Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.

Doručak

Zvuči očigledno, zar ne? Dok spavate, Vaše tijelo ne prima hranu, što znači da postite oko 8 sati! Zato je doručak tako važan obrok. To je savršeno vrijeme da svom tijelu date nešto zdravog goriva, kako bi ga pripremili za dan koji je pred Vama. Bolje je pojesti svježe voće od sušenog voća ili voćnog soka, jer svježe voće ima više vlakana.

ZAŠTO JE DORUČAK VAŽAN?

Doručak može poboljšati Vašu pažnju, radnu sposobnosti i pamćenje. Ako započnete dan gladni, Vaše tijelo ostaje u stanju posta, što Vam znatno otežava koncentraciju. Dokazano je da doručak pozitivno utječe na učenje i pamćenje kod školske djece.

Doručak potiče unos važnih hranjivih sastojaka. Hrana koju konzumiramo za doručak obično uključuje hljeb, žitarice, mlijeko i jogurt koji Vašoj ishrani dodaju ugljikohidrate, kalcij i vlakna. Ljudi koji preskaču doručak obično ne nadoknade te hranjive sastojke tokom dana. Osim toga, mnoge žitarice su pojačane vitaminima i mineralima koji zadovoljavaju Vaše potrebe za jedan dan.

Doručkovanje pomaže u održavanju zdrave težine. Preskakanje doručka nije učinkovit način gubljenja težine – zapravo su ljudi koji preskaču doručak uglavnom teži od onih koji pronađu vrijeme kako bi ujutro nešto pojeli. Ako odaberete hranu bogatu vlaknima i bjelančevinama, duže ćete se osjećati siti.

NAĐITE VREMENA ZA DORUČAK

Mnogi ljudi misle da nemaju vremena za doručak, ali doručkovanje je navika koju treba usvojiti. Ako preskočite doručak, vjerovatno nećete nadoknaditi dnevne potrebe za vitaminima i mineralima te ćete imati manje energije. Pet minuta Vam je dovoljno kako bi pojeli jogurt ili komad voća. Ako nemate vremena kod kuće, pokušajte doručkovati kad dođete na posao ili u školu. Ako to zaista nije moguće, sad već postoji veliki izbor napitaka i energetskih pločica koje možete konzumirati na putu, kako ne bi u potpunosti preskočili doručak.

IDEJE ZA BRZ I ZDRAV DORUČAK

Žitarice:

  • Odaberite žitarice od integralnog zrna ili bogate vlaknima, nepečene mueslie ili zobenu kašu
  • Dodajte toplo ili hladno mlijeko sa manje masnoće
  • Posipajte svježim, konzervisanim ili sušenim voćem i jogurtom sa manje masnoća

Lagano i jednostavno:

  • Čašica jogurta sa manje masnoća, posipan voćem ili orasima
  • Voćni frape: pomiješajte mlijeko sa manje masnoća, jogurt sa manje masnoća i voće
  • Svježa voćna salata – obična ili miješana sa jogurtom sa manje masnoća

Tost:

  • Tost sa tanko namazanim margarinom ili laganim sirnim namazom
  • Tost od integralnogog zrna ili raženi tost
  • Dodajte sir, puter, svjež paradajz, dimljeni losos ili sirni namaz sa manje masnoća
  • Kajgana ili jaja na oko sa šunkom, špinatom i pečenim paradajzom