Kuhanje s djecom

10 savjeta da vaše dijete razvije pravilne navike u prehrani

Potaknuti djecu na pravilnu prehranu nije uvijek lako. Ovih deset savjeta će im pomoći da razviju zdrave navike u mladosti.

Ne preskačite doručak
Konzumiranje doručka, čak i ako je to samo banana i čaša mlijeka, pokreće tijelo i pomaže održavanju energije tijekom cijelog dana.
Ako uspijete u ranoj dobi naviknuti dijete na važnost doručka, ta pravilna navika u prehrani bi im trebala ostati što su stariji.

Izaberite zdravije grickalice
Najlakše je posegnuti za čipsom ili keksom kada vam se nešto gricka, ali ove grickalice uglavnom imaju jako malo hranljivih sastojaka i puno kalorija.
Umjesto toga, pokušajte na svojim policama držati zdrave grickalice kao što su voće, neslani orasi i nezaslađeni jogurt.

Pijte vodu
Neka vam voda bude uvijek na raspolaganju tijekom obroka, a trudite se da sok i slatke napitke povremeno konzumirate.
Dok sok ima dragocjene hranljive sastojke i daje energetski poticaj aktivnim tijelima u razvoju, djeca bi trebala piti vodu kada su žedna, a ne zaslađena pića.

Uzgajajte sami
Uzgajanje povrća i ljekovitog bilja u kući može biti zabavan način da naučite djecu odakle hrana dolazi i da ih ohrabrite na raznovrsniju prehranu.
Vrlo je vjerojatno da će uzeti barem mali zalogaj brokule ili mrkve, ako su pomogli da se isti posade. Ako nemate vrt, sadnica na prozoru može biti podjednako efikasna.

Jedite zajedno
Trudite se da potaknete djecu da, umjesto ispred televizora, jedu redovno s vama za stolom. Djeca će prihvatiti pravilnu prehranu ako vide da je i vi prihvaćate.

Zabavite se u kuhinji
Dajte djetetu da isprobava vaše pregače dok vam pomaže u malim zadacima u kuhinji. Pustite glazbu - uz ples će kuhanje biti još zanimljivije!

Usporite
Za kontrolu tjelesne težine u bilo kojem uzrastu izuzetno je važno da polako jedete. Time ćete na fantastičan način pokazati djeci da je potrebno oko 20 minuta da trbuh pošalje mozgu poruku da je sit. Isto tako, potrudite se da ih naučite da žvaču hranu pravilno.

Budite kreativni
Pravilna prehrana ne znači nužno i dosadna prehrana. Ponudite djeci šarenu užinu sastavljenu od različitih vrsta voća i povrća, a možete ih i narezati u zanimljivim oblicima kako bi jelo bilo što primamljivije.

Naučite ih kada da stanu
Iako su djeca rođena sa sposobnošću da prestanu jesti kada su siti, često može biti teško za roditelje odrediti da li je njihovo dijete dovoljno pojelo.
Naučite djecu da slušaju svoje trbuhe i da sebi postavljaju pitanja o količini i kvaliteti unijete hrane , kao što su „Da li je moj trbuh pun ?“ Ili „Hoće li mi biti muka ako pojedem još jedan keks?“

Ne odustajte
Istraživanje pokazuje da je većini beba i male djece potrebno da probaju nešto novo sedam do deset puta prije nego što im se svidi. Dakle, nemojte se bojati uvoditi nove namirnice iako ih često odbijaju jer je to ključ da razviju navike pravilne prehrane.