda - Nescafé, Nespresso i Starbucks. Prodaja Starbucks proizvoda porasla je za 17,1% i dosegnula 3,1 milijardu CHF, generirajući više od 1 milijarde CHF inkrementalne prodaje u usporedbi s 2018. 

Zona Europa, Bliski istok i Sjeverna Afrika (EMENA)
•    7,2% organskog rasta: 6,0% RIG; 1,2% cijena.
•    Zapadna Europa zabilježila je srednji jednocifreni organski rast uz snažan RIG i blago pozitivne cijene, dok su srednja i istočna Europa zabilježile dvocifreni organski rast, uz snažan RIG i pozitivne cijene.
•    Bliski istok, Sjeverna Afrika, Turska i Izrael izvijestili su o visokom jednocifrenom organskom rastu, uz uravnotežen doprinos RIG-a i cijena.

Cijeli izvještaj možete pročitati na nestle.com.