Nestlé najavljuje smanjenje udjela šećera i soli u žitaricama za doručak

To Press Releases listSarajevo,okt 15, 2012

Globalnim priopćenjem danas je najavljeno kako će neke od najpopularnijih Nestlé žitarica za doručak unaprijediti svoju nutritivnu vrijednost što će milijunima obitelji omogućiti povećanje unosa hranjivih tvari za doručak.

Nestlé žitarice,  proizvod kompanije Cereal Partners Worldwide (CPW) koja je nastala kao zajedničko ulaganje (50/50) Nestlé-a i američkog General Mills-a, tako će do kraja 2015. godine imati manje od 9g šećera po porciji kod svojih 20 brendova žitarica popularnih među djecom i tinejdžerima.

Ova promjena znači da će udio šećera u brojnim robnim markama Nestlé žitarica kao što su Nesquik, Chocapic i Honey Cheerios biti umanjen do 30%. Pored smanjenja količine šećera, kompanija  će unaprijediti mnoge druge nutritivne komponente svojih proizvoda. Naime, cjelovita zrna će biti glavni sastojak u svim novim recepturama. Količina kalcija po obroku povećat će se do najmanje 15% preporučene dnevne količine (RDA). Treba istaknuti da preporučene dnevne doze variraju u različitim dijelovima svijeta, ali se kao preporuka uzima Europska unija gdje 15% preporučene dnevne doze kalcija iznosi 120mg. Također, količina natrija biti će smanjena na 135mg, ili manje, po obroku.

Bez utjecaja na okus

Ova najava odražava kontinuirane napore kategorije žitarica da potrošačima pruži nutritivno vrijedan  doručak, pri čemu okus ovih popularnih žitarica ostaje nepromijenjen. Od 2003. godine  tvrtka je uklonila više od 9000 tona šećera i gotovo 900 tona soli iz svojih recepata, te je u isto vrijeme dodala više od 3,4 milijarde porcija cjelovitih žitarica.

"Doručak od žitarica predstavlja cjenovno prihvatljiv, praktičan i hranjiv početak dana", rekao je Jeff Harmening, predsjednik i glavni izvršni direktor tvrtke Cereal Partners Worldwide (CPW). "Nestlé žitarice napravljene su sa cjelovitim zrnom te obično imaju malu količinu  masti, soli ili šećera za razliku od mnogih drugih namirnica za doručak. Žitarice također imaju nižu energetsku vrijednost, odnosno, zajedno s mlijekom, sadrže manje od 200 kalorija po obroku."

Cjelovito zrno

 Većina Nestlé žitarica osigurava  minimalno 8g cjelovitog zrna  po obroku. Iako zdravstvene organizacije diljem svijeta preporučuju povećanje unosa cjelovitog zrna kao važnog segmenta uravnotežene prehrane, studije pokazuju da ga u nekim zemljama čak 90% stanovništva još uvijek ne jede dovoljno.

"Mi smo bili prvi globalni proizvođač žitarica za doručak koji je počeo dodavati cjelovita zrna u svoje proizvode, te smo od 2003. njihov udjel konstantno povećavali", istaknuo je gospodin Harmening. "Nastavljamo unaprjeđivati naše proizvode kako bi potrošačima pružili kvalitetne sastojke i esencijalne nutrijente, zadržavajući u isto vrijeme prepoznatljiv, odličan okus. Obvezali smo se poboljšati  svih 5,3 milijarde porcija Nestlé žitarica koje se godišnje prodaju u  više od 140 zemalja diljem svijeta", dodao je gospodin Harmening. "Obogaćivanjem ovih proizvoda kalcijem možemo pozitivno utjecati na dječji rast i razvoj njihovih kostiju."

Deklariranje proizvoda

Na svakom pakiranju Nestlé žitarica potrošači mogu pronaći prehrambenu tablicu proizvoda te njegove sastojke. Iako se šećer u Nestlé žitaricama za doručak smanjuje, njihov energetski sadržaj ostaje otprilike isti. Šećer se zamjenjuje drugim sastojcima, najčešće drugim ugljikohidratima.

Cereal Partners Worldwide (CPW)
 
Nestlé i General Mills udružili su se 1990. godine u kompaniju za proizvodnju i prodaju gotovih žitarica izvan SAD-a i Kanade. Danas su Nestlé žitarice drugi najveći svjetski proizvođač žitarica za doručak te vodeći proizvođač žitarica za djecu u Europi. Ovaj „joint venture“ (hrv. zajednička suradnja) zastupljen je u preko 140 zemalja širom svijeta, te zapošljava više od 4,000 zaposlenika. Unutar svog kontinuiranog ulaganja u istraživanje i razvoj, 2010. godine otvoren je Inovacijskog centra u švicarskom gradu Orbe u koje je do sada već uloženo  gotovo 5 milijuna CHF.