Sort by
Sort by

Nestlé objavio rezultate prodaje za prvih devet mjeseci u 2021. godini

nestle headquarters
Nazad na objave za medije

Sarajevo, 20.10.2021.  Najveća prehrambena kompanija na svijetu predstavila je danas poslovne rezultate za prvih devet mjeseci ove godine, te se osvrnula na uspješnost i nastavak lokalnih ulaganja u inovacije, digitalizaciju i održivost:

  • Organski rast dosegao je 7,6%, sa stvarnim internim rastom od 6,0% i rastom cijena od 1,6%. Rast je podržan stalnim rastom u maloprodaji, kontinuiranim oporavkom kanala za konzumaciju izvan kuće, povećanjem cijena i povećanjem tržišnog udjela.
  • Ukupna prodaja porasla je za 2,2% na 63,3 milijarde CHF, u odnosu na isti period prošle godine (61,9 milijardi CHF). Međunarodna razmjena smanjila je prodaju za 2,0%, a neto prodaja je smanjena za 3,3%.
  • Daljnji napredak u upravljanju portfeljem: 9. augusta 2021. godine Nestlé je dovršio kupnju The Bountiful Company ključnih brendova.
  • Ažurirane smjernice za 2021. godinu: očekuje se organski rast prodaje za cijelu godinu u visini između 6% i 7%. Očekivana osnovna marža operativne dobiti pri trgovanju je oko 17,5%, odražavajući početna kašnjenja između razdoblja porasta cijena pod pritiskom troškova i određivanja cijena, kao i jednokratne troškove integracije povezane s kupnjom The Bountiful Company ključnih brendova. Nakon 2021. godine, srednjoročni izgledi za nastavak umjerenog poboljšanja marže ostaju nepromijenjeni. Očekuje se da će se temeljna zarada po dionici u stalnoj valuti i učinkovitost kapitala povećati ove godine.


Mark Schneider, glavni izvršni direktor kompanije Nestlé je komentirao: "Zadovoljni smo snažnim organskim rastom u posljednjih devet mjeseci, potaknutim širokim doprinosima iz većine geografskih područja i kategorija. Neumoran fokus naših timova na lokalnu izvedbu i agilnost omogućila nam je kretanje kroz razdoblje porasta cijena pod pritiskom troškova i ograničenja lanca opskrbe. U trećem tromjesečju povećali smo cijene na odgovoran način, zadržavajući snažan stvarni interni rast. Ulaganja u inovacije, digitalizaciju i održivost dodatno su podržala rast povećanjem relevantnosti i diferencijacije naše ponude. Nestlé nastavlja poduzimati aktivnosti za  održivost. Nedavno smo iznijeli svoje planove za potporu prelazu na sisteme regenerativne prehrana, što će pomoći u postizanju naših klimatskih ciljeva jer blisko sarađujemo s poljoprivrednim zajednicama širom svijeta kako bismo poboljšali zdravlje tla, obnovili cikluse vode i dugoročno povećali biološku raznolikost.";

Kada je riječ o zoni EMENA (Evropa, Srednji Istok i Sjeverna Afrika) po kategorijama proizvoda, Purina PetCare zabilježila je dvocifreni rast zahvaljujući premijskim markama Felix, Gourmet i Purina Pro Plan, kao i veterinarskim proizvodima. Prodaja kafe porasla je za gotovo 10%, podržana snažnim rastom za NESCAFÉ i Starbucks proizvoda za kućnu upotrebu, s kontinuiranim inovacijama u svim kategorijama kave. Nestlé Professional izvijestio je o snažnom dvoznamenkastom rastu, čemu je pridonio daljnji oporavak kanala za konzumaciju izvan kuće . Velika potražnja za Garden Gourmet i Mindful Chef djelomično je nadoknadila blago negativan rast  MAGGI proizvoda i smrznute pizze, nakon povećane potražnje u 2020. godini. Prehrana dojenčadi je u trećem tromjesečju zabilježila visok jednoznamenkasti rast uz nastavak povećanja tržišnog udjela.

Florin Dimitriu

Rezultati poslovanja na JI tržištu su u proteklih 9 mjeseci usklađeni s našim ciljevima, dosegavši organski rast od 10,1%. Regija Sjevernog Jadrana (Hrvatska, Slovenija i Bosna i Hercegovina) doprinijela je tržišnim rezultatima s 9,6% organskog rasta, s tim da su kategorija pića (NESCAFÉ) i hrana za kućne ljubimce (Purina), kao i odlična ljetna turistička sezona, najveći kontributori rastu. Uspješnim rezultatima su doprinijeli i naši dugogodišnji partneri, Alca, MCI i MPG. Nastavljamo istraživati i pomicati granice mogućeg kada je riječ o hrani, fokusirajući se na okus, nutritivnu vrijednost proizvoda i stvaranje rješenja koja doprinose boljitku planete. Ne posustajemo ni sa podrškom lokalnoj zajednicu kroz ulaganja u projekte koji podržavaju roditelje u odgoju zdravijih generacija, doprinose zapošljivosti mladih, te one koje doprinose razvoju svijesti o važnosti očuvanja okoliša“, izjavio je Laurentiu-Florin Dimitiru, generalni direktor Nestlé za Hrvatsku, Sloveniju i Bosnu i Hercegovinu.