Sort results by
Sort results by

Od A do Zdravo! s Almirom Mukačom

Kako na praktičan način obaviti sedmičnu kupovinu namirnica?
Korpa za kupovinu sa Nestle Zdravo! listom namirnica
Nazad na objave za medije

Sigurno se mnogima od vas desilo da, prije pripreme obroka, često zaboravite provjeriti svoje ostave i frižidere, pa tako često bacite neke namirnice koje su mogle ponovo da se iskoriste. Zato je uvijek dobra ideja da, prije nego krenete planirati svoje sedmične obroke, već unaprijed razmišljaste na koji način možete neke ostatke iskoristiti već za sutrašnji obrok: da li kao salatu, prilog jelu, sendvič za posao ili školski obrok za djecu. Jedan od načina da smanjimo otpad od hrane jeste da u kupovinu idemo s jasnim planom o tome šta želimo da pripremamo tokom sedmice, te koje nam namirnice za to konkretno trebaju. 

U sklopu Nestlé edukativne kampanje pod nazivom „Avantura od A do Zdravo!“, stručnjaci poput nutricionistice Nevene Pandže i poznatog bh. kuhara Almira Mukače su pripremili mnoštvo poučnih savjeta o tome kako da na najbolji način obogatite svoje sedmične jelovnike zdravim i nutritivno bogatim namirnicama, te na koji način ih možete ponovno iskoristiti za pripremu obroka. Upravo zbog toga, pripremljena je Zdravo! lista namirnica, koja sadrži 5 ključnih kategorija namirnica, a koje bi trebale da se nađu na vašem meniju tokom sedmice. Kako bi vam dodatno olakšali kupovinu i u planiranju količina koje ćete uzeti, na listi su jasno naznačene sedmične količine potrebne za unos u organizam po osobi. 

„Mislim da je najčešće postavljeno pitanje svakoga od nas, pa tako i moje porodice: Šta ćemo danas za ručak, večeru? Hraniti se zdravo i, pri tome, po mogućnosti jesti svježe sezonske namirnice lokalnih uzgajivača jedna je od najvećih želja savremenog čovjeka. Zbog toga mi je veliko zadovoljstvo biti dio ove Nestlé inicijative, u sklopu koje sam imao priliku da uz pomoć posebno dizajnirane Zdravo! liste namirnica obavim sedmičnu kupovinu za svoju porodicu. Supruga i ja imamo dva dječaka i uvijek se trudimo da pripremamo raznolike i nutritivno bogate obroke, te da ih uključimo u cijeli proces,“ ističe Almir.

On je, uz pomoć Zdravo! liste namirnica, obavio svoju sedmičnu kupovinu u marketu partnera projekta, Bingo d.o.o. Uz pomoć ovog vjernog "asistenta" u kuhinji, koji besplatno možete preuzeti na zvaničnoj Nestlé stranici, i vi možete na jednostavan način obaviti svoju plansku kupovinu, te na taj način smanjiti otpad od hrane i iskoristiti ostatke za pripremu ukusnih obroka. Almir nam je tako otkrio i neke od svojih svakodnevnih trikova koje koristi u kuhinji i istaknuo na koji način možete ponovno upotrijebiti ostatke namirnica, poput piletine i ribe.

„Najčešće praktikujem da kupujem cijelo pile, jer volim da ga istranžiram na više dijelova i koristim ih za više različitih obroka. Ostaci poput leđa, krilaca, bataka koristim za pripremu temeljaca i ukusnih supa, posebice za hladnije dane. Trik koji koristim da dobijem hrskavo pile jeste da razmutim pileću kocku za supu u maslinovom ulju, premažem cijelo pile izvana i iznutra, te stavim da se peče dok ne dobije zlatnu boju. Obzirom da nutricionisti preporučuju da ribu konzumiramo minimalno dva puta sedmično, njene ostatke, poput glave, također možete iskoristiti da napravite ukusni temeljac, u koji ćete samo još dodati korjenasto povrće.“

Čovjek kupuje namirnice u marketu Nestle

Kako bi roditeljima dodatno olakšali nedoumice oko pripreme svakodnevnih jela za svoju porodicu, Nestlé je u protekloj godini objavio i svoju prvu digitalnu kuharicu Zdravo! kuhaj, koja je dostupna svima i u svakom trenutku. Kuharica je napisana kao inspiracija „od roditelja roditeljima“ i bazirana je na shemi tanjira pravilne prehrane, koja prikazuje izbalansirani odnos namirnica. Kako bi vas već dana inspirisali da naučite da pripremite brz, a nutritivno bogat obrok za sebe i svoju porodicu, Almir je sa nama podijelio jedan od svojih omiljenih recepata.

Pečena piletina sa korjenastim povrćem 

Sastojci:
1 cijelo pile
Krompir
Batat 
Mrkva
Celer
Rotkvice
Bijeli luk
Korica limuna
Maslinovo ulje
Začinsko bilje
Puter

Priprema:
Zagrijte rernu na 180°C. Ogulite krompir, slatki krompir (batat), mrkvu, celer, rotkvice i isjecite ih na veće komade. Glavicu bijelog luka samo prepolovite, bez guljenja. Cijelo pile presjecite po strani na kojoj su pileća prsa, posolite i pospite koricom limuna, te sve dobro utrljajte. U tepsiju stavite povrće, pouljite maslinovim uljem, posolite, pobiberite i dodajte malo sirćeta. Ispod pileta stavite ružmarin, lovorov list i četvrtine limuna. Stavite sve u rernu, a u međuvremenu u manju šerpicu stavite puter, ružmarin i mentu. Miješajte nekih 2 minute. Deset minuta prije kraja pečenja premažite pile puterom od aromatičnih začina.