Za godinu dana projektom “Savez za mlade” obučeno i zaposleno 50.000 mladih Evropljana

To Press Releases listSarajevo,jun 2, 2015

 

• “Savez za mlade” omogućio 50.000 radnih mjesta i mogućnosti usavršavanja u jednoj godini
• Praktičani pripravnički staž vode do stalnog zasposlenja
• Kompanije ukazuju na “dvojno učenje” kao izlaz iz nezaposlenosti mladih u Evropi.

Kompanije koje su se pridružile “Savezu za mlade” za godinu dana osigurale su obuku i posao za više od 50.000 mladih Evropljana. Ovo je polovina od ukupno 100.000 radnih mjesta i mogućnosti za obuku mladih koliko su se kompanije članice prošle godine obavezale da će kreirati u periodu od tri godine.

“Savez za mlade“ je poslovna inicijativa sa ciljem promoviranja zapošljavanja mladih u Evropi. Inicijativu je 2014. godine pokrenula kompanija Nestle kojoj se do sada pridružilo gotovo 200 kompanija.

Također, tvrtke sudionici aktivno su se uključile u više od 5.400 inicijativa objedinjenih pod imenom “Spremnost za rad” poput sajmova zapošljavanja, pripreme mladih za razgovore za posao, te brojne druge oblike  podrške za mlade.

Praktičan i pripravnički rad vode do stalnog zapošljavanja
Čak 66% ispitanih od 635 poslovnih menadžera iz oblasti ljudskih resursa u 70 kompanija uključenih u “Savez za mlade, smatra da praktičan i pripravnički staž, koji su glavna obeležja modela dualnog obrazovanja, vode ka zaposlenju, pokazuju rezultati istraživanja kompanije Nielsen.

“Dvojno učenje pomaže mladim ljudima da steknu iskustvo i samopouzdanje prije ulaska na tržište rada”, kaže David Gaal, regionalni voditelj ljudskih resursa za Nestlé Adriatic. “Dodatno, to pomaže u zadovoljavanju potreba kompanija, ali i usklađivanje s potrebama tržišta rada. Ovo je izuzetno važno jer se društvo mijenja mnogo brže nego što to tradicionalni školski programi mogu usvojiti.

Kompanije članice „Saveza za mlade“ dualni način učenja vide kao potencijalno rešenje nezaposlenosti mladih. Programi su pokrenuti širom Evrope u saradnji sa univerzitetima i školama, ali se često susreću sa birokratskim preprekama. Uloga vlade je ključna jer ona može i mora igrati važnu ulogu u poticanju bolje saradnje između poslovnog sektora i obrazovnih ustanova.

U skladu s preuzetim obavezama kompanije Nestlé na globalnom nivou, Nestlé Adriatic se, u sklopu projekta „Nestlé Needs YOUth“, obavezao da će u periodu od 2014. do 2016. godine zaposliti 60 mladih do 30 godina starosti (20 po godini), te u program uključiti 90 osoba kroz programe pripravništva (30 po godini).

Svjesni važnosti ove inicijative, i naše uloge kao kompanije, u stvaranju zajedničke vrijednosti za lokalnu zajednicu, već smo u prvoj godini premašili sve zadane ciljeve. Tako je od inicijativa za zapošljavanje mladih u Adriatic regiji od njenih početaka do danas imalo koristi više od 130 mladih koji su prošli kroz programe pripravništva. Osim toga, zapošljeno je 56 osoba mlađih od 30 godina, a 138 Nestlé zaposlenika učestvovalo je u ovoj inicijativi na način da je dijelilo svoja stručna znanja kroz programe mentorstva, učestvovanjima na panelima i seminarima.

U 2015. godini glavni prioriteti su nam nastaviti sa zadanim ciljevima, osnažiti suradnju sa postojećim i uključiti nove  partnere u program „Savez za mlade“.

Prema podacima Agencije zastatistiku BiH, u februaru 2015. godine broj nezaposlenih u BiH iznosio je skoro 550.000, dok je broj nezaposlenih osoba mlađih od 30 godina iznosio je gotovo 172.000, što je 31,3 posto od ukupnog broja nezaposlenih.

O "Savezu za mlade"
Kompanije iz "Saveza za mlade" obećale su 2014. godine da će razviti broj zajedničkih i pojedinačnih inicijativa koje će dati mladim ljudima smisleno radno iskustvo i praksu, stvarajući više od 100.000 radnih mjesta i mogućnosti za obuku. Kompanije će također mobilizirati svoje zaposlene da izađu u zajednicu i pomognu mladim ljudima da se spreme za posao, da nude praktične savjete, CV i pripreme intervjua.
Partneri "Saveza za mlade" su aktivni članovi Evropskog saveza, Evropske komisije za zanat, promovisanje pripravničkog staža i obuke kao aktivni ambasadori stručnog osposobljavanja širom Evrope.

Osnivača firmi uključuju  Adecco, osiguravatelj AXA, međunarodna grupa hrane Cargill, logistike grupe CHEP i DS Smith, konsultanti EY, društvene mreže Faceboo, parfem i okus firma Firmenich. Informacijske tehnologije firma Google, proizvođača hrane i pića Nestle, potrošačke uvid grupa Nielsen, komunikacije čvrsto Publicis Groupe, tehnologije firma Salesforce, razmjena informacija platforma Twitter i međunarodnog prava firma White & Case. Do danas u neposrednoj blizini 200 kompanija širom Evrope su se pridružili "Savezu za mlade".