Smanjeni unos kalorija dovodi do smanjenja mišićne mase kod osoba u starijoj životnoj dobi

To Press Releases listSarajevo,mar 26, 2015

Nestlé istraživački centar (NRC) je u saradnji s međunarodnim timom naučnika dovršio istraživanje koje je po prvi puta dokazalo da uravnotežen unos proteina tokom dana može pomoći u smanjenju rizika od gubitka mišićne mase prilikom procesa mršavljenja.

Studija objavljena u časopisu American Journal of Physiology - Endocrinology and Metabolism za cilj je imala pokazati kako je moguće smanjiti tjelesnu težinu kod starijih osoba, a da se pri tom izbjegne gubitak mišićne mase. Debljina je sve veći zdravstveni problem među starijom populacijom. Unatoč  tome što smanjenje unosa kalorija može biti rješenje, ovakav pristup paralelno dovodi i do gubitka mišićne mase, što može utjecati na skraćenje životnog vijeka i kvalitetu života.  

U saradnji s naučnicima iz Kanade, Australije i Velike Britanije, Nestlé istraživački tim proveo je istraživanje kako bi utvrdili može li gubitak mišićne mase tokom mršavljenja biti spriječen na sljedeći način – smanjenim unosom kalorija uz ravnomjeran unos proteina tokom cijeloga dana, u kombinaciji s redovnim vježbama izdržljivosti.

U istraživanju je učestvovalo dvadeset debelih muškaraca dobi oko 65 godina. Prve dvije sedmice ispitanici su bili podvrgnuti niskokaloričnoj dijeti s visokim unosom proteina te su normalno obavljali svoje svakodnevne aktivnosti. Deset ispitanika ravnomjerno je unosilo proteine tokom cijelog dana, dok je ostalih deset proteine unosilo u najvećoj mjeri kroz večernji obrok. Preostale dvije sedmice prehrana je kombinirana s progresivnim režimom vježbanja, kako bi se utvrdilo može li se na taj način neutralizirati gubitak mišićne mase koji je nastao kao posljedica smanjenog unosa energije. Nivo sinteze proteina u mišićima mjeren je na kraju svak faze testiranjem uzoraka krvi i biopsijom mišića.

Kao što se i očekivalo, kod obje grupe ispitanika utvrđeno je smanjenje masti i mišićne mase tokom prve dvije sedmice, s tim da je gubitak mišićne mase bio manji kod onih koji su ravnomjerno unosili proteine. U drugom dijelu istraživanja obje su grupe nastavile gubiti masno tkivo, ali je gubitak mišićne mase bio sporiji nego u prve dvije sedmice. U grupi koja je imala smanjen kalorijski unos uz redoviti dnevni unos proteina i vježbe snage sinteza proteina u mišićima bila je podjednaka onoj prije početka same studije, za vrijeme uobičajenog energetskog unosa.

Istraživanje je povrdilo da smanjenje kalorijskog unosa utječe na mišićnu masu te da gubitak težine može dovesti i do gubitka mišića. Međutim, ova studija je po prvi put pokazala da izbalansiran unos proteina tokom dana povećava sintezu proteina u mišićima, kao i da se najbolji učinak postiže kada se ovakav režim kombinira s redovnom tjeloom.